Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote admin m/NAV

Anbefalte innlegg

Jeg har en server stående hjemme i norge, jeg er i USA.

Det jeg trenger er ett prog som gir meg muligheten til å remote admin'e (nesten som symantec PCanywhere) men som også sender meg IP'n til host maskinen og som fungerer selvom Norton Antivirus står og går på host maskinen. Det holder egentlig med file-remote admin (at jeg kan komme meg inn på harddiskene på serveren) Pcanywhere kunne forsåvidt vært ett bra alternativ men det stjeler ganske så mye båndbredde, og ettersom jeg ikke trenger remote desktop (nå tenker sikkert mange "hvorfor bruker han ikke ftp da?") men jeg vil også ha muligheten til å kjøre "remote run" altså at jeg kan kjøre programmer på den men uten no interface...

jeg trenger ett program som er såre enkelt og instalere ettersom det bare er faren min som er hjemme så det må være nok å bare dobbeltklikke på fila så skal alt gå av seg selv...

Nesten som en av de gamle spy-ware'ene der man bare kjørte en liten fil på host maskinen så kunne clienten koble seg til og messe rundt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en server stående hjemme i norge, jeg er i USA.

Det jeg trenger er ett prog som gir meg muligheten til å remote admin'e (nesten som symantec PCanywhere) men som også sender meg IP'n til host maskinen og som fungerer selvom Norton Antivirus står og går på host maskinen. Det holder egentlig med file-remote admin (at jeg kan komme meg inn på harddiskene på serveren)  Pcanywhere kunne forsåvidt vært ett bra alternativ men det stjeler ganske så mye båndbredde, og ettersom jeg ikke trenger remote desktop (nå tenker sikkert mange "hvorfor bruker han ikke ftp da?") men jeg vil også ha muligheten til å kjøre "remote run" altså at jeg kan kjøre programmer på den men uten no interface...

jeg trenger ett program som er såre enkelt og instalere ettersom det bare er faren min som er hjemme så det må være nok å bare dobbeltklikke på fila så skal alt gå av seg selv...

Nesten som en av de gamle spy-ware'ene der man bare kjørte en liten fil på host maskinen så kunne clienten koble seg til og messe rundt...

VNC > http://www.realvnc.com/download.html

Denne er veldig lett å installere. Husk at du må åpne port 5900 (eller 5800 om du bruker java-delen) i brannmuren din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...