Tobby Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Heisann..har nå kjøpt meg en audi 80 1,8s ..1991 modell..Det "spesielle" med den er at det "inn" i bagasjerommet står en stor del av en tank..Bensintanken trur jeg det er..å jeg bare lurer på hvordan det vil bli når jeg bygger annlegg i bagasjerommet? Blir jo bli mye bass å risting "vegg-til-vegg" med tanken...Vil det by på problemer? Noen som har noen synspunkt? Håpe dere forstod hva jeg mente! Lenke til kommentar
DK Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Det eneste det kan være fare med er bensinmåleren den kan sikkert påvirkes av risting.. ellers tror jeg ikke noe annet tar skade av dette.. jeg vet at også mercedes W124 karosseriet har tank bak i bagasjerommet.. kjenner mange som har bygd i en slik bil.. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Blir litt vanskelig å få trykket inn i kupeen. Anbefaler å enten bygge båndpass med rørene opp i hyllen, eller bassrefleks med rør ut i bagasjerommet, og at du lager et hull eller to i hyllen for å lede noe av trykket inn. Kjenner mange som har bygd bra kasser i disse. Det dårligste alternativet er en trykk-kammer-kasse liggende bak der, funker dårlig. Lenke til kommentar
Tobby Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Hmm...Jeg forstår..Ser ut som bassreflex er mest aktuelt for meg da...Du sier at jeg bør ha et eller to hull i hattehyllen for å få mest trykk inn i coupe`n...Da kan jeg vel bruke to bassrør da som "hull"...istedet for bare å ha to hull likksom, så vil d se finere ut i hyllen om jeg har to rør..Eller ? Lenke til kommentar
DK Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 det er jeg helt enig... det bagasjerommet er nok rimelig tett så man mister en del effekt.. bassporter i hattehylle er viktig... Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Bruk gjerne rør, eller bare endestussene.. Det gjorde jeg i en BMW jeg hadde. Merket stor forskjell før og etter. Masse bass blir det uansett dersom du gjør det riktig, men mere trykk med hull i hylla. Lenke til kommentar
Tobby Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Takk for alle svar! Har vært veldig nyttig Har nettopp vært ute i bilen nå å tenkt,målt å planlagt litt...Ser ut til at jeg skal kunne få inn to rør på 5" i hatte hylla..Det vil passe perfekt..Dette vil vel være store nok "hull" ?? Må ha mest mulig bass! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Du trenger ikke rør (de kan lage blåselyd og dempe effekt) , lag hull til 6x9 høytalere i hattehyllen og bare sett høytaler deksel over , subben setter du bunnen av bagasjerommet slik at den spiller oppover , det fungerte helt fint på min 80. Det ble godt med lyd fra den subben. Endret 26. mai 2004 av MyWar Lenke til kommentar
Tobby Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Takker for alle tips! Men lukket kasse er ikke å anbefale da ? Har lyst på mest mulig plass i bagasjerommet..Dessuten er den subben jeg ser på optimert for lukket kasse...Takker for alle svar! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Lukket gir en strammere og mere kontrolert bass og anbefalles på det varmeste . Lenke til kommentar
Opus Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Jeg har en RF(ett eller annet)12" i en 30l lukket kasse og den trykker som bare det. Liten plass tar den også. Lenke til kommentar
evorkahn Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Du trenger ikke rør (de kan lage blåselyd og dempe effekt), lag hull til 6x9 høytalere i hattehyllen og bare sett høytaler deksel over , subben setter du bunnen av bagasjerommet slik at den spiller oppover , det fungerte helt fint på min 80. Det ble godt med lyd fra den subben. meget pent arbeid mywar. Tilbake til tråden.. Hva med å lage en ny hattehylle av mdf/spon plater der du kutter et hull i plata og trekker den etterpå slik at stoffet dekker hullet. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Er en post til her hvor en sliter med ca samme dilemma som deg. Ta en kikk her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå