Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halla

Dr. spawn... dette prosjektet er vel et de beste jeg har lest på worklogs i det siste..

jeg dyypt inponert over detaljene du har lagt i dette... det er :thumbup::w00t::thumbup::dribble::ohmy:

helt extremt rått..

når kommer oppdateringen av det ferdige produktet???

(du skal vel male den??) håper jeg

men jeg eller noen andre kan ikke sette ord på hvor rått dette prosjektet har vert og følge med på...

nå lurer jeg hvor mye måtte du gi for alle delene samt matriale???

Endret av Omy
Lenke til kommentar
om du på en eller anen lur måte kan la lage pengesystem på den og får ha den i en butikk kan du tjene penger :)

hei!

Det er ikke vanskelig, men det er ikke lov.

For å få tilatelse til å sette ut automater så må du ha mange tilatelser, ofte operatørlisens, godkjennelse fra det lokale politet osv.

Dessuten må maskinen godkjennes også og oppfylle krav...

Lenke til kommentar
Sega 8-biten du savner? Jeg er på for tiden på utkikk etter en Sega Mega Drive, slik at jeg kan få spilt ALTERED BEAST igjen, på den måten det skal spilles...

Edit: Maskinen på bildet er vel en Sega Master System 1 da. For dne jeg har er en Sega Master System 2

jepp, er 8-biten jeg savner, ja.

har ingen 8-bit konsoller for tida :(

hadde aldri NES når jeg var liten, og Sega maskinen solgte vi til fordel for den nye helt ville 16-bit segaen... (som jeg fortsatt bruker :) snakk om valuta for pengene)

har også en 16-bit nintendo nå + noen gamle amigaer og en commodore64...

men for å prøve å redde meg inn igjen fra tyttebærturen i ytre murmansk, får jeg vel prøve å komme ON-TOPIC igjen :p

Digger prosjektet ditt Dr.Spawn. Du er en sann inspirasjonskilde :)

fulgte også med da BeQuiet var på vei, så jeg kvalifiserer vel snart til medlem i fanklubben. hehe

lykke til med dette og fremtidige prosjekter (:thumbup:)

Lenke til kommentar

Ædabædda :tease: I går kveld hadde jeg den store glede av å prøve DrSpawn's mesterverk :D Nydelig arbeid, :thumbup: man får en følelse at man står forran fabrikkprodusert arcade maskin. Med alle de tusen spillene som han har kan man spille bort en hel helg. Gleder meg til når jeg skal linke med han, da kan jeg teste den ut enda mer :)

Lenke til kommentar

Jepp folkens, på tide å ta et lite skippertak med besvarelser her igjen! :D

JA!

-Jeg er sløv og treig og alt på en gang...... :p

kommer det dørhåndtak på bakdøren? eller hvordan har du tenkt å få den løs fra magnetene?

Jeg skal smekke på noen, stilige, men anonyme, IKEA håndtak tenkte jeg!

- Forslagene dine er tatt med i videre planering av arbeidet, dette skal bli en skikkelig "party"/"harrry" -maskin med ølkjøleskap, sigaretttenner, askebeger og ølholder! :D

- Alt skal selvfølgelig kunne skjules godt så den ikke taper sin unike retro-look!

Veldig bra!

De konsollene... Du kjøpte ikke tilfeldigvis dem på brukthandelen i det røde huset i Storgata for et par uker siden, vel?

Takker!

- Eh! Joda.....

Dine eller? :D

- I så fall er det jo utrolig!

Du har sikkert nevnt det før, men skal du ha en glassplate foran skjermen++?

Det kommer en sota 5mm glassplate foran skjermen ja, med en custom "bezel" (utsmykkning) rundt selve åpningen.

Hmm, er du sikker på at det der var en 16 bits? Jeg har et Sega Master System liggende, og mener det så penere ut enn det der. Det er en ting jeg lurer på, var det på sega 16 bits at covrene var rutete eller var det på master system 2?

Joda, du har selvfølgelig HELT rett, som alle andre har sagt før meg. Var bare litt trøtt i gjerningsøyeblikket! :)

Begge boksene har ruter på seg, men boksene til 8-bits systemene var, som oftest, hvite, mens 16-bits spillboksene ofte var svarte.

Et par spørsmål bare; Har du ingen andre hvifter i kabinettet enn psu og cpu vifta? Psu vifta er ikke engang satt slik at den blåser den varme luften ut av kabinettet.. Lampa bidrar vel også til at det blir temlig varmt inni der. Blir det ikke FOR varmt?

Jeg skal kjøre to 120mm vifter i toppen av kabnette for å dra ut varm luft som stoger opp. Dessuten kommer den en liten vifte i direkte forbindelse med PSUen nede i kabinettet. Luften som 120mm viftene suger ut dras inn igjennom sprekker som kommer nederst i bakplata.

Konge worklog.. når du skal male den?

Takk! Takk! :blush:

Planen er å få malt den innen kort tid, men det er et par brikker som må falle på plass først, i tillegg til at jeg må finne en samling av fritid som er stor nok! :(

Skal alt av strømkrevende komponenter kobles til PSU'en? Vil ikke det isåfall kreve en ekstremt kraftig PSU? Hvilke løsninger har du med tanke på dette?

Neida, den relè boksen jeg beskrev tidligere i tråden fyrer opp de apparatene som drives rett på 220V, det gjelder Forsterker, monitor og lyskasse.

Inspiration! Hmm, bytte? Jeg avslutter ditt prosjekt og du avslutter mitt prosjekt? hehe...

He! :p

Hadde vært morro!

Eller kombinere, bygge en MAME maskin med innebygd prosjektor for en skikkelig rå spillopplevelse i stoooort format! :thumbup:

- Vi trenger et lite spark bak begge to, ikke helt raske med oppdateringer! :whistle::)

Jeg tror maskina (automaten) ville blitt fin i svart. Og muligens enda finere med en svartlakkert ruglet (mønstret) metallplate på kontrollpanelet hvor du lager hull til knappene/spakene.

Stemmer godt overens med mine planer det der ja! Selvekabinettet får en svart "ruglete" finish, med et par kule superhelter malt på sidene!

Kontrollpanelet får en blå og en rød stripe diagonalt over seg. Se forøvrog bilder tidligere i loggen.

når kommer oppdateringen av det ferdige produktet???

(du skal vel male den??) håper jeg

Maling kommer! (se over)

HELT ferdig blir jeg nok ikke på en god stund, men skal se om jeg ikke kan få tatt i et tak med malekosten om ikke så lenge!

nå lurer jeg hvor mye måtte du gi for alle delene samt matriale???

Hmmmmm......!

Jeg skal sette opp en detaljert liset senere, men kjapt estimert.....

1500,- -Materialer, inkl. hengsler, beslag, skruer, plexi, glass mm.

3000,- -Hardware, PSU, HK brett (ikke HKL, det vant jeg jo), ArcadeVGA, RAM, CPU, div. kabler

2000,- -Arkade monitor

1500,- -Diverse deler, knapper, I-Pac, Opti-Pac, T-list, 4 joysticks +++

Totalt blir vel det rundt 8000,-

hadde aldri NES når jeg var liten, og Sega maskinen solgte vi til fordel for den nye helt ville 16-bit segaen... (som jeg fortsatt bruker  snakk om valuta for pengene)

har også en 16-bit nintendo nå + noen gamle amigaer og en commodore64...

Retrogaming er bare HELT konge!

Jeg kan virkelig ikke få nok av gamle systemer og spill. Ingenting kan sammenlignes med spillbarheten i de gamle slagerene fra 80-tallet! Spillene som produseres nå for tiden er riktog nok utrolig, vannvittig imponerende rent teknisk, men spillbarheten og spenningen med det hele er nesten renset helt vekk til fordel for teknikken.

Nei, jeg tar meg heller en skikkelig runde med Sonic eller Zelda istedet for DoomIII! :D

-Er du litt interessert i classic gaming så sjekk ut magasinet "Retro Gamer" som selges på Narvesen, HERLIG lesestoff! :)

hvor bor du?

gjør det noe om jeg kommer på besøk?

Rett ved St. Olavs Plass, bare kom! :)

Jeg skal arrangere et litte treff jeg så flere kan komme å treffes for litt sosialt samvær. Kommer tilbake med nærmere opplysninger senere!

Håper ikke du er HELT ferdig nå da!

Langtderifra!

Nå starter finpussing/tweaking av software og ikke minst maling/utsmykning!

Hva er ditt neste prosjekt?

Hmmmmmm.....

Sitter jo og leker litt med planene om en prosjektor jeg og da, har kjøpt guiden fra LumenLab. Må jo sette mitt eget preg på den så litt redesigning må til! ;)

-Hvis du lover å ikke si det til noen, så er ønsket om å bygge en egen CNC router veldig stort, særlig etter å ha iaktatt "LeGranDuc" sitt siste kunstverk! :thumbup:

Men altså dette har ikke jeg sagt altså, ville planer for en fjern fremtid! :D

Dett var dett for denne gang!

Nu blir det en helg med lesing og forbredelser til prøve i Digitale Systemer på tirsdag :cry:

-Audun

PS: sorry for eventuelle skriveleif, er skikkelig sigen nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...