|-Phyro-| Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Yo Jeg oppdaget at på diskettstasjonen min var det en jumper, hvorfor i alle dager skal det vere en jumper på den og hva vil skje visst jeg flytter på den?? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Sannsynligvis DS (Drive Select), for DS0 og DS1. Den brukes for å velge om diskettstasjonen skal fungere som A: eller B:. Funger på samme måte som en floppykabel med "twist" (krysset/vridd) eller ikke. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 hmm, det er jo 2 jumpere på den da og 8 pins.... Slik: K a b e l . . .__. .__. . . S t r ø m Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Passer under lagringsmedier, flyttet. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Da er antagligvis den ene rekken DS. Hvis du kikker litt nærmere på printkortet, står det ingenting ved siden av rekkene? Uansett, det er normalt ikke noen grunn til å flytte på de. Lenke til kommentar
|-Phyro-| Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Da er antagligvis den ene rekken DS. Hvis du kikker litt nærmere på printkortet, står det ingenting ved siden av rekkene? Uansett, det er normalt ikke noen grunn til å flytte på de. skal prøve å tegne hvordan dette er. CN5 |. . strøm |. . . |. . |. SP det står SP og CN5 slik som på tegningen. (vil bare vite dette p.g.a. nyskjerrig;) ) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 CN5 vil som regel være en forkortelse for Connector 5. Hva SP står for, vet jeg ikke. Kanskje Signal Port? Har du forsøkt å Google litt? Prøv å søke på produsent og modellnummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå