Gå til innhold

Ekstern HDD, hvilken..? (250GB ->)

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg en ny HDD, en ekstern sådan.. Når jeg først skal kjøpe slik, kan jeg like gjerne satse på 250GB eller mer..

Maxpris 3.000,-

Noen som har anbefalinger her..?

Har sett på denne Maxtor 300GB, men den har "bare" 2MB cache..

Evt denne WDC 250GB, den har 8MB cache, men 50GB mindre plass..

Link til Komplett.no sitt utvalg av eksterne HDDs..

Noen som har formeninger om hva jeg skal gå for..? Skal brukes sammen med en laptop og å lagre filmer/musikk på..

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 160BG versjonen av WD'en. Kjøpte den på Komplett for 1690.- for en måneds tid siden. Dette er min første eksterne HDD.

-Det følger med god programvare - enkelt å sette opp planlagte oppgaver etc.

-Ser stilig ut på skrivebordet.

-Firewire kabel - Får bare med en 6 pins, mens (iallfall) jeg trengte en 4 pins til min bærbare.

-Lager en noe irriterende tikke lyd når den går i "dvale" /strømspare - modus.

Lenke til kommentar

Jeg kjører en WD 250gig 7200 disk ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117527&view=detailed ) i externt 3.5" kabinett fra eMagic ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=119979&cks=PRL ).

Fungerer utmerket selv om den disken er like stillegående som en flokk brunstige okser i et glassmagasin.

PS: Tips! Til de av dere som bruker eksterne disker pga plassmangel inni maskinen (selv har jeg Shuttle) og ikke pga det største behovet for en portabel disk kan det være lurt å henge opp disken, på den måten fjerner du veldig mye vibrasjonsstøy som noen av disse diskene har en tendens til å gi fra seg.

http://www.goweee.com/files/disk.jpg

Slik ser det ut hos meg. Kanskje ikke så veldig pent, men det er i det minste merkbart mindre bråk! :D

Lenke til kommentar

Hva med å satse på denne løsningen?

1 stk. Icecube firewire/usb2 kabinett til kr. 946,- Fra MPX

og

1 stk. Western Digital 250GB Caviar FDB IDE HD - 7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100 kr.1.755,- Fra MPX

Frakt ca kr. 110,-

Totalt: kr.2.811,-

Resultat blir slik:

impt-3500frh.jpg

Et utrolig delikat acrylkabinett med en intens blå lysdiode i fronten, monteringen av disse to enhetene er meget enkelt. Kun 4 skruer og to kabler.

P.S. Unngå og sett av fingravtrykk på innsiden av acryldekslene.

Endret av BråStopp
Lenke til kommentar
Hva med å satse på denne løsningen?

1 stk. Icecube firewire/usb2 kabinett til kr. 946,- Fra MPX

og

1 stk. Western Digital 250GB Caviar FDB IDE HD - 7200RPM, 8.9ms, 8MB cache, ATA-100 kr.1.755,- Fra MPX

Frakt ca kr. 110,-

Totalt: kr.2.811,-

Resultat blir slik:

impt-3500frh.jpg

Et utrolig delikat acrylkabinett med en intens blå lysdiode i fronten, monteringen av disse to enhetene er meget enkelt. Kun 4 skruer og to kabler.

P.S. Unngå og sett av fingravtrykk på innsiden av acryldekslene.

blir et slikt system kompatibelt med USB/FireWire? Vil det være å koble den i maskinen når som helst, eller må det bootes sammen med maskina.

Er vel det som er den egenskapen jeg hadde vært ute etter i en slik ekstern hd. å kunne koble den til når jeg trenger og derfor slippe å ha den på når jeg ikke trenger den.

Lenke til kommentar

Denne kombinasjonen kobler du til akkurat når det måtte passe. Den trenger ikke å boote med maskinen. Ta den med deg til venner og bekjente, ofog finn deg en Firewire/USB inngang, så er du på "nett".

Endret av BråStopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...