Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
He! He!

Joda det dreier seg om en AMD XP 64 bits prosessos og ja det er overkill! Men jeg vant jo det hovedkortet så da ville det vært dumt å ikke benytte seg av det!

Jammen det er jo ikke noe som heter AMD XP 64.. pirke prike.. du mener vel en "vanlig" AMD64 CPU...

 

Når det er sagt så må jeg si jeg er imponert over prosjektet! Kongeboksen! Jeg vil også ha en slik!

Lenke til kommentar
Men skal du flytte rundt på den?
Har ikke planer om å flytten den rundt til stadighet nei, men skal vel ikke bo her til jeg tar kvelden heller kan jeg tenke meg....!

Den kan løftes hvis innmaten taes ut, det er en temmelig grei sak å få til med den store døra i bakplata.

 

 

Hvilken gate bor du i?
Gata heter Bidenkaps gate og er en tverrgate til Nordahl Bruns gate.

 

 

Når er miljø og kjemi forelesningene? + regnetimene.
Vi har Miljø/Kjemi forelesnig 1440 på Mandager. Matte og øvingstimer i matte har vi fra 0800 samme dag.

Hvordan det?

 

 

Jammen det er jo ikke noe som heter AMD XP 64.. pirke prike.. du mener vel en "vanlig" AMD64 CPU...
Du har selvfølgelig rett, det er en AMD 64 bit, 3000+

 

 

 

Men jeg har et lite spørsmål, er du sikker på at du får den saken der ut av kåken?
He! Der sa du noe.........

*måle*

Det går akkurat igjennom døra, hekter jeg av kontrollpanelet går det uten problemer!

- He! Nå blei jeg litt svett her.....! :p

 

 

Ellers må jeg vel kjapt nevne at både gårsdagen og dagen idag har blitt flittig benyttet på prosjektet, nå begynner ting virkelig å ta form her altså!

Forvent dere en saftig update i natt eller i morgen.

Bilder er ferdig, men tekst mangler, nå skal jeg UT!

 

Ha en fortsatt god helg folkens!

 

-Audun

Lenke til kommentar
Jeg spanderer en øl på Den Gode Cafè en dag (bra plass i Fredensborgveien) hvis jeg får se maskinene dine!
Hyggelig! :)

 

Jeg slår til, vi får avtale nærmere når det passer for begge da!

 

 

Blir det nett-oppkobling på maskina?
Jeg lar den ha en nettkontakt i bakplata slik at jeg lett kan gjøre oppdateringer og dessuten ha tilgang til musikkvideoene mine.

 

 

Oppdatering

 

Ok, dere ba om MANGE bilder! ;)

 

 

mini-UltiMAME_075.jpg

Jeg startet med å jobbe på kontrollpanelet og kassa som skal beskytte ledninger og elektronikk på undersiden. Dette var den desidert mest tidkrevende og kompliserte delen av arbeidet hittil, alle deler måtte tilpasses og justeres i det uendelige. INGEN rette vinkler på den! :)

 

 

mini-UltiMAME_080.jpg

Men ble da ferdig tilslutt (det tok hele fredagen), og resultatet er til å leve med!

 

 

mini-UltiMAME_094.jpg

Foreløpig har jeg designet kontrollpanelet slik at det lett kan hektes av, både med tanke på reparasjoner/justeringer og ikke minst transport.

 

 

mini-UltiMAME_088.jpg

Neste post på programmet var keyboardskuffen, skinnene jeg benytter meg av her er vanlige skuffeskinner fra Biltema, disse kan trekkes 40 cm ut, perfekt for et keyboard. Skuffen er her ferdig til montering.

 

 

mini-UltiMAME_097.jpg

Skinnene montert i sideveggene på kabinettet, de står i en 45 graders vinkel på bunnen.

 

 

mini-UltiMAME_099.jpg

Skuffen ferdig montert i uttrukket tilstand.

 

 

mini-UltiMAME_102.jpg

Her i lukket tilstand, i denne posisjonen blir den holdt på plass av noen skikkelig kraftige magneter. Senere kommer det et håndtak på skuffen.

 

 

mini-UltiMAME_107.jpg

Deretter sto myntdøren for tur, her har jeg merket av hvor min kjære stikksag skal senke sine tenner inn!

 

 

mini-UltiMAME_110.jpg

Hullet skåret ut, jeg har tatt hensyn til kjøleskapstankene og latt det være plass rundt hele døren til en mikrokjølebag/kjøleskap.

 

 

mini-UltiMAME_113.jpg

Her er døren installert, denne skal få seg en skikkelig omgang med oppussing, har alle delene og matt svart lakk, så skal se om jeg ikke får tatt den et tak idag!

 

 

mini-UltiMAME_117.jpg

Hull til høyttalerene var neste skritt på veien. Her benyttes et av mine favorittverktøy. En hullsag/kutter/bor fra Clahs. Fungerer perfekt på hull på opptil 130-140 mm diameter.

 

 

mini-UltiMAME_118.jpg

Høyttalerene insstallert og klassiske beskyttelsesgriller fra Biltema påmontert.

 

 

mini-UltiMAME_121.jpg

Jeg lagde så en ramme til monitoren slik at denne kunne monteres i skikkelig høyde inne i kabinettet, som noen har påpekt sto den litt lavt plassert tidligere.

 

 

mini-UltiMAME_123.jpg

Med monitoren på plass satte jeg igang med frontplata som skal ligge rundt skjermen. Litt knotete å finne riktig størrelse på åpningen, men kom frem til en grei løsning tilslutt.

 

 

mini-UltiMAME_125.jpg

Hulet kuttet, plata klar til å plasseres foran monitoren, mon tro om den passer........

....Perfekt! :yes:

Foran denne plata igjen vil det komme et lag med 5mm pleksi, mellom pleksi og MDF vil det komme et lag med dekor (Bezel).

 

mini-UltiMAME_129.jpg

Slik står maskina i dag, alt av ytre, store oppgaver er fullført.

Skal nå jobbe med innmat, strekke ledninger og lignende. I tillegg tenker jeg å fikse en dør i bakplata.

 

En ørliten mulighet for en første jomfrutur i kveld........ ;)

 

 

-Vi snakkes!

 

 

Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...