Gå til innhold

hvordan feste dioder.


Anbefalte innlegg

til dere som har chieftec kabinetter, så har jeg tenkt å fylle den buende sporet på front døra med plexi og plasere noen dioder inni der. jeg har tenkt å brurke tre av disse. jeg lurte derfor på hvordan jeg monterer disse led's siden det ikke følger med noen ledninger eller transformatorer.

noen som veit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er det samma bare det er en rød og en svart. du kan ikke bare koble dem rett til du må modde litt

 

 

edit eller det går vel og koble til floppy ledningen. men ikke noe og anbefalle. ta og mod du

Endret av stidz
Lenke til kommentar
ok, men ikke skyld på meg vist pcen din sprenger. :p

skjønte ikke helt den jeg men..

Det var vel liit overdrivelse at pc'en sprenger men... :roll:

kansje han mente hvis du kobler feil eller noe sånt... ;)

da vil i som fall sikringen gå.. men nok om det.. jeg har fått svar på det jeg trengte..

Lenke til kommentar

stidz, hva er det du styrer med? Marius_EV, nei den blir nok ikke ødelagt.. Har satt ganske mange feil vei.

 

Bare sett det lengste benet på dioden, på en rød ledning, enten på en minidrev eller en stor drev. Og en svart ledning på det korteste benet.

Lenke til kommentar
stidz, hva er det du styrer med? Marius_EV, nei den blir nok ikke ødelagt.. Har satt ganske mange feil vei.

 

Bare sett det lengste benet på dioden, på en rød ledning, enten på en minidrev eller en stor drev. Og en svart ledning på det korteste benet.

tenkte vis han skulle strekke en ledning et annet sted da som f.eks inn i en viftestyring eller no. men joa funker jo og stikke de inn i drev også er jo det samme men ikke like fleksibelt

Lenke til kommentar
Setter du en en diode i sperreretning vil den bli ødelagt til slutt, Jonas :hrm:

Zener dioder tåler å stå i sperreretning.

Til slutt vet jeg ingen ting om, men om du setter den feil vei, merker det, og setter den riktig igjen, skjer det ingen ting. Har gjort det mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...