Gå til innhold

Hva er det feteste tastaturet per dags dato?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt greit at du har råd til det. Enten det er pappa som hjelper til, eller om det er du som jobber inn pengene. Men her er det snakk om prioritering. Du får dessverre ikke meg til å tro at 2,5k er en god investering, på tastatur og mus.

 

har du en helt grei pc, med et normalt tastatur og mus, må du være ganske utenfor, for å betale så mye penger for et nytt sett.

 

Dette er penger jeg heller hadde gjort stort sett alt annet enn å kjøpe meg et tastatur for. Hva trenger du det for? greit nok at tallene er separert fra resten, jobber du med økonomi?

Jeg har en godt betalt jobb, og har tjent mine egne penger i noen år nå. Om du ikke synes det er en god investering blåser jeg i. For MEG er det en god investering. Skjønner ikke hvorfor flere av dere skal mase noe mer om dette nå. Aner jeg en smule misunnelse?

 

Hva jeg trenger tastaturet til? Sikkert mye rart jeg kunne klart meg uten. Noen bruker 2000 kr på vannkjøling, jeg på tastatur, mus og bluetooth. Designet passer også veldig godt i stuen min, noe jeg setter pris på. Jeg jobber med IT (skjønner ikke hvorfor yrket er relevant i denne saken).

Greit nok. Beklager at jeg kanskje var litt brå, i den forrige posten.

Da jeg tenkte på yrke, tenkte jeg på det med tallene. Her hvor jeg jobber er det mange som ønsker dette tastaturet for å kunne legge "tall" delen av tastaturet på venstre side, slik at de kan navigere med musen med høyre hånd litt mer lettvindt.

 

Jeg er litt mer enig i det du skriver nå. (etter å ha lest litt grundigere, og tenkt meg litt om). Skal ikke legge den under en stol at jeg har lyst på tastaturet, men jeg prioriterer pengene mine litt forskjellig (bil / bilstereo ), og gidder ikke betale 2400 kroner for et tastatur.

 

Design messig er dette nydelig, men har dessverre vanskelig for å tro at det er vært så mye penger.. Men igjen design koster :)

 

Ontopic:

Jeg bruker et compacq tastatur som fulgte med en rekke maskiner vi bestilte på jobben. Dette er helt standard, gratis anonymt og helt greit å skrive på.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat anskaffet meg et nytt tastatur og sjekket rundt alle steder etter alternativer før jeg bestemte meg. Jeg endte opp med et Cherry CyMotion Master Solar og er utrolig fornøyd med det.

 

 

Det er ikke så lett å finne dette i Norge, men til slutt fant jeg det hos www.letsshop.no som leverte MEGET kjapt.

 

 

Ut fra reviews jeg har sett og egne erfaringer er det vel egentlig kun Logitech DiNovo som kan sammenlignes med dette når det gjelder komfort. Forskjellen er da at DiNovo koster 2000+ og dette 864 kroner :)

 

 

Her er noen linker til reviews som du sikkert må oversette via Google om du ikke er veldig stø i tysk:

 

 

PCWelt

Pure Digital World

HardTechs4U

Lenke til kommentar
Greit nok. Beklager at jeg kanskje var litt brå, i den forrige posten.

Da jeg tenkte på yrke, tenkte jeg på det med tallene. Her hvor jeg jobber er det mange som ønsker dette tastaturet for å kunne legge "tall" delen av tastaturet på venstre side, slik at de kan navigere med musen med høyre hånd litt mer lettvindt.

 

Jeg er litt mer enig i det du skriver nå. (etter å ha lest litt grundigere, og tenkt meg litt om). Skal ikke legge den under en stol at jeg har lyst på tastaturet, men jeg prioriterer pengene mine litt forskjellig (bil / bilstereo ), og gidder ikke betale 2400 kroner for et tastatur.

 

Design messig er dette nydelig, men har dessverre vanskelig for å tro at det er vært så mye penger.. Men igjen design koster :)

 

Ontopic:

Jeg bruker et compacq tastatur som fulgte med en rekke maskiner vi bestilte på jobben. Dette er helt standard, gratis anonymt og helt greit å skrive på.

Ikke noe problem det. :yes:

 

Misforstod deg når det gjaldt tallene. Man kan jo ha mediapaden på høyre side, så blir det et normalt tastatur, funker fint det.

 

Prioriteringer er det nok av, og jeg må innrømme at diNovo kjøpet mitt var et impulskjøp. Men, jeg har heldigvis ikke angret. :)

 

Godt vi er enige, beklager at jeg var litt brå selv. Bruker forresten et Compaq tastatur på jobben selv. Funker fint det også. :)

Lenke til kommentar

Har fortsatt mitt trofaste logitech desktop pro trådløse tastatur jeg.

 

Musa har jeg sliti ut -> eller egentlig glipadzene under, så investerte i en mx500.

 

På langt nær like digg i hvordan hånden legger seg på musen, men litt treg radioforbindelse og at det var ball-mus og ikke optisk oppveier for dette.

 

Tastaturet synest jeg fortsatt er konge å bruke og ingen problemer med det selv etter 4 år med meget aktiv bruk.

 

ahh bildelink: ( bilde på 640*480px )

http://www.aaseboe.com/Bilder/data/DSC00018.JPG

Lenke til kommentar
er det mx900 som følger med Dinovo ?

yup, og jeg er tydeligvis en av de få her inne som er fornøyd med den :)

Jeg er også svært fornøyd med mx900, og resten av DiNovo-pakken.

Og for dem som stadig mener det er for dyrt med rundt 2000 kroner for et tastatur, så er jeg enig. Men DiNovo er ikke kun et tastatur.

Her får en et kjempebra tastatur med overlegen komfort og rekkevidde, en mus som er den beste jeg har prøvd (Jeg er ikke den mest hardcore gamer), en MediaPad, som kan brukes som fjernkontroll for multimediaapplikasjoner (i tillegg til at den selvsagt er den numeriske delen av tastaturet), og som har innebygget skjerm (kan også brukes som enkel kalkulator når pc'en er slått av) og til slutt en fullverdig blåtann-receiver.

For å oppsummere: Hvis du skulle hatt "tilsvarende" produkter utenom dette, så måtte en kjøpt et godt tastatur, en god mus, en fjernkontroll (med display) og en blåtann-dongle. Plutselig er ikke 2000 kroner så dyrt, eller hva?

Lenke til kommentar

Jeg har selv Microsoft Wireless Optical Desktop Pro (ER DET NØDVENDIG MED SLIKE LANGE NAVN??), Bruker det sammen med en Logitech mx510 (også veldig fornøyd)

 

Er veldig fornøyd med tastaturet, det ser bra ut og er greit å skrive på, mye bedre enn vanlige rette tastaturer, etter man har blitt vandt til det (syntes JEG).

 

Musa som følger med er rett og slett helt bedriten, hvis du ikke gjøre annet enn å lese mail og chatte så duger det nok, men så fort man begynner å stille litt krav til presisjon og respons, så holder det ikke. Den er unøyaktig, henger mer etter enn noen annen trådløs mus jeg har sett. Det positive er vel at den er optisk, men da er Logitech trådløse mus mye bedre.

 

Hadde før ett "knekt" tastatur fra Logitech (husker ikke navn, men det var hvitt)

Dette var litt bedre, behageligere å bruke, vanskelig å forklare, men det føltes bedre. Desverre tok det knekken når noen drittunger bestemte seg for å kaste snøball inn gjennom vinduet mitt :scared:

 

EDIT: En ting som er forferdelig irriterende med tastaturet er F-knappen, som står på som default, må trykke på den før man trykker på F knappene. Virker også som om denne skrur seg på etter en stund

Endret av Azper
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som har nevnt:

 

Logitech OEM Ultra X Flat Keyboard PS/2, High End Silver Finish, Bulk

I203018.jpg

 

Har sett etter gode flate scissorkey tastaturer i år og dag, så endte opp med å kjøpe en Macally Icekey:

icekey.gif

 

Men tenker meg at logitech er like grei, bare mer beregnet for pc.

Lenke til kommentar
Det har blitt nevnt, tror jeg. Har selv et sånt i "reserve". Meget godt tastatur.

hmm ok, da så :p følgte ikke så godt med.... lurer på om den er like digg som macally, kjøpte 2 macally's, kosta £50 hver, men var jo verdt det... men den er ikke så pc vennlig, mangler printscreen og noe sånt... småkjipt, men fy faen skriver jo überraskt med scissorkeys.

Lenke til kommentar
Blir som å si at det er noe tull å kjøre Mercedes, når en Skoda gjør samme nytten.

Å kjøpe bil er generelt sett kjent for å være en utrolig dårlig investering da den taper seg i verdi uhyre raskt.

 

For øvrig har jeg et Logitech Internet Navigator Special Edition tastatur jeg er veldig fornøyd med. Det eneste jeg har å utsette på det er at jeg må skru PÅ F-tastene hver gang jeg rebooter maskinen, det er helt talentløst..

Lenke til kommentar
Blir som å si at det er noe tull å kjøre Mercedes, når en Skoda gjør samme nytten.

Å kjøpe bil er generelt sett kjent for å være en utrolig dårlig investering da den taper seg i verdi uhyre raskt.

 

For øvrig har jeg et Logitech Internet Navigator Special Edition tastatur jeg er veldig fornøyd med. Det eneste jeg har å utsette på det er at jeg må skru PÅ F-tastene hver gang jeg rebooter maskinen, det er helt talentløst..

Så hvorfor i he**** kjøper folk dyre biler? Eller moteklær? Faller på sin egen urimelighet. Igjen; en investering, i den dagligdagse betydningen av ordet, behøver på ingen måte å være økonomisk motivert. Komfort, effektivitet, status og så mye, mye mer innvirker på hva folk kjøper, og på om de selv mener det er et godt kjøp. Satt litt på spissen, kan et godt tastatur forebygge skader (noe i samme gaten som musesyke, men kan være ganske alvorlig, husker ikke hva det kalles i farten). Sånn sett kan et godt tastatur ses på som en investering i egen helse. Er det en dårlig investering? :hmm:

 

nei, langt off topic nå :) la oss legge saken død :yes:

 

Noen som har formening om hvor fort/korrekt dere skriver på laptop størrelse tastatur i forhold til vanlige? Skriver en del raskere på en bærbar selv, etter å ha blitt vant til det...

Endret av darkfish
Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen som har nevnt:

 

Logitech OEM Ultra X

 

Har sett etter gode flate scissorkey tastaturer i år og dag, så endte opp med å kjøpe en Macally Icekey.

*kremt*. Jeg har da nevnt Ultra X. Jeg har brukt allverden med tid på å lete etter gode tastatur, både for spill og skriving. Som sagt, beste skrivetastaturet jeg har er IBM model M, med Buckling Spring Technology (mekaniske fjærer) i motsetning til den teknologien en finner i stort sett alle av dagens tastatur, membran-teknologien.

 

Scissor Keys er teknologien bak bærbare maskiner, gir en litt god følelse når en skriver på det, men når ikke opp mot bråkebrettene fra IBM.

 

På spillemaskinen min bruker jeg et slikt Logitech Ultra X tastatur, utrolig godt å spille på. Problemet er at frem til jeg fant de tastaturene jeg foretrekker kjøpte jeg litt forskjellig og har nå 6 tastatur eller så uten noen datamaskin som tilhører de, samt da de tre forskjellig tastaturene jeg bruker på mine tre forskjellige maskiner (en til spill, en til skriving, og en til Linux).

 

Har begynt å gi vekk de tastaturene jeg ikke bruker.

 

Og hvor fant du det sexy Macally-tastaturet ditt? Jeg klarer meg fint uten print-screen og kunne tenkt meg noe slikt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...