Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP: Først ISDN-trådløst, deretter ADSL-

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som kan hjelpe meg med løsning (hvilke produkter etc.) på dette:

Ønsker å sette opp et trådløst nettverk på ei hytte, hvor det skal kobles opp et nettverkskamera, som skal kunne styres over Internett hjemmefra.

Det er selvsagt ikke noe ønske å ha egen server/pc stående på - så en løsning vil være å kjøre en ruter som støtter DYNDNS ?

Case: I dag finnes det kun ISDN på denne hytta - ADSL vil etterhvert bli mulig - skal så gå over til dette.

--> Hvilke produkter trenger jeg ? Er det mulig å sette dette enkelt opp, uten behov for administrering "on site"`?

Setter stor pris på alle tips og meninger !!! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Noen som kan hjelpe meg med løsning (hvilke produkter etc.) på dette:

Ønsker å sette opp et trådløst nettverk på ei hytte, hvor det skal kobles opp et nettverkskamera, som skal kunne styres over Internett hjemmefra.

Det er selvsagt ikke noe ønske å ha egen server/pc stående på - så en løsning vil være å kjøre en ruter som støtter DYNDNS ?

Case: I dag finnes det kun ISDN på denne hytta - ADSL vil etterhvert bli mulig - skal så gå over til dette.

--> Hvilke produkter trenger jeg ? Er det mulig å sette dette enkelt opp, uten behov for administrering "on site"`?

Setter stor pris på alle tips og meninger !!! :yes:

Har selv satt opp en lignende løsning med et Axis 200 kamera. Koblet på en ISDN TA på serieporten på kameraet og satte opp kameraet til å ringe opp en gang i døgnet (eller oftere om du vil og har råd). Kameraet har også en nettvkerkskontakt, sånn at du kan koble det direkte til bredbånd når du får det. Du trenger ikke dyndns egentlig, siden du kan sette opp kameraet til å selv laste opp bilder til en FTP f.eks en gang i halvtimen. Dette vil nok også fungere på nyere kamera fra axis, men det koster litt.. Hvilket kamera er det snakk om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...