Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Audi 80 anlegg

Anbefalte innlegg

Heisann..har nå kjøpt meg en audi 80 1,8s ..1991 modell..Det "spesielle" med den er at det "inn" i bagasjerommet står en stor del av en tank..Bensintanken trur jeg det er..å jeg bare lurer på hvordan det vil bli når jeg bygger annlegg i bagasjerommet? Blir jo bli mye bass å risting "vegg-til-vegg" med tanken...Vil det by på problemer? Noen som har noen synspunkt? Håpe dere forstod hva jeg mente!

:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste det kan være fare med er bensinmåleren den kan sikkert påvirkes av risting.. ellers tror jeg ikke noe annet tar skade av dette.. jeg vet at også mercedes W124 karosseriet har tank bak i bagasjerommet.. kjenner mange som har bygd i en slik bil..

Lenke til kommentar

Blir litt vanskelig å få trykket inn i kupeen. Anbefaler å enten bygge båndpass med rørene opp i hyllen, eller bassrefleks med rør ut i bagasjerommet, og at du lager et hull eller to i hyllen for å lede noe av trykket inn.

Kjenner mange som har bygd bra kasser i disse. Det dårligste alternativet er en trykk-kammer-kasse liggende bak der, funker dårlig.

Lenke til kommentar

Hmm...Jeg forstår..Ser ut som bassreflex er mest aktuelt for meg da...Du sier at jeg bør ha et eller to hull i hattehyllen for å få mest trykk inn i coupe`n...Da kan jeg vel bruke to bassrør da som "hull"...istedet for bare å ha to hull likksom, så vil d se finere ut i hyllen om jeg har to rør..Eller ? :hmm:

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Har vært veldig nyttig :thumbup: Har nettopp vært ute i bilen nå å tenkt,målt å planlagt litt...Ser ut til at jeg skal kunne få inn to rør på 5" i hatte hylla..Det vil passe perfekt..Dette vil vel være store nok "hull" ?? Må ha mest mulig bass! :laugh:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke rør (de kan lage blåselyd og dempe effekt)

, lag hull til 6x9 høytalere i hattehyllen og

bare sett høytaler deksel over , subben setter du bunnen av bagasjerommet

slik at den spiller oppover , det fungerte helt fint på min 80.

trunk.jpg

Det ble godt med lyd fra den subben.

Endret av MyWar
Lenke til kommentar

Takker for alle tips! Men lukket kasse er ikke å anbefale da ? Har lyst på mest mulig plass i bagasjerommet..Dessuten er den subben jeg ser på optimert for lukket kasse...Takker for alle svar! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du trenger ikke rør (de kan lage blåselyd og dempe effekt)

, lag hull til 6x9 høytalere i hattehyllen og

bare sett høytaler deksel over , subben setter du bunnen av bagasjerommet

slik at den spiller oppover , det fungerte helt fint på min 80.

trunk.jpg

Det ble godt med lyd fra den subben.

meget pent arbeid mywar.

Tilbake til tråden.. Hva med å lage en ny hattehylle av mdf/spon plater der du kutter et hull i plata og trekker den etterpå slik at stoffet dekker hullet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...