GAZ Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Jeg starter opp PC'n, men så kommer det spørsmål om jeg vil kjøre i sikkermodus, starte fra forrige innstillinger osv. Uansett hva jeg velger booter maskina da jeg ser windows-logoen med loade-stripa... Jeg kjører XP Pro, 2x SATA, Abit NF7-S 2.0, AMD 2400+ og vanlig TwinMOS 512 Begynner å lure litt på om det rett og slett HK som er møkka Setter pris på alle seriøse svar Endret 23. mai 2004 av GAZ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Har du satt P2P ext time i bios fra 30 micro sec til 1ms . Uten dette kan det bli korrupsjon i filsystemet . Lenke til kommentar
GAZ Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Har aldri gjort dette før (den virka for 2 timer sia), men det skader vel ikke å prøve... Lenke til kommentar
GAZ Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg satte P2P ext time til 1ms, men har samme problem, pc'en rebooter når windows-loadinga starter Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Håper alle kabler sitter godt i? SATA-kabler har en lei tendens til å "stikke av" fra HD'n Dette kan se ut som forspillet til en formatering EDIT: Hey, vi har jo samme avatar, så det ikke før jeg hadde svart... Endret 23. mai 2004 av godsairforce Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Høres ut som korrupt registry og/eller en/flere nødvendig systemfiler . Formatering bør være absolutt siste utvei . Hadde du en ukontrollert shutdown. Du kan vurdere en "repair" installasjon . (kun service pack og hotfixes som blir borte) http://www.windowsreinstall.com/winxppro/i...epair/part1.htm (husk F6 og driverdiskett for sata drivere underveis) Endret 23. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
GAZ Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Takk, skal prøve det (Etter at jeg har gravd frem floppy'n fra skapet) Dette kommer da HELT SIKKERT ikke til å slette noe på HD utenom SP og Update? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Nix , windows repair install bytter kun ut os'et systemfiler/drivere med de fra orginale cd'en . Har selv gjort det 1000 ganger . (vel ikke så mange da) Installerte applikasjoner er uberørt . Man velger repair av en "existing windows installation" som setupen finner . Edit : Ps! Disconnect nettverk/modem kabel før start av repair og IKKE reconnect kabelen før repair er komplett og xp firewall er installert/enabled. Tar bare 15-20 sekunder å få blaster type virus. Endret 23. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
majuz Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) samme skjedde med meg og jeg tok bare "repair existing windows installation" og da funket det.. Edit: litt treig.. Endret 23. mai 2004 av majuz Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Problemet er driveren til Serial ATA kontrolleren (Silicon Image 3112) Løsning på problemet er å oppdatere bios'en din i følge Silicon Image selv. Har akkurat samme problem som deg, og har prøvd å oppdatere bios'en min, men det hjalp ingenting, så foreløpig venter jeg bare på en ny driver oppdatering, eller at jeg finner en ny løsning på problemet. Det som også er litt vanskelig (hvertfall oss meg) er at man ikke kan formatere/innstallere windows på nytt på disken, så i bunn og grunn er disken ubrukelig. Eneste jeg har fått til er Linux, der funker disken helt fint. Men jeg har ikke funnet drivere til usb portene mine slik at jeg kan få overført tingene som er på sata disken til den eksterne disken. Lenke til kommentar
GAZ Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Når jeg trykker ENTER til å installere windows kommer det ikke opp at windows-versjonen min er skadet som på guiden du viste meg, sånn skal det vel se ut da... Jeg får derimot spørsmål om å velge hvilken partisjon jeg vil installere windows på. Da avbrøt jeg Lenke til kommentar
GAZ Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Problemet er driveren til Serial ATA kontrolleren (Silicon Image 3112) så foreløpig venter jeg bare på en ny driver oppdatering Men dette kan jo laang tid, jeg klarer meg ikke så lenge... Tror jeg skal google litt etter nye oppdateringer Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Problemet er driveren til Serial ATA kontrolleren (Silicon Image 3112) Løsning på problemet er å oppdatere bios'en din i følge Silicon Image selv. Har akkurat samme problem som deg, og har prøvd å oppdatere bios'en min, men det hjalp ingenting, så foreløpig venter jeg bare på en ny driver oppdatering, eller at jeg finner en ny løsning på problemet. Det som også er litt vanskelig (hvertfall oss meg) er at man ikke kan formatere/innstallere windows på nytt på disken, så i bunn og grunn er disken ubrukelig. Eneste jeg har fått til er Linux, der funker disken helt fint. Men jeg har ikke funnet drivere til usb portene mine slik at jeg kan få overført tingene som er på sata disken til den eksterne disken. Har brukt sata (tom. i raid-0) over et halv år nå på NF7-S . Ingen problemer . Bios bør ha satabios versjon 4.2.47 inkludert og man bør benytte siste sil3112 drivere (1.0.0.47) . Samt P2P ext time=1ms. btw: Jeg har aldri hatt filsystem korrupsjon . Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Når jeg trykker ENTER til å installere windows kommer det ikke opp at windows-versjonen min er skadet som på guiden du viste meg, sånn skal det vel se ut da... Jeg får derimot spørsmål om å velge hvilken partisjon jeg vil installere windows på. Da avbrøt jeg Windows setup skal skanne etter allerede installerte "C:\windows" Og den skal vises og velges som på det bildet. Hvis den ikke finner noe er det fordi du har PATA disk tilkoplet ide kontrolleren(win setup ser de/den disken før sata , og uten os installasjon der vises ingenting slik du beskriver) . Jeg tar bare ut strøm kontakten på PATA disken min når jeg gjør dette . Ha bare SATA disken(e) tilkoplet , forutsatt at det er der os er installert . Og du må også bruke F6 og velge sil 31x2 for xp controller før du kommer dit . Hvordan du får siste driverdiskett fra silicone: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=2155223 Endret 23. mai 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
GAZ Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Problemet er at jeg aldri finner noen tidligere installert versjon av windows. Jeg får spørsmål om hvor jeg vil innstallere nå... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Nei da vet jeg ikke gitt . Klarer ikke å huske om man må velge partisjon eller ikke før setup finner forrige windows installasjon og gir tilbud om R for repair . (men mener man må det , så scanner den ..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå