eirikJO Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Jeg prøver å få kjørt RealVNC på min linux maskin v.h.a. Putty som jeg bruker for å koble meg til pc'en. Jeg sitter på en windows maskin, og ønsker grafisk brukergrensensitt fra linux pc'en opp på denne windows maskinen. I shell har jeg skrevet: [root@localhost root]# vncserver New 'localhost.localdomain:4 (root)' desktop is localhost.localdomain:4 Starting applications specified in /root/.vnc/xstartup Log file is /root/.vnc/localhost.localdomain:4.log [root@localhost root]# Fra min windows maksin starter jeg vncviewer og skriver inn lokale ip adr som jeg har tildelt linux pc'en. Får da en feil melding: Failed to connect to server. Hva gjør jeg galt/hva gjør jeg ikke som jeg må gjøre?? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) VNC er litt stress å få til av og til. Tips: Dersom du har KDE, er remote desktop (VNC) innebygd. Det er TightVNC og funker utmerket. Endret 23. mai 2004 av objorkum Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 regner med at dette er innebygd ja... husker ihvertfall at jeg har sett det et sted... hvordan bruke det da? kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) På maskinen som skal fjernadministreres: Gå inn i KDE Control Center > Internet & Network > Desktop Sharing Kryss av for "Allow uninvited connections" og "Allow uninvited connections to control the desktop" Skriv inn et passord. Så er det bare å koble til med en VNCviewer. Den HELT klart beste syns jeg, er den som OGSÅ er innebygd i KDE: krdc Funker i alle fall her. Ser at VNC serveren legger seg inn som en tjeneste på "xinetd", dvs at tjenesten blir startet når det kommer en forespørsel på porten. Tar vanligvis 2-3 sek før passordboksen kommer. Endret 23. mai 2004 av objorkum Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Hvis dette skal fikses fra SSH med Putty fra en windows pc da, hvordan gjøres det? Har ikke skjerm, mus ect tilkoblet den pc'en med linux. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Ikke godt å si. Vet ikke hvor config filene befinner seg. Er jo et meget integrert system i KDE som nok er ment å konfigureres i GUI. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 prøv med ipen i den vnc saken på windows. ipen:4 det skal funke da siden du har :4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå