Nilzor Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Jeg har en Sony CD-RW CRX300E 48x-brenner. Men jeg får den bare til å brenne i ca 7x !!! KJIPT! Se bildet under. Her har jeg brent 95% av en ISO image på 700 MB, og det har tatt ca 10minutter... I tillegg så er hele systemet i sirup-mode mens jeg brenner - dvs at selv muspila hakker når jeg beveger den rundt på skjermen og feks browser internet i bakgrunnen. Er det noe grunnleggende feil jeg har gjort med oppsettet? Jeg har brennern på en egen IDE kontroller og egen kabel på et Abit KG7 hovedkort. Driveren i windows 2000 er lista som "Sony CD-RW CRX300E" under device manager. CD'ene jeg bruker er Sony CD-R plater på 700MB. Står ikke noe om hastighetsbegrensninger på de. Har prøvd med andre medier også, og samme resultat. Nero Takknemlig for all hjelp! PS: Legg også merke til at bufferen hele tida detter til <20% på brennern. Og nei... det er ikke harddiskene som er for trege til å skuffe data. Jeg kopierer lett med 15 MB/Sec fra HD->HD enda de ligger på samme kabel. Endret 23. mai 2004 av Nilzor Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 har du sjekket om cd-rom/cd-brenner er i PIO-mode? Hadde dette problemet selv engang og fant ut av brenneren min satt i PIO-mode.. gå inn på enhetsbehandlig og sjekk ut.. Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Høres ut som den kjører i PIO mode. Sjekk i raidkontroller BIOS. Lenke til kommentar
Ebola_4_U Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Sjekk om brenneren din er i PIO mode, og ikke i UDMA (den skal være i UDMA mode 2). Gå til kontrollpanel -> system -> Hardware -> Device Manager Sett enheten din til UDMA mode og ikke PIO. Du finner det i advanced settings. jim Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Tror ikke han finner det i Device Manager hvis brennern står på en separat kontroller. Lenke til kommentar
Nilzor Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Problem solved!! Var PIO mode ja... Leita etter den før jeg posta her, men trudde den var på properties på selve CDROM-drivern, men den var altså på HD-kontrollern selvfølgelig!! Takk for hjelp. Slakkis you da man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå