Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke skjekket mail!

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor denne tråden egentlig hører hjemme, men jeg prøver her(hvis den er feilposten vennligst flytt den)

For 4 dager siden skulle jeg skjekke mailen min som jeg altid gjør. Alt så ut til å gå greit, så skjedde det. Outlook Express så at det var nye mails, men den stoppet opp etter den ene og jeg fikk en feilmelding. Dette skjedde i pop-up vinduet som kommer når du skjekker mail med OE.

Jeg tenkte at det sikkert var noe problem med mailserveren(har nextgentel/broadpark) og har prøvd hver dag siden, men nå har jeg mistet tålmodigheten min og spør derfor dere her på forumet om hjelp.

Har også prøvd en annen mailklient(M2), men samme skjedde der

Her er feilmeldingen jeg fikk i OE:

OE.jpg

Hvis noen kan hjelpe meg slik jeg kan få lese mailen min igjen så vil jeg sette stor pris på det.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 spenn på at du benytter et eller annet Norton produkt. Skru av dette og du vil plutselig få emailen din tilbake igjen i fungerende form.

Om du ikke benytter noe norton stuff, skru av evt. annen antivirus og brannmur og prøv på nytt.

Hmm, skru av brannmuren og prøv, så ser du om den er riktig konfigurert i forhold til mailklienten. Imidlertid bør den være det i og med at det har fungert før.

Forslaget om å skru av antivirusprogramvaren før henting av e-post skal jeg ikke kommentere. Det taler for seg selv.

Lenke til kommentar
Hmm, skru av brannmuren og prøv, så ser du om den er riktig konfigurert i forhold til mailklienten. Imidlertid bør den være det i og med at det har fungert før.

Forslaget om å skru av antivirusprogramvaren før henting av e-post skal jeg ikke kommentere. Det taler for seg selv.

Nei kanskje like greit om du ikke kommenterer noe du ikke har noen erfaring med :roll:

Det at noe har vært riktig konfigurert før betyr ikke under noen omstendighet at det forblir riktig eller at ikke en eller annen liveupdatet forandrer noe.

Sannsynligheten for et akutt virusangrep i det ene sekundet du bestemmer deg for å kjøre uten AV er jo... ikke så høy. Uansett aktiverer du AV igjen etterpå og det burde derfor ikke bli noen større problemer med dette.

I dette tilfellet er jo karen uansett bak en NAT router så blaster/sasser etc er ikke noe problem og det er disse virusene som faktisk gjør mest skade for tiden. Mail baserte virus er som regel relativt lette å få bort igjen om han skulle bli infisert.

Lenke til kommentar
Logg deg inn her http://mail.broadpark.no/horde/imp/login.p...4d0e97877551ae5

Og sjekk/slett mailen som trøbler..

TaZ

Tusen hjertlig takk!

Dette gjorde biffen.

Tusen takk til dere andre også.

Nå som vi er i gang her, er den noen som har noen tips til å bli kvitt spam? Får en rundt 2 mails til dagen med spam. Tar jo ikke lange tiden å slette dem, men hvis noen har en enkel og grei måte som gjør at jeg slipper det sier jeg ikke nei.

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Nei kanskje like greit om du ikke kommenterer noe du ikke har noen erfaring med :roll:

Det har du forsåvidt rett i, men jeg gjør det likevel.

Jeg mener du har en litt feil approach til problemstillingen her, det fornuftige å gjøre vil være å løse problemet og deretter hente mailen med antivirusprogramvaren aktivert.

Talisar har en grei løsning; finne ut hva feilmeldingen betyr, skaffe informasjon om hva som er galt og hvordan rette det, og så fortsette uten å kompromittere sikkerheten slik som du foreslår her.

Jeg nok ikke bli populær blant mine kunder hvis jeg deaktiverte AV og hentet e-post hver gang noen ikke fikk hentet mailen sin.

Lenke til kommentar
Det har du forsåvidt rett i, men jeg gjør det likevel.

Jeg mener du har en litt feil approach til problemstillingen her, det fornuftige å gjøre vil være å løse problemet og deretter hente mailen med antivirusprogramvaren aktivert.

Talisar har en grei løsning; finne ut hva feilmeldingen betyr, skaffe informasjon om hva som er galt og hvordan rette det, og så fortsette uten å kompromittere sikkerheten slik som du foreslår her.

Jeg nok ikke bli populær blant mine kunder hvis jeg deaktiverte AV og hentet e-post hver gang noen ikke fikk hentet mailen sin.

Hei igjen,

Beklager om jeg var noe krass i mitt første reply til deg.

Sannsynligheten for at dette hadde fungerte finfint med "sikkerheten" disabla er stor. Vet veldig, veldig godt hva feilmeldingen betyr :).

Men ja, jeg burde absolutt tenkt på det å gå inn å slette mail som kan være malformatert som igjen enten stopper opp på server siden eller klient (da pga. AV sannsynligvis) siden.

"Are we cool?" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...