halvardm Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg vil lage meg en ny hjemmeside, en skikkelig en. Jeg tipper at jeg må bruke PHP eller CSS selv om jeg ikke har noe anelse på hva dette er. Hvor skal jeg begynne? Liker best å lese på norsk. Hvilke programmer trenger jeg? Kan en smule HTML. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 HTML > CSS > PHP vil jeg tro er det smarteste. CSS og PHP kan forøvrig ikke sammenlignes. Les her og her. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Nei faen! Det er på engelsk! Neida Takker Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 HTML er selve oppbyggingen av siden CSS er visuelle ting PHP er serverside der du kan kjøre diverse operasjoner Polert nevnte den beste rekkefølgen. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Ok. Visuelle ting ja.. Hmm.. MouseOver og slikt eller? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ok. Visuelle ting ja.. Hmm.. MouseOver og slikt eller? Ja f.x Og de visuelle effektene til de tingene du lager i HTML.. Border, bakgrunn, padding, margin osv osv.. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 CSS var ikke så vanskelig, nærmest artig Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 CSS var ikke så vanskelig, nærmest artig Der har du forstått det ja Kjempemorsomt er det! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 CSS var ikke så vanskelig, nærmest artig Ja, det er skummelt lett å beherske Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ok. Visuelle ting ja.. Hmm.. MouseOver og slikt eller? Ja f.x Og de visuelle effektene til de tingene du lager i HTML.. Border, bakgrunn, padding, margin osv osv.. Tja. Ikke javascript mouseover, men du har mulighet til å endre farge på linker som pekes på vha css. Det var nok det du mente. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Man kan da lage rollover med bilder ved hjelp av css også! Man har de fleste muligheter med css.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ok. Visuelle ting ja.. Hmm.. MouseOver og slikt eller? Ja f.x Og de visuelle effektene til de tingene du lager i HTML.. Border, bakgrunn, padding, margin osv osv.. Tja. Ikke javascript mouseover, men du har mulighet til å endre farge på linker som pekes på vha css. Det var nok det du mente. Nei, jeg mente at det går an å lage mouseovers via CSS.. Det finnes sikkert mange måter å lage mouseovers på JavaScript er en, og CSS er en annen en, noe jeg svarte ja, det går an på.. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Har ikke jeg følgt med de siste årene. Er det css v. 4 nå eller? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Nei nei.. Bare v2 Les her, så skjønner du kanskje hva vi snakker om Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Er ikke dette på norsk noe sted??? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Er ikke dette på norsk noe sted??? http://css.absentvoid.com/norsk/index.php?guide=bildelenker Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Har ikke jeg følgt med de siste årene. Er det css v. 4 nå eller? Man kan vel si at CSS 3 er såvidt kommet, men IE's enda mangelfulle støtte for CSS 2 gjør at man er begrenset i utviklingen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå