bassen Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg har akurat satt opp min nye AMD64 pc, men jeg undrer meg en del over temp. på cpu-en. Jeg har amd64 3000+ på et abit kv8-max3 mb og boxed kjøler, og idle ligger den på 55 grader. Grunn til å være bekymret? Har ikke prøvd pc'en lenge nok til å ha opplevd ustabilitet. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 55 grader skal ikke være kritisk akkurat. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg har akurat satt opp min nye AMD64 pc, men jeg undrer meg en del over temp. på cpu-en. Jeg har amd64 3000+ på et abit kv8-max3 mb og boxed kjøler, og idle ligger den på 55 grader. Grunn til å være bekymret? Har ikke prøvd pc'en lenge nok til å ha opplevd ustabilitet. Sjekk settings i hovedkortet, har du lagt litt for mye "Volt" til? Sjekk at du ikke smørt sjukt med kjølepasta Sjekk at kjølere er satt godt i Sjekk at kjøleren er ikke dekket med ledniger Sjekk at kassen er godt luftet Sjekk at viften til kjøleren virker Sjekk at du ikke leste feil Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 55 grader skal ikke være kritisk akkurat. Det er ikke kritisk men allikevel for høyt. Load temp er sikkert over 70 grader. Og selv om cpu tåler det så har den ikke godt av det. I dette tilfellet er det sikkert kjøler som er montert feil, eller et hk som leser feil temp Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 55 grader skal ikke være kritisk akkurat. Det er ikke kritisk men allikevel for høyt. Load temp er sikkert over 70 grader. Og selv om cpu tåler det så har den ikke godt av det. I dette tilfellet er det sikkert kjøler som er montert feil, eller et hk som leser feil temp Uhm, det er da en grei temperatur. Load vil nok ikke gå opp til 70 grader hvis kjøleren ikke er montert feil eller den er veldig dårlig. Spill litt og sjekk temperaturen, den stiger sikkert ikke over 59 grader eller noe slikt. Så lenge det ikke er ustabilt er du trygg. Det blir fort varmt med vifte i disse sommertider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå