Gå til innhold

Temperatur etter å ha støydempet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Basus skrev (2002-04-10 16:52):

Jeg har støydempet maskinen min og etter jeg gjorde det gikk cpu tempen fra 40 til 60! og det va idle, og systemet gikk til 40...det er LITE vits i å støydempe vis man må ha masse vifter der etterpå for å holde nede tempen, kjøp heller vannkjøling eller vifter med rheo.

Du er avhengig av en viss airflow i kabinettet (Det bør man jo ha i alle tilfelle). Det er klart at tempen i kassa øker betraktelig hvis luften er stillestående og den ikke lenger kan bruke metallet i kassa som "kjøleribbe". Et visst minimum av airflow kan man jo få "lydløst". (Jeg bruker to 80mm enermax-viter hvor jeg har skrudd ned turtallet til jeg ikke hører dem lenger).

DrS

Lenke til kommentar

jeg har ikke opplevd noe stor forskjell på temp. etter at jeg la asfaltmatter(sånne man ofte bruker i bil) i mitt Chieftec kabinett. Tykke matter på sidedørene og de tynneste mattene i toppen+++ Anbefales!!

[ Denne Melding var redigert av: tolrol på 2002-04-12 21:33 ]

Lenke til kommentar

Vil virkelig anbefale de 80mm viftene som allerede er nevnt her. På 1500rpm så høres de "nesten" ikke. Flytter mye luft på den farta gjør de egentlig også. Mitt kabinett er også helt polstret med matter. Load temp på min 1700 blir ca 52 grader. Case off er jeg nede i 42. Så matter har nok litt å si på varmeutviklingen inne i casen. Men nå kjører jo jeg en silent cpu vifte og da. Kan ikke høres i det hele tatt, kunne nok ha valgt en kraftigere med bedre kjøling, men ser ikke vitsen...

Menne altså du kan kjøpe de enermax 80mm kabinettviftene fra microplex uten å være redd for støy. Anbefales!

Lenke til kommentar

mitt aopen kab. kjører på 27 grader, med en 120mm enermax sug (laveste rpm) og kun enermax strømforsyninga som blås. da har jeg disablet 5 80mm vifter en 120mm og en 60mm. kabinettet er støydempet med 10mm biltema matter. cpu temp er 35 med en fop 38 og 80mm vifte på 1500 rpm.

Lenke til kommentar

Mulig jeg bæsjer litt på leggen nå.... men jeg kjøpte meg bitubenmatter(asfaltmatter) på Mekonomen, og festet dette på _deler_ av kabinettet. Problemet mitt var resonans, så jeg valgte da å øke massen til kabinettet ved å feste enkelte striper på alle flater. Ble helt tyst (altså ingen vibrasjoner).

Må bare understreke at dette ikke var for å absorbere støyen - bare dempe vibrasjonene.

Noen små striper på PSU , HD, CDROM og FD var det siste jeg trengte. Nå må jeg bare få en ny vifte til CPU så er den tyst som graven...nesten :smile:

Det jeg prøver å si er at asfalt / gummi / dempeplater i hovedsak øker massen til kabinettveggene - slik at du ikke trenger å dekke alt metallet for å stoppe vibrasjonene => kabinettet kan fremdeles lede varme fra lufta.

(klart - du kan jo sikkert bruke spesielle matter for å absorbere lyden, og da må du selvsagt se bort fra det jeg har skrevet)

[ Denne Melding var redigert av: Freeload på 2002-04-15 13:53 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...