Cappo Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Stor fare for at noe blir ødelagt under FSB overklokking? Og hvordan takler Abit KR7A-RAID kortet dette? "Skummelt" å låse opp XP cpu'en? Deling av erfaringer hadde vært fint. Hvor langt kan jeg klokke med luftkjøling? Har en Alpha PAL8045NGH som går for fullt. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Er bare å teste.. Først så vil ikke os boote, så e maskin ikkje stabil.. etter det har du funnet fram til hva som går trur ikke det skjer noen skade.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 vel, min c:-disk gikk på trynet etter litt småheftig (alt er relativt) overklokking (151fsb, vcore på max, ddr-core(?) max) .. en liten format gjorde susen, men ikke noe jeg har lyst til å gjenta alt for ofte.. xp1600 på kr7a .. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Du kan sjekke siden vi har laget: Overklokking av KR7A Som du vil se, så er dette kortet svært bra til overklokking. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hovedkort ryker skjelden på FSB klokking men det som sliter er disker og andre PCI ting. Hvis du stiller HK'et til 133 så deler den PCI på 4 = 33, videre får du 137/34, 150/37,5 osv. Endel PCI kort tåler ikke mer enn 37 over tid og SCSI kort vil typisk ikke dukke opp i windows på over 35 (tekram, symbios etc). Mitt råd - kjøp et hovedkort som kan dele litt korrekt på det der hvis du skal klokke. Ideelt sett, kjøp Abit BD7 - her kan du kjøre PCI=33fix :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå