Gå til innhold

Støyende (P4 2.8 GHz) boxed vifte

Anbefalte innlegg

Hei, Kjøpte for (ca 2 mnd.siden) en P4 2,8 GHz pc800 med boxed intel vifte som jeg er ganske missfornøyd med. Viften støyer Veeeldig mye, den har en hastighet på ca 2800rpm. men det blir ikke akseptabel støy/ lyd før den kommer ned på ca 2300 rpm (80% med speedfan)

Er dette en DRIT vifte eller har jeg vært uheldig?? Vurderer å skifte den ut med denne fra komplett til ca 200.-

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122251&cks=PRL

Noen som har erfaring med denne eller?? Andre forslag mottas med takk

MVH

hobby610

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med kjøleren du linker til, men la merke til at den ikke er på lager. Hvis du er villig til å legge på noen kroner kan du se på denne. Den er svært lavmælt på fullt turtall, og lydløs på minimum. Den skulle fint kjøle en 2.8 på minimum turtall (ca. 1400 rpm). Jeg har hatt utgaven i rent kobber i et års tid, og den kjøler en 2.8 @ 3.3 for tiden på laveste hastighet.

Årsaken til at jeg anbefaler den i aluminium/kobber er at den holder seg under de 450 gram som intel spesifiserer som maks. Min kjøler nærmer seg 800 gram, og da er det greit å ha ei kasse som står mest i ro. Uforsiktighet ved transport her kan i verste fall føre til skade på hovedkortet.

Lenke til kommentar

den bråker på fullt turtall ja.. men det gjør de fleste vifter..

nå vet ikke jeg hvilket hk du har.. men med mitt Max3 kort så får jeg kjørt viften på 60% til tempen er på 60 grader.. da spinner den for fullt..

så sjell heller det ut først..

ellers så bråker ikke viften i det hele tatt..

måtte bytte den for 1mnd siden.. fikk ny gratis fra netshop.no da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...