Gå til innhold

Sony 40x i sneglefart

Anbefalte innlegg

Jeg har en Sony CD-RW CRX300E 48x-brenner. Men jeg får den bare til å brenne i ca 7x !!! KJIPT! Se bildet under. Her har jeg brent 95% av en ISO image på 700 MB, og det har tatt ca 10minutter... I tillegg så er hele systemet i sirup-mode mens jeg brenner - dvs at selv muspila hakker når jeg beveger den rundt på skjermen og feks browser internet i bakgrunnen. Er det noe grunnleggende feil jeg har gjort med oppsettet?

Jeg har brennern på en egen IDE kontroller og egen kabel på et Abit KG7 hovedkort. Driveren i windows 2000 er lista som "Sony CD-RW CRX300E" under device manager. CD'ene jeg bruker er Sony CD-R plater på 700MB. Står ikke noe om hastighetsbegrensninger på de. Har prøvd med andre medier også, og samme resultat.

Nero

Takknemlig for all hjelp!

PS: Legg også merke til at bufferen hele tida detter til <20% på brennern. Og nei... det er ikke harddiskene som er for trege til å skuffe data. Jeg kopierer lett med 15 MB/Sec fra HD->HD enda de ligger på samme kabel.

Endret av Nilzor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om brenneren din er i PIO mode, og ikke i UDMA (den skal være i UDMA mode 2).

Gå til kontrollpanel -> system -> Hardware -> Device Manager

Sett enheten din til UDMA mode og ikke PIO. Du finner det i advanced settings.

jim

Lenke til kommentar

Problem solved!! :dribble::yes: Var PIO mode ja... Leita etter den før jeg posta her, men trudde den var på properties på selve CDROM-drivern, men den var altså på HD-kontrollern selvfølgelig!!

Takk for hjelp. Slakkis you da man :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...