Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc der jeg lager hjemmesidene mine på. Da velger jeg en type skrift og dette blir bra på denne pc'en. Men på den stasjonære får jeg en helt annen skrift. Jeg vet at dette er fordi jeg ikke har den skrifttypen på den stasjonære, men hvilken skrift kan bli vist på alle pc'er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virket mest som det var ment som Microsoft/windose sikre skrifttyper... Men jeg ble skuffet over at Tahoma ikke var nevnt med et eneste ord :( Den fonten er jo rett og slett genial, vet andre her inne er enige :)

Tahoma er litt høy, og smal i bredden. Da blir vel også den litt tunglest ved små størrelser..?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
på laptoper så er det standard med "clear type" fonter ...

det blir på en måte en slags antianitialising på fontene ... de blir ikke så skarpe, med avrundet ...

ClearType-fonter...

Det er det INGENTING som heter. Det er derimot en funksjon i WXP som heter ClearType, som smoother ut fontene.

Uansett, hvor er sammenhengen?

Lenke til kommentar

Er stor forskjell på hvilke fonter folk har innstallert på maskinene. Dersom en font mangler, flipper den over til neste på listen, forutsatt at du har satt opp flere alternativer. Har du bare den ene fonten, velger IE Times New Roman (hva FF og Opera har som default vet jeg ikke). Embed er forresten noe som bør unngås.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...