Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

BulletFtp-server og Telenor

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å sette opp en ftp-server med bulletProof FTP server. Jeg har Telenor ADSL med dynamisk ip og en trådløs ruter Asus WL500G. Kjører også Norton Internet Security, men den har jeg prøvd å disable med intet resultat.

Jeg har satt opp ftp-serveren til å lytte på port 1024, og jeg har prøvd å forwarde port 1024 gjennom ruteren.

Ingenting hjelper. Jeg får kontakt med serveren dersom jeg bruker den lokale ip-en, men med en gang jeg bruker ekstern ip, så får jeg ikke kontakt.

Da står det bare: The remote host actively refused the attempt to connect to it.

Hva gjør jeg nå? Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror du har gjort noe rart, jeg har også bpftp og det fungerer utmerket med telenor når jeg har behov for det.

Satt opp grupper og slikt riktig?, så kan du teste med ett annet klientprogram og prøv med en maskin på hjemmenettverket hvis du har det. Er nok noe som ikke er riktig konfigurert

Lenke til kommentar

Fant ut på et annet forum at det er routeren som stenger. Man får ikke aktivert port forwarding fra det interne nettet, så det går ikke. Man må logge på fra en ekstern ip.

Fikk en kompis til å teste og han får kontakt med serveren, men han får allikevel ikke logge seg inn.

Han får beskjed om at han ikke får tilgang til mappen, men jeg forstår ikke hva som er galt, for jeg har gitt ham tilgang.

Må jeg også spesifisere noe sted hvilken mappe som skal være root eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Er faktisk mer tricky enn det burde ha vært å dele ut flere mapper på forskjellige disker med bulletftp, men om du leser readme filene bør det gå bra. Et tips er å lage et dir som heter ftp, og velge det som home dir. Så tar du og legger til de mappene du skal inni der som snarveier. Om du vil ha en fast ip så på no-ip.com og registrer et gratis domene. Så laster du ned det lille programmet fra hjemmesia deres. Dette velger du å kjøre som service på pcen din. Da vil dette programmet oppdatere og linke det registrerte domenet mot din dynamiske ip. Funker kjempebra

Lenke til kommentar

Nå får jeg ikke kontakt med serveren i det hele tatt. Jeg begynner å lure på om det er den trådløse ruteren min som lager krøll. Selv om jeg har forwarda portene som bulletproof bruker, så virker det som om disse portene er stengt.

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal finne på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser du bruker port 1024?????

prøv deg på å bruke port 21.

Port 21 i Bulletproof er FTP porten, og da skal bullet virke som hakka møkk!!

vil også anbefale at du skaffer deg en Dynamisk Dns adresse.. gå til: dyndns.org og lag en slik, dette for at folk hele tiden skal komme inn, fordi du med telenor adsl får ny ip adresse hver gang du logger på nettet. Dette har jeg erf. med og driver med adsl, og ftp hele dagen.

Du må gjerne sende meg mail om du lurer på noe: [email protected]

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...