Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SKIKKELIG trådløst nettverk...

Anbefalte innlegg

Morn morn :D

Finnes det egentlig et skikkelig trådløst nettverk der jeg ikke trenger å være i nærheten av en statoil stasjon e.l. for å koble meg på nettet, trådløst? :roll: Kan jeg f.eks. være på båttur å være på nett med en bæbar PC? :dontgetit: Skulle gjerne hatt noe sånt....

Takker på svar på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det egentlig et skikkelig trådløst nettverk der jeg ikke trenger å være i nærheten av en statoil stasjon e.l. for å koble meg på nettet, trådløst? :roll: Kan jeg f.eks. være på båttur å være på nett med en bæbar PC?  :dontgetit: Skulle gjerne hatt noe sånt....

Du trenger en sånn installert på båten din, garantert 100% dekning! :thumbs:

antenna-small-011028.jpg

:green::omg:

Anbefaler telenor som leverandør

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Finnes det egentlig et skikkelig trådløst nettverk der jeg ikke trenger å være i nærheten av en statoil stasjon e.l. for å koble meg på nettet, trådløst? :roll: Kan jeg f.eks. være på båttur å være på nett med en bæbar PC? :dontgetit: Skulle gjerne hatt noe sånt....

Skulle bodd i USA da, der har de jo mobilnett som støtter 128 kbit (?) med full dekning, til fast pris, som med en ADSL linje.. Mobilt "bredbånd".. :)

Lenke til kommentar

Som det sies er GPRS eller andre tilbud fra mobilen det eneste økonomisk tenkbare for tiden, hvis man vil ha noe over satelitt blir det fort veldig dyrt...

Hvis du fortsatt vil ha nett over satelitt kan du titte her. Husk at i tillegg til abo trenger man naturligvis endel utstyr, er ikke stiv nok i fransk til å finne ut hvor mye dessverre, men i båt trenger man gyrostabiliserte antenner noe som koster flesk ;-)

obi

edit: her er en link til eutelsat hvis du vil lese mer om teknologien, husk at du ikke vil ha løsningen der de krever telefonlinje...

Endret av obi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...