Gå til innhold

få tak i kobberplater her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ha vært litt kjekt med radiator og blokk i titan. Da kan du jo kjøre saltvann igjennom uten å tenke på korrosjon osv. I tillegg trenger du ikke spesielt tykke vegger, titan er monsterkraftig. Dessverre er nok prisen temmelig høy, og jeg vet iallfall at jeg ikke har utstyr til å arbeide med titan.

Lenke til kommentar

Var en tur på astrup, men syntes det var litt dyrt. Nå sjekket ikke jeg avkappkassa da, men de skulle ha nesten 300kr for en antageligvis for liten bit i forhold til det jeg trengte. Hadde vel kommet opp i rundt 500kr hvis jeg skulle hatt det jeg ville. Liker ikke å ikke ha noen svinnmuligheter :p . Og for en fattig skoleelev ble det litt for mye.

Skrue; vet du hva kiloprisen ligger på for avkapp?

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke sikker. Men må man ikke regne med å bruke ca 500g på en cpu-blokk? Og hvis jeg da skal ha til gpu og nb i tillegg + regne med en del svinn (må bruke bor for å lage, så har en følse av at jeg vil klare å bore tvers gjennom et par ganger), ville jeg tro at jeg burde trenge en del.

Prøvde også på stokstad på alna. Men der sa de at de ikke hadde. Burde nok være en del billigere der hvis de hadde hatt.

Lenke til kommentar

500gram på en CPU-blokk? Vel, da tar du sikte på en røslig utgave! Men dette har jo også sammenheng med valg av design og måten du lager den på da.

Kan jo forsiktig røpe at den CPU-blokka som ligger ved siden av meg nå, veier skarve 135gram. Og det tiltross, festes den vha de fire festehullene rundt sokkelen.

Om alt går som det skal, vil du snart kunne lese "oppskriften" som en worklogg....

Skal straks igang med å teste blokka, er faktisk ganske spent på resultatet.

Så mao; Du kan komme langt med 500gram! Og da har du jo nok til CPU, GPU og NB.

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Har nå testet min nye hjemmelagde blokk på 135gram, hvorav ca 90-95gram er kobber.

Skal selvsagt være forsiktig med å skryte nå, men jeg er meeeget fornøyd med resultatet! :green:

De faktiske tallene blir presentert siden, sannsynligvis som en innledning i workloggen omkring denne blokken.

Lenke til kommentar

Overdrev visst litt der ja. Så at en kopperblokk på 500g blir ca 9*5*1cm, noe som jo absolutt er i meste laget. Får ta en tur bort dit igjen snart hvis jeg ikke finner noen andre steder. Bare så kjedelig at det ligger på andre siden av byen og bare har åpent på hverdager.

Gleder meg til workloggen! Regner med at det er like god kvalitet som ellers :thumbup:

Lenke til kommentar

Saltvannspumper er å oppdrive, og saltvann kan vel gi en liten økning i ytelse, grunnet nettopp saltet. Tror dog ikke titanblokka til prosessoren vil være like god som en i sølv/kobber, menmen. Det er jo et lite prosjekt, men selv har jeg verken mulighet, lyst eller tid til å bruke på et slikt prosjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...