bwold Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Prosessoren viser 100% load hele tiden, uten at noen aplikasjoner er startet. Hva kan feilen være? Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 avslutt Processen som bruker 100% av cpu Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Hva heter prosessen??? Gå i oppgavebehandling - prosesser og se hvilke(n) prosess(er) som tar opp CPU'en din. Endret 23. mai 2004 av ob1 Lenke til kommentar
insider Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 ctr alt del og se hva som bruker 100% av cpu. Søk etter spyware og kjør virusscan Kan kjøre online scan her: www.antivirus.com Lenke til kommentar
bwold Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 wow.exe tar opp 99 %. Hva er dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Denne kanskje : http://securityresponse.symantec.com/avcen....aladinz.p.html wow.exe er bogus. Det er riktignok en legal app i windows som heter wowexec.exe som er en windows 16 bits applikasjons launcher . Endret 23. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
bwold Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Virus er det ikke. Fant ut at wow.exe lå i oppstarten. fjernet denne fra listen i msconfig, og problemet er løst. Bortesett fra at jeg enda ikke vet hva wow.exe er, hva den gjør, og hvordan jeg fjerner den, (om det i det hele tatt er tilrådelig) Vurderer reinstalering av XP takker for hjelp så langt. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har du tatt en full skann med ad-aware (med siste oppdateringene?) Det kan være at reinstallasjon er litt overkill. Lenke til kommentar
bwold Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Skal selvsagt prøve alt før formatering. Nå som maskinen funker som normalt igjen, kan jeg faktisk kjøre programmer (bl.a Ad-aware) som vanlig. Kommer tilbake med resultat av div tester/scaninger. Tar i mot fler tips om hva wow.exe er, og hva som kan gjøres, med takk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Spyware alias "friendlyweb" http://www.pestpatrol.com/PestInfo/f/friendlyweb.asp Edit : btw Adaware finner ikke alt . Spybot finner ikke alt . Disse to sammen derimot , finner det meste . Årsaen til å bruke begge er de har utviklet seg fra hver sin kant. Adaware fra "skjult advertering og tracing" , Spybot fra typisk trojanere spionvare program keyloggere , bakdører etc. Sammen kompletterer disse hverandre ekstremt bra . Endret 24. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 sitat fra www.winxpnews.com: Wow - What is it? Question: In Task Manager, I notice a process running called wowexec.exe. What is this and should I terminate it? Answer: This is the process file for Windows on Windows (WOW), which enables you to run old 16 bit programs on 32 bit operating systems like Windows 2000 and XP. If you have any 16 bit applications running, this process is needed by Windows. If you aren't running any 16 bit programs, you can terminate the process. One of the more annoying characteristics of wowexec.exe is that it doesn't terminate itself after you end a 16 bit program; thus it is still running and using system resources when it is no longer needed. To terminate the process, right click it in the Task Manager Processes list and select End Process. Kan det være noe lignende kanskje? Lenke til kommentar
bwold Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Neida. Jeg er klar over at wowexec.exe er en windows aplikasjon, men takk for tipset alikevel. Lenke til kommentar
salah Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 sitat fra www.winxpnews.com: Wow - What is it? Question: In Task Manager, I notice a process running called wowexec.exe. What is this and should I terminate it? Answer: This is the process file for Windows on Windows (WOW), which enables you to run old 16 bit programs on 32 bit operating systems like Windows 2000 and XP. If you have any 16 bit applications running, this process is needed by Windows. If you aren't running any 16 bit programs, you can terminate the process. One of the more annoying characteristics of wowexec.exe is that it doesn't terminate itself after you end a 16 bit program; thus it is still running and using system resources when it is no longer needed. To terminate the process, right click it in the Task Manager Processes list and select End Process. Kan det være noe lignende kanskje? Oi oi, takker for quotingen, der lærte jeg noe nytt!!! Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ja, jeg abonnerer på nyhetsbrev fra www.winxpnews.com og www.win2knews.com. Der lærer jeg mange nyttige ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå