Znoken Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Lurer på hva som skjer og eventuelt lenge jeg kan kjører mitt Gforce4 ti4200 128mb skjermkort uten vifte da den plutselig tok kvelden... Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ikke lengge, du burde ikke en gang ha maskinen på med kortet i... Bytt kjøler. Kan anbefale en Zalman Vifteløs sak fra f.x. www.microplex.no Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ikke lengge, du burde ikke en gang ha maskinen på med kortet i... Bytt kjøler. Kan anbefale en Zalman Vifteløs sak fra f.x. www.microplex.no Du mente en slik? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Det går nok greit en kort stund uten vifte. Når du kun kjører 2D grafikk, så utvikles ikke så mye varme. Men hvis du drar igang med hetfig 3D spill en stund, så får du nok problemer. Det er muligens for sent, men du kan prøve å olje viften. Du må da skru av selve viften og bruke en kniv for å vippe opp plasten som dekker åpningen under. En dråpe olje der hjelper på vifter som lager ulyder ihvertfall. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Det hjelper nok ikke med olje på vifta så lenge den har stoppet tror jeg...Eller kanskje jeg skulle gi skjermkortet den siste olje..... Hvis det er noen som har en vifte som virker kunne jeg være interessert i og kanskje kjøpe den... Endret 23. mai 2004 av Znoken Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Du bør ihvertfall underklokke kortet ditt så langt som det overhodet går så lenge du kjører uten vifte. Slik reduserer du varmeutviklingen. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ved nærmere ettertanke har jeg en orginal GF4 (4400-4600) kjøler liggende Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Kjøpte kortet 22.09-02 så da er det vel garantien som gjelder her hvis jeg ikke tar feil....eller gjelder den bare kun på selve skjermkortet og ikke viften.... Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Kjøpte kortet 22.09-02 så da er det vel garantien som gjelder her hvis jeg ikke tar feil....eller gjelder den bare kun på selve skjermkortet og ikke viften.... Garantien gjelder på alt. Siden du har garanti igjen, så for all del unngå å klusse med kortet (olje etc). Skriv at viften har stoppet og spør om de kan sende en ny. Det er mulig du må sende inn hele kortet, da gjelder å ha noe gammelt rask at et skjermkort liggende i mellomtiden. Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Det samme skjedde med meg med et 4200 TI.. Har ikke peiling hvor lenge vifta har vært gåen heller.. Har kjørt bla. divx og spill Ikke merket artifacts.. Når jeg kjente på kjøleren til vifta var den kokvarm.. Kjøpte en Zalman vifteløs sak som det anbefales ovenfor, ogg det fungerer utmerket.. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 vurderer en zalman kjøler til mitt Fx5700Ultra som jeg ødela vifta mi til...fikk vifta til å virke igjen men nå bråker den som et uvær. er den enkel å montere?? kan jeg kjøre den uten den ekstra viften?? Og...vil den passe?? Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg har mitt 9600XT med en vifte som ikke går. Har ingen problemer med å kjøre Far Cry++ Men for sikkerhets skyld har jeg satt en 80mm vifte ved siden av kortet. (Ikke noe delta nei...) Lenke til kommentar
moray Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 er den enkel å montere?? kan jeg kjøre den uten den ekstra viften?? Og...vil den passe?? Jeg syntes den var grei å montere. Tok litt tid, da.. Litt ikea - faktor.. På mitt 4200 TI synes jeg den blir lovlig varm underbelastning.. (3Dmark). Nesten vondt å ta på den.. Prøvde å sette en 80 mm inntil og da ble den "nesten" romtemperatur så det er ikke tvil om at litt sirkulasjon er på sin plass.. Vurderer å kjøre permanent vifte på dem. Den skal visst passe ditt skjermkort etter det jeg har skjønt. Det er bare noen få skjermkort den ikke passer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå