Gå til innhold

Får ikke installert XP...

Anbefalte innlegg

Har et problem med ny maskin.

Når jeg skal innstallere operativsystem, så får jeg kun installert Win_2k.

XP_pro henger seg med en gang. dvs. den begynner ikke å laste inn drivere.

Hva kan dette skyldes?

Og kan det hjelpe å resette cmos?

HD'en hadde xp før, som slutta å virke. den kvitta seg med en driver.

Noen som har svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cd'en kan være skadet, prøv med en annen om du har mulighet for det. Kan være noen konflikter også. Ta ut kablene til utstyr som ikke trengs for å installere (eksterne). Dersom det ikke fungerer så gjør du det samme med interne enheter (om du kan det).

Lenke til kommentar

Du kan prøve å kopiere CD'en inn på haddisken må være FAT(32) (Del eventuelt en i 2 partisjoner) å kjøre installasjonen derfra. Bare boot til "Dos" gå inn på innkopierte Windows og se etter winnt.exe tror jeg det var som starter installasjonen i i386 mappen.

Du kan kun bruke NTFS partisjonert C: hvis du har bootable CD såvidt jeg vet for "Dos" takler ikke NTFS så de harddiskene blir borte. Vær obs på dette hvis du skal formatere C: og går i Dos for det er ikke sikkert det er samme harddisken som kommer opp som C: der! Har brent meg på det en gang og det var surt.

Lenke til kommentar
vet ikke helt hva jeg gjorde, men tukla litt i BIOS...

Er ikke super-erfaren på dette området, så jeg husker ikke alltid hva jeg foretar meg.

Er nok en god porsjon flaks inn i bildet...

Hvis du forandrer noe i bios anbefaler jeg deg å notere deg innstillingene før og etter. Da har du en mulighet til å sette innstillingene tilbake hvis du ikke får den ønskede effekten. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...