Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt nettverk med asus WL-500g... noen tips?

Anbefalte innlegg

Vel - topic sier det meste om problemet...

Kjører en Asus wl-500g med chello bredbånd. Overføringshastigheten svinger vanvittig. ligger en stund på 54 - så rett ned i 2 opp på 34 - så null kontakt og rett opp på 54 osv.

Går for så vidt greit til surfing, men betyr at jeg får disconnect i Warcraft med 5-10 min mellomrom, noe som ikke er særlig moro...

Er det noen som har noen tips her?

(avstand mellom router og maskin er ca 6 meter med en tynn vegg mellom, pcen er trukket ut på skrå fra veggen for å få bedre signal, så det burde vel ikke være her problemet ligger - signalstyrke ligger stort sett jevnt på good /73 %)

Har sef siste firmware. Kortet i PC en er et SMC 54mbps EZconect kort (Model SMC 2802W)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel - topic sier det meste om problemet...

Kjører en Asus wl-500g med chello bredbånd. Overføringshastigheten svinger vanvittig. ligger en stund på 54 - så rett ned i 2 opp på 34 - så null kontakt og rett opp på 54 osv.

Går for så vidt greit til surfing, men betyr at jeg får disconnect i Warcraft med 5-10 min mellomrom, noe som ikke er særlig moro...

Er det noen som har noen tips her?

(avstand mellom router og maskin er ca 6 meter med en tynn vegg mellom, pcen er trukket ut på skrå fra veggen for å få bedre signal, så det burde vel ikke være her problemet ligger - signalstyrke ligger stort sett jevnt på good /73 %)

Har sef siste firmware. Kortet i PC en er et SMC 54mbps EZconect kort (Model SMC 2802W)

Dette høres veldi ut som forstyrrelser fra noe annet utstyr. Prøv å bytt kanal og se om det blir noe bedre da. Men ikke bytt til en kanal helt ved siden av, bytt til en så langt unna du kan. (f.eks fra 1 til 13).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...