Gå til innhold

Hva er det feteste tastaturet per dags dato?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan tastaturene som er nevnt her er i forhold til de gamle "klassikerne". Husker at Dell Mechanical var kongen av tastatur en gang før årtusenskiftet (selv om det selvsagt var diskusjoner da også)... Men utviklingen har vel forhåpentligvis gått riktig vei....

 

Har selv et gammelt Yakumo-tastatur. Enkelt og greit tastatur, med veldig lite "dødrom" utenfor tastene, så det tar lite plass. I tillegg tåler det alt :-) Det er forresten det eneste som har vært med siden jeg bygde PC'en i 1998; alt annet har blitt skiftet ut, som regel mange ganger.

Lenke til kommentar
Jeg har Keytronic Lifetime Designer-tastaturet, og tror rett og slett ikke noen tastaturer er bedre enn dette. Det tror jeg de fleste som har prøvd dette tastaturet vil være enig med meg i.

 

Det er kvalitet over hele linja, fra konstruksjon til design.

Det mangler jo nyttige taster helt øverst da (play, next osv), skjønner ikke hva folk har imot slike taster, de er ikke i veien og veldig nyttige (spesielt når man spiller og hører på mp3 samtidig)

 

AtW

Jeg har ikke noe i mot slike "nyttetaster som er noe drit som står i veien". Jeg synst de er nyttige...

Lenke til kommentar

Logitech diNovo er uten tvil det beste tastaturet jeg har prøvd.

 

Jeg tror jeg skriver 50% raskere og 70% mindre feilstaving med diNovo. Det var ganske ekkelt de første dagene, men nå når jeg er vandt med det så er alt annet latterlig dårlig å skrive på.

Akkurat samme erfaring her! Det var uvandt og vanskelig i begynnelsen, men nå skriver jeg MYE fortere enn jeg klarte før. Er også MYE mer behagelig å skrive på (+mye bedre lyd :p). Hadde vært ekstremt fett om tastaturet var i metall... :dribble:

 

Forresten, hvorfor skryter folk av musen som følger med? Det var det eneste som skuffet meg i pakken, som ellers hadde fortjent en klar 6'er. Musen er jo akkurat like dårlig som selv de første trådløse til logitech, og kan ikke måle seg med en MX300 som jeg bruker når jeg skal spille. Synd det må kabel til for å få en skikkelig bra mus.

 

Og til dere som kritiserer prisen. Den kan da vel ikke være så vanvittig vanskelig å fatte at dette ikke er et tastatur, men et pakke utenom det vanlige. Tastatur, mus, bluetooth, mediapad og design. Du får ikke alt dette uten å måtte punge ut med like mye som for diNovo.

 

balleklorin: Av nysgjerrighet - hvorfor trenger du et tastatur som kan brukes 50 meter borte fra PC-en? :blink:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Det skal legges til at jeg kjøpte diNovo for 1950 i julekalenderen.

Selv ga jeg ikke mere enn 1700 kroner for samme settet :thumbup: Og ja, det er det råeste og mest bedagelige settet som er å oppdrive per dags dato :green:

 

Men vi som har råd til det, har råd til det :laugh: Er jo ikke akkurat et sett for alle og enhver.

Kanskje enkelte prioriterer anderledes?

Lenke til kommentar

Ingenting slår Keytronic. Så lenge du ikke bruker diverse mediaknapper osv så finnes det ikke noe bedre. Ergoforce som gjør at knappene du bruker lillefingeren på krever mindre kraft enn de du bruker pekerne på. Dessuten lader space ut statisk elektrisitet - er ikke det konge vet ikke jeg. Ikke er det spesielt dyre heller. Lifetime Designer er forholdsvis dyrt men jeg foretrekker 2001 Pro - helst i svart seff.

Lenke til kommentar
Først vil jeg bare presisere at jeg ikke prøver å være frekk, men hvis du kaller et tastatur til 2400,- for en god investering så enten sov du i økonomitimen eller så skriver du abnormt tregt på alle andre tastaturer.

Jeg var fullstendig våken under økonomitimene, selv om det begynner å bli en stund siden. Grunnen til at jeg kaller det en god investering er fordi:

 

1. Jeg har råd til det.

2. Tastaturet er sinnsykt godt å skrive på. Kvalitet hele veien.

3. Musen som følger med i pakken er også veldig god. Eneste trådløse musen jeg har prøvd som har egnet seg godt til gaming.

4. Det er bluetooth, så jeg trengte ikke å kjøpe BT dongle for å overføre filer til mobilen osv.

Helt greit at du har råd til det. Enten det er pappa som hjelper til, eller om det er du som jobber inn pengene. Men her er det snakk om prioritering. Du får dessverre ikke meg til å tro at 2,5k er en god investering, på tastatur og mus.

 

har du en helt grei pc, med et normalt tastatur og mus, må du være ganske utenfor, for å betale så mye penger for et nytt sett.

 

Dette er penger jeg heller hadde gjort stort sett alt annet enn å kjøpe meg et tastatur for. Hva trenger du det for? greit nok at tallene er separert fra resten, jobber du med økonomi?

Lenke til kommentar
Selv om det var utrolig dyrt så sponsa jobben meg med et slikt et så da så hehe :)

Logitech diNovo Media Desktop (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus/remote

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121023&cks=PRL

 

Det er bra tastatur (litt mindre enn vanlig så det tar litt tid å bli vant med dog).

Bra mus

+ Avtagbar Numpad, funker som musikkavspiller i stua.

 

Det som er best med dette bluetooth settet er rekkevidden, jeg har testa det på 50Meters avstand, alt virka fint, også igjennom en tykk murvegg på 10 meters avstand funka det. Dermed konkurrerer det tom. som presentasjonskeyboard i møterom, konferansesaler etc. eller mest viktig for meg i stua foran tv'n... datan står i et annet rom bak en murvegg. Valget mellom et Gyration keyboard med 30m rekkevidde til kr kr 4.395,- eller et diNivo til nesten halve prisen sa seg mao. selv.

 

Er du lei av dårlig dekning på ditt trådløse tastatur er dette noe for deg.

Vedlig interessant info! Jeg er på nippet til å kjøpe ny leilighet og da vil PC'n bli satt langt unna stua... samtidig håpet jeg å kunne sitte i sofaen i stua og game PC spill da jeg tenkte å henge Pioneer Plasmaen på veggen der...jeg er vel generelt en stuegris :hmm:

Lenke til kommentar
Helt greit at du har råd til det. Enten det er pappa som hjelper til, eller om det er du som jobber inn pengene. Men her er det snakk om prioritering. Du får dessverre ikke meg til å tro at 2,5k er en god investering, på tastatur og mus.

 

har du en helt grei pc, med et normalt tastatur og mus, må du være ganske utenfor, for å betale så mye penger for et nytt sett.

 

Dette er penger jeg heller hadde gjort stort sett alt annet enn å kjøpe meg et tastatur for. Hva trenger du det for? greit nok at tallene er separert fra resten, jobber du med økonomi?

Jeg har en godt betalt jobb, og har tjent mine egne penger i noen år nå. Om du ikke synes det er en god investering blåser jeg i. For MEG er det en god investering. Skjønner ikke hvorfor flere av dere skal mase noe mer om dette nå. Aner jeg en smule misunnelse?

 

Hva jeg trenger tastaturet til? Sikkert mye rart jeg kunne klart meg uten. Noen bruker 2000 kr på vannkjøling, jeg på tastatur, mus og bluetooth. Designet passer også veldig godt i stuen min, noe jeg setter pris på. Jeg jobber med IT (skjønner ikke hvorfor yrket er relevant i denne saken).

Lenke til kommentar
Jeg har en godt betalt jobb, og har tjent mine egne penger i noen år nå. Om du ikke synes det er en god investering blåser jeg i. For MEG er det en god investering. Skjønner ikke hvorfor flere av dere skal mase noe mer om dette nå. Aner jeg en smule misunnelse?

 

Hva jeg trenger tastaturet til? Sikkert mye rart jeg kunne klart meg uten. Noen bruker 2000 kr på vannkjøling, jeg på tastatur, mus og bluetooth. Designet passer også veldig godt i stuen min, noe jeg setter pris på. Jeg jobber med IT (skjønner ikke hvorfor yrket er relevant i denne saken).

Hehe.. Ikke for å bumpe dette mer enn nødvendig, men jeg tror han bare pirka på at du brukte begrepet "investering".

Hva er en investering?

For:

En investering er en økonomisk disposisjon som virksomheten foretar og som medfører forskjeller i inn- og utbetalingsstrømmer, eller sagt med andre ord; en kapitalsatsning som gir avkastning (negativ eller positiv) over lang tid.

 

Og du kan vel knapt si at du har blitt noe særlig rikere fordi du kjøpte det? ;-) At du hadde lyst og at du føler det var vel brukte penger er en annen ting. Med det håper jeg jeg kan ha avsluttet en heller teit diskusjon. :laugh:

Lenke til kommentar
Hehe.. Ikke for å bumpe dette mer enn nødvendig, men jeg tror han bare pirka på at du brukte begrepet "investering".

Hva er en investering?

For:

En investering er en økonomisk disposisjon som virksomheten foretar og som medfører forskjeller i inn- og utbetalingsstrømmer, eller sagt med andre ord; en kapitalsatsning som gir avkastning (negativ eller positiv) over lang tid.

 

Og du kan vel knapt si at du har blitt noe særlig rikere fordi du kjøpte det? ;-) At du hadde lyst og at du føler det var vel brukte penger er en annen ting. Med det håper jeg jeg kan ha avsluttet en heller teit diskusjon.  :laugh:

Det kan være en "investering" hvis det fører til mindre belastning av armene og figrene når man skriver, noe det faktisk gjør.

 

Men, jeg tar poenget ditt, har mindre forståelse for at folk må kverulere bare for kveruleringens skyld.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
PS. jeg får lyst til å kjøpe et enda dyrere tastatur bare på trass.. :devil:

 

Skinnblakke suppegjøker...Sjekk navnet på tråden: "Hva er det feteste tastaturet per dags dato?"

Feilen ligger vel i at ordet "fet" er veldig uspesifikt, for noen kan det rett og slett vere det som er dyrest, for andre kan det vere det som gir best komfor eller det kan vere det som gir best pris/komfor forhold.

Lenke til kommentar
Hehe.. Ikke for å bumpe dette mer enn nødvendig, men jeg tror han bare pirka på at du brukte begrepet "investering".

Hva er en investering?

For:

En investering er en økonomisk disposisjon som virksomheten foretar og som medfører forskjeller i inn- og utbetalingsstrømmer, eller sagt med andre ord; en kapitalsatsning som gir avkastning (negativ eller positiv) over lang tid.

 

Og du kan vel knapt si at du har blitt noe særlig rikere fordi du kjøpte det? ;-) At du hadde lyst og at du føler det var vel brukte penger er en annen ting. Med det håper jeg jeg kan ha avsluttet en heller teit diskusjon. :laugh:

Ja, og det er jo bare en form for investering... :no: Se litt nærmere på den definisjonen... så private kan ikke investere? Ser ut som den er tatt fra en eller annen grunnleggende bedriftsøkonomisklærebok, og er brukt til å spesifisere hva de mener med en investering i den sammenheng som det blir brukt i boka. En investering behøver absolutt ikke å medføre en avkasting fra et *økonomisk* ståsted. Kvalitet koster, om folk vil bruke sine penger på det, må jo det være helt greit.

 

Blir som å si at det er noe tull å kjøre Mercedes, når en Skoda gjør samme nytten.

 

On topic; liker tastaturet på IBM sine bærbare (T serien) jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...