Gå til innhold

266MHz eller 333MHz??


knarbi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha en maskin som skal brukes til musikkinnspilling...Lurer på om jeg skal gå for en maskin med 1024mb ram, men med 266mhz(tundra 1555), eller en med 768mb ram med 333mhz(inspiron 8600c). Hvilket minne vil være best/mest effektivt?

 

Med tanke på at maskinen skal bukes til musikkinnspilling er det vel smartest å gå for centrino, i og med at dette er en rolig prosessor? Vil det holde med 1,5ghz?

Håper det, for budsjettet blir nokså trangt dersom jeg må opp et hakk.....

 

Mvh. Knut Arne Birkedal

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan få Tundra'n med 333MHz minne også ... koster minimalt mer. Og det beste med Tundra'n er at den ikke er en Dell. Dell suger rett og slett. Du kan jo prøve PSData's Bygg-din-PC greie (finner den på hovedmenyen), der kan du endre på ting som CPU, ram, disk osv osv

 

Hva som er raskest, vil jo avhenge av hvor mye ram programmene dine bruker. Hvis de bare bruker 400MB, vil 768MB 333Mhz være raskest, men hvis programmene klarer å bruke 800MB for eksempel, vil 1024MB 266Mhz være klart raskest.

 

Et annet valg kan også være G55x fra Multicom, da disse har bedre lydkort enn både Tundra og Dell.

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg lydkort via firewire, så jeg tenker ikke så mye på det. Tenkte jeg skulle sjekke ut acer sine bæbare gjennom en bell-tech butikk i nærheten. Har sett andre som har vært fornøyde med disse...

 

Har fått med meg at folk synes at Dell suger..men det jeg ikke forstår at det er en del som er fornøyde også. Varierer kvaliteten på pc'ene deres, eller er det mangel på kunnskap som gjør at noen synes Dell er greit?

Lenke til kommentar
Har kjøpt meg lydkort via firewire, så jeg tenker ikke så mye på det. Tenkte jeg skulle sjekke ut acer sine bæbare gjennom en bell-tech butikk i nærheten. Har sett andre som har vært fornøyde med disse...

 

Har fått med meg at folk synes at Dell suger..men det jeg ikke forstår at det er en del som er fornøyde også. Varierer kvaliteten på pc'ene deres, eller er det mangel på kunnskap som gjør at noen synes Dell er greit?

Hos meg er det;

- Ikke de beste komponentene. Når Dell ikke oppgir spesifikasjonene på en komponent, er det mest sannsynlig fordi den er av billigste billigtype.

- Dell har priser som ikke ligner grisen på tilleggsutstyr/oppgraderinger

- Dell har elendig teknisk support. Det er stort sett 18-årige drittunger som sitter på et Call-senter og leser fra en papirlapp. De har aldri sett på en slik maskin, langt mindre sett dem virker det som. Og hvis ditt problem ikke står på papiret hans, er det du som er fucked.

- Hvis henvendelsen din først kommer til en bavian av en kundebehandler, så bør du ta fram boksen med tolmodighet.

 

Positive ting:

- Du kan få PCen din Custom-made (til en pris... )

- De har gode tastatur

 

 

Personlig ville jeg gått for en G55x fra Multicom eller helst Tundra fra PSData. Der virker det ihvertfall som de har peiling... og priser på oppgraderinger/tilleggsutstyrer ikke groteskt.

Lenke til kommentar

Har "bygget" en tundra 1557 nå, og jeg havnet på 16000...litt mer enn hva jeg hadde tenkt, men nå har jeg gode deler og større hardisk/minne/prosessor. Så det ser jo ut til å lønne seg dette..Er det forskejll på geil og apacer?

Lenke til kommentar
Har "bygget" en tundra 1557 nå, og jeg havnet på 16000...litt mer enn hva jeg hadde tenkt, men nå har jeg gode deler og større hardisk/minne/prosessor. Så det ser jo ut til å lønne seg dette..Er det forskejll på geil og apacer?

Ingen praktisk forskjell what-so-ever i en bærbar. Begge er gode stabile merker og vil ikke by på problemer. Siden det er heller dårlige overklokkingsmuligheter i en bærbar, er det ikke annet enn prisforskjellen som har betydning.

Lenke til kommentar
DELL starsonere passer ikke til hjeme /spille bruk

mer til bedrifter

men DELL berbare funker fint

Dell-maskiner funker dem... alle sammen. Det er bare det at andre maskiner funker bedre. Diskene til Dell er like tragisk råtne i bedriftsmaskiner, som i hjemmemaskiner.

 

Bare se på skolen vår; de har kjøpt inn masse Dell (fordi skolen er offentlig, må de kjøpe av den som selger "det som ligner mest" på en PC billigst.). Diskene er fantastisk dårlige. Samme er hovedkortene... var PCene billige? Ja. Var de billige når man tar i betraktning av hva man fikk? Nei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...