Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til ADSL-oppsett med 2 PC'er

Anbefalte innlegg

Først: Her er jeg helt grønn, 1. juni får jeg Bluecom 1024/256 kb linje. Har 2 PC'er som skal kples til internett. PC 1 har dual Gb, PC 2 har en 10/100 controller.

Hva er best, kople PC 2 til nett via PC 1, eller bør jeg kjøpe en billig router/switch?

Og hvis jeg velger det første, er det bare og kople til og starte mozilla?

Og hvis valget blir router/switch, er det da mye innstillinger som skal gjøres?

Noen som gidder bryet med en liten forklaring ? :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Best? Det kommer ann på om den ene maskinen skal stå på hele tida eller ikke. Hvis den skal det, bør du ikke ha router. Hvis du skal koble sammen på denne måten må du bare dele internetten med XP. Det er ikke noe problem.

Router: Da må du konfigurer den, står ofte forklart i bruksanvisning. Og det er det. Ikke stress. Jeg klarte det ;)

Lenke til kommentar
Hva er best, kople PC 2 til nett via PC 1, eller bør jeg kjøpe en billig router/switch?

Kjøp en router, eller en switch hvis dere ikke skal kjøre LAN mellom maskinene og bare skal ha tilgang til nettet. Du får to IP-er av BC.

Lenke til kommentar

Kjøp en router, eller en switch hvis dere ikke skal kjøre LAN mellom maskinene og bare skal ha tilgang til nettet. Du får to IP-er av BC.

Ja, jeg hadde ikke tenkt å tenkt å kjøre LAN, men etterhvert vil at f.eks PC 1 kjører f.eks DC++ og PC 2 vanlig surf, on-line game eller bare vanlig XP-programmer, som word ol.

Kan du gi meg et eksempel på en billig router?

Dette er en "ren linje", (ingen tlf.)

Ser at i "guiden" her på hw.no så er det satt opp slik: ADSL-modem--->router----->switch----PC'er i nettverket. Jeg trenger vel ikke to stk maskinvare?(router+switch)

Er denne bra?

Endret av mantra17
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...