rogbiff Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) De tre siste dagene har jeg pusla med et nytt design, og bestemte meg for å lage et silver design en gang til Jeg har satt sammen en liten css og html kode --> funker den i alle browsere ? Headeren er ikke for øyeblikket ferdig, grunnet jeg ikke vet hva siden skal handle om eller hete Jeg er veldig takknemmelig for kontruktiv kritikk Takker for alle svar. >>> [url="http://www.joakimnorge.com/silver"]LINK[/url] <<< Endret 23. mai 2004 av rogbiff Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Du har ikke link vell? Der ja Sia var litt passiv, syns den lå litt bakover. Ja, ikke så lett å forklare. Syns headeren var for sterk i forhold til resten... Hva med å sette den sammen med det andre? Endret 23. mai 2004 av ace_ventuora Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 ja, sett header'n sammen med resten! ellers et ok design. men personlig syns jeg header'n ble litt for sterk i forhold til resten. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Sia var litt passiv, syns den lå litt bakover. Ja, ikke så lett å forklare. Syns headeren var for sterk i forhold til resten... Hva med å sette den sammen med det andre? Headeren er som sagt uferdig, skal nok ikke ha den gradienten over hele. Takk for tips EDIT --> Jeg kunne jo ha brukt den gråhvite graddienten der også.....? Endret 23. mai 2004 av rogbiff Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) www.joakimnorge.com-silver.gif slik ser den ut i mozilla firebird. text-align: center; er egentlig bare til bruk på tekst, men av en eller annen grunn sentrerer ie blokk-elementer også... Bruk margin: 0 auto; på det som skal sentreres i stedet Endret 28. november 2008 av mohuhau Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Litt lite kontraster, men ellers helt super. Du kan godt gjøre blåfargen og gulfargen litt sterkere. Funker ikke skikkelig (som mohuhau sier) i Firefox. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Sånn, nå har jeg endra på text-align feilen. Funker det bedere nå ? Takker for tips alle sammen..... Synes dere jeg burde lage headeren gråhvit som resten, eller gjøre blå og gulfargen sterkere som jorgis sier ? Endre bg for å øke kontrasten ? Enda et problem.... Jeg klarer ikke å strekke siden til bunds, prøv height: 100%; men det funker ikke. Som dere ser slutter siden ganske brått i bunden, denne slutten skal være i bunden. Andre ting i designet som bør endres, eller gjøresbedere ? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Opera er den forskjøvet et par pixler nedover fra "stanga" som går tvers over siden... Ser ikke helt bra ut... Ellers dritbra design! Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Opera er den forskjøvet et par pixler nedover fra "stanga" som går tvers over siden... Ser ikke helt bra ut... Ellers dritbra design! Takk Har lagt inn margin: 0; padding: 0; er det bedere nå ? Er det noen CSS guruer her som kan forklare meg hvordan jeg fikser den 100% høyde problemet jeg spurte om i forrige post ? Er det mer å utsette på designet eller koden ? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Funker fortsatt ikke ordentlig her.. Kan ikke komme på noe som kan fikse på det tho... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 html, body { height:100%; } Prøv det. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 html, body { height:100%; } Prøv det. Bakgrunnen i wrapper gikk nå helt ned Det virka, men 100% er visst hele høyden av skjermen, så det kommer scroll. Men det kan man leve med *lasta 100% versjon opp* Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Du må ikke ha 100%. Prøv med 90%, og se om den flukter i bunn av browser. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Du må ikke ha 100%. Prøv med 90%, og se om den flukter i bunn av browser. sånn, har nå 93%, da blir det bare en liten scroll, det går vel ikke ann med 92,5% Men er det noen fler som har litt kritikk på designet ? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Synes designet er veldig lekkert. Eneste jeg kan innvende på, er at kontrasten kunne vært større. Mulig bare de mørke strekene kune vært litt mørkere... Endret 23. mai 2004 av anderlin Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Bugger fremdeles litt i Firefox. Teksten går utenfor menyvalgene, og det er 2px mellomrom mellom header og resten av siden. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg prøvde nå siden i ie5, og her er siden helt ventrestilt, margin: 0 auto; virker ikke. Er <div align="center"> et bedere alternativ ? Er det noe mer å si om designet før jeg foretar en endring (bortsett fra header som skal inneholde noe) ? (Eller er designet fint nok som det er ?) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 text-align: center på body. Deretter text-align: left ..dersom du skal ha teksten midtstilt i hoveddiven osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå