resh87 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg har tenkt å kjøpe meg denne bærbare pcen: http://multicom.no/varedetaljinfo.asp?vare...VarerSokRes.asp Også lurte jeg på om lydkortet ville tåle lyd fra denne mikrofonen, om det ville bli bra lyd når man tar opp, og om man kan ta opp bare fra inn linja(micen) selvom man spiller mp3 f eks. http://www.melody.no/product_info.php?cPat...products_id=374 Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Skal ikke se noe i veien for at du kan bruke denne mikrofonen på pc'n din. Og lydkvaliteten vil jeg tro blir ganske bra, men angående det å spille mp3 samtidig som du tar opp med mikrofon tror ikke jeg vil gå så bra. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Det er snakk om definisjoner. Jeg hadde aldri brukt en laptops innebygd lydkort til å ta opp vokal. Men det vil fungere utmerket til eksempelvis karaoke. Hvis du skal ha gode vokal-opptak, så se etter ett nytt lydkort (men du vil også trenge en bedre mikrofon). Ta opp en kilde og spille av en annen samtidig heter full duplex, og de aller fleste lydkort støtter dette. Tipper at lydkortet i laptopen støtter dette (lydkortet i min laptop gjør iallefall det). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Men jeg glemte å si: Den mikrofonen er ganske god til den prisen. Det er en kopi av Shure sin SM58, og den gjør en god jobb. Mye bedre enn kr 99,- på Clas Olhson. Jeg har 4 slike. Hadde 8 SM58, men mista 4 under flytur. Behringer tok over, og jeg er godt fornøyd. Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Vel, nå koster jo SM58 ca 1700kr da, mens den koster 300. Så hvis den er nesten like bra, ville jeg være svært overrasket... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Vel, nå koster jo SM58 ca 1700kr da, mens den koster 300. Så hvis den er nesten like bra, ville jeg være svært overrasket... Da anbefaler jeg at du tester en selv. Den er jo ikke like bra, men det er ikke langt i fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå