Gå til innhold

u/abb, MED SPERRE? - uhørt!

Anbefalte innlegg

Heisann! ville bare dele denne historien med dere.

Var på Elkjøp for ca 1 år siden og skulle kjøpe meg en Nokia 3510i til 1799kr UTEN abbonement. Da spurte de om jeg hadde telenor sim-kort. Jeg sa nei, og fikk en telefon. Kom ut i bilen, og merket at på pakken stod det TELENOR. Satte i mitt Netcom sim-kort og fant fort ut at det var TELENOR-sperre på mobilen. Gikk inn til elkjøp og fikk en det stod "blue" eller noe istedenfor TELENOR.

Det er jo sinnsykt teit at telenor legger inn sperre på telefoner uten abbonemang! folk kan jo ikke finne seg i dette!! De spør jo om jeg har telenor fra før. :thumbdown:

Hva mener dere?

Mvh AeroX

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har flere ganger kjøpt telefoner med 12 og 18 mnds. bindingstid. Jeg er storforbruker av mobiltelefoner, og selger dem som regel etter 3-6 mnd. :p Men pleier da å sjekke først om de er låst, så setter i dama's Netcom-kort, Chess-kort og noen andre forskjellige.

Har til nå aldri opplevd at en mobiltelefon har vært sperret til en bestemt operatør til tross for at det har vært bindingstid.

Det er min erfaring da.... :thumbup:

Edit: Og jeg er Telenor-abonnement, ja.

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Heisann! ville bare dele denne historien med dere.

Var på Elkjøp for ca 1 år siden og skulle kjøpe meg en Nokia 3510i til 1799kr UTEN abbonement.  Da spurte de om jeg hadde telenor sim-kort. Jeg sa nei, og fikk en telefon.  Kom ut i bilen, og merket at på pakken stod det TELENOR. Satte i mitt Netcom sim-kort og fant fort ut at det var TELENOR-sperre på mobilen. Gikk inn til elkjøp og fikk en det stod "blue" eller noe istedenfor TELENOR.

Det er jo sinnsykt teit at telenor legger inn sperre på telefoner uten abbonemang! folk kan jo ikke finne seg i dette!! De spør jo om jeg har telenor fra før.  :thumbdown:

Hva mener dere?

Mvh AeroX

Kan klarne opp i dette.

På elkjøp, så har vi som regel 2 varianter av samme telefon på lager.

Den ene, er en helt normal nordisk versjon, som kan brukes med alle former for simkort. Den andre, er en såkalt "TN"-versjon, som kun kan brukes med telenor simkort, som telenor har spesiallagd til oss for salg med deres abonement.

Når du kjøper en telefon uten abo, så skal det normalt gis deg en vanlig telefon uten sperre, her har butikken sannsynligvis gjort en glipp, og tatt feil telefon for deg.

Skjønner egentlig ikke helt hva du roper opp om. Du fikk feil telefon, en telefon som skulle vært gitt til folk som tegnet telenorabo med bindingstid, og fikk byttet den.

Hva er egentlig problemet? Dette er jo ikke noe som forhandlere gjør for å være kjipe, det var en FEIL! :hmm:

EDIT: Voluz: Det er ikke alle telefoner som kommer med telenorsperre nei, spesielt de aller nyeste. Men du har kanskje lagt merke til at markedet er rimelig renset for T630 black? Disse kommer med telenorsperre snart, da telenor kjøpte opp rubbel og bit av disse. De aller fleste telefonene på elkjøp har vi telenorvarianter av dog.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

huff a meg... du fikk vel ordnet opp i det til slutt gjorde du ikke.. trenger ikke skrike ut at det var TELENOR.. vi skjønner det.. med små bokstaver oxo..

dessuten dette skjedde hos elkjøp.. feil kan skje overalt..

du fikk vel den tlf du ønsket deg, da får du la vær å handle der hvis det var såååå ille.. :roll:

Lenke til kommentar

Hvis dette skjedde for over et år siden, hvorfor iallverden blir den postet nå???

Dessuten skjønner jeg ikke helt problemet når du fikk ordnet det med en gang.

Telenor legger jo inn sperrer, slik at brukeren kun kan bruke telenor-kort i den, so gjør at telefonen blir billigere. Det er vel ikke noe galt i det, så lenge brukeren er klar over det, og brukeren har tenkt å ha Telenor et år fram i tid????

Lenke til kommentar

Men de spurte meg om jeg hadde telenor eller netcom. Er vel ikke nødvendig når jeg skal ha en telefon uten abbonemang og sperre. Mente at de ville lure meg til å kjøpe en telefon jeg bare kunne bruke sammen med telenor.

Grunnen til at jeg la ut dette var fordi jeg kjedet meg i går, og tenkte jeg ville skrive noe:p

Må da være lov det også?

Mvh AeroX

Lenke til kommentar

Ja det er lov det, men roper ein for mange gonger ULV, ULV

Så er det ingen som trur på /svarer deg.

Glipper kan skje i alle ledd.

Kan jo dra fram ein episode der leverandøren vår kludra opp ca 1/3 av eit kontantkorttelefon parti.

Butikken eg jobber i er netcom-forhandlar, og kontantkort telefonene var låst til telenor, med netcom kontantkort i.

Artig episode for oss forhandlarar, då ca kvar 1/3 telefon ikkje virka med det vedlagte simkortet.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...