OlaTK Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Vurderer nå å kjøpe meg et digital kamera. Det skal ikke koste noe mye mer en 2000. Tenker da på en av disse, Nikon: https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=60419 canon https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=56605 Hvorfor er det canon kameraet så billig? Er det noe som er veldig dårlig med det? Dere kan godt komme med andre anbefalinger til rundt 2000kr Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Canon kameraet er uten zoom, men ellers ganske greit. Vil imidlertid anbefale Nikon kameraet fremfor Canon kameraet. Du får mer for pengene der. Tror det følger med oppladbart batteri på Nikon kameraet også, det gjør det ikke på Canon kameraet. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Takker for svar, det var det jeg trodde. Mener du at det nikon kameraet er det beste som er på markedet til den prisen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Av de to de har nevnt ville jeg definitivt gått for Nikon kameraet på grunn av zoom'en. Det er så utrolig kjipt å ikke kunne zoome. Om du har lyst på flere alternativer i samme prisklasse, så kan du kikke i prisguiden og lese litt om hvert kamera: http://produkt.akamera.no/vis_kategori.php?cat_id=6 (velg minst 3 megapixler og minst 3x optisk zoom og trykk søk) Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Utgjør en bildestabilisator stor forskjell? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Stort sett kun hvis du har masse zoom (5x og over) eller vil ha noe lengre lukkertid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Stort sett kun hvis du har masse zoom (5x og over) eller vil ha noe lengre lukkertid. Jepp, og det er jo egentlig ganske ofte man får god bruk for lengre lukkertid. F.eks ved innendørsbilder og andre bilder i skumring eller dårlig lys. Da minker man uskaphet på grunn av at fotografen beveger kameraet. Dette gir i gjen bedre farger på bildene under dårlige lysforhold. Håndholdte bilder bilr også noe skarpere. Særlig hvis du bruker max zoom (3x). Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har det nikon kameraet du nevner der, og er kjempe fornøyd. Gir utrolig klare bilder, og at ikke det kameraet er dyrere skjønner ikke jeg. De testene jeg har lest av det kameraet så får det utrolig mye skryt, og betegnes som et av de beste kameraene i oppgitt prisklasse, som i de testene jeg har lest har hvert på rundt 2800. I prisen til itbutikken så får en med lader og oppladbare batterier, så ikke noe å si på prisen. Synd der ikke følger med en bæreveske, men det koster ikke så mye likevel. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Hvor mye minne er det som følger med kameraet? er det 16mb? Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Jeg har også det samme nikon-kameraet og må si meg svært fornøyd. Jeg gav 1800 for det på databutikken.com men dette var uten lader og oppladbare batterier (det fulgte bare med 2xAA batterier, ikke oppladbare). Er du sikker på at lader+batterier følger med hos it-butikken? Men uansett så er det absolutt et kamera som er verdt pengene!!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Kameraet kommer i to versjoner, en standard pakke med oppladbare batterier og lader, og en light-pack uten oppladbare batterier og lader. Mulig at det kun er "light-pack" som selges for tiden, for det er det eneste vi har fått fra importør den siste tiden. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg fikk mitt fra itbutikken 16 mai til 2018 kr, og i denne pakken fulgte der med batteri og lader. Slik det ser ut nå så leverer de ikke med lader lengre, står hvertfall ikke det på info om kameraet slik det gjorde før. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 må jeg da kjøpe ladder separat? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Koster vel en 2-300 kroner for lader og 4 oppladbare AA batterier. Hold deg over 2000mAh, så går det bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå