Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt på litt klister til UltiMAMEn din og kan og si jeg også er stor fan av superhelter, men det jeg er enda større fan av er animefigurer.

 

Noen eksemper er f.eks, denne, denne

 

Uansett så finner du masse flott her, her, her, her, her, her, her, her, her, her og her. Som du ser så er det et par kategorier for anime/fanart/fantasy på deviantart. Mulig jeg har glemt noen, men finner du noe der så sender du en mail til han som laget den og så tviler jeg på han sier nei til at du kan bruke den på kassen din.

 

Anime/manga synes jeg ser _MYE_ bedre ut en seriene fra Marvel og DC som heller ikke er dårlige.

Lenke til kommentar
jeg er i oslo i hele morgen.. jeg kan være i testpanelet..

for å se om du har gjort en god nok jobb

Hmmmm.... Ikke dårlig av deg altså.... Men foreslår at du venter til den er nærmere en ferdigstillelse! :D

- Skolestart på tirsdag 17. for deg også eller?

 

 

 

Er den mange mm den listen ?

Du kan enten bruke en overfres, som andre har sagt eller du kan bruke en benksag.. eller hva enn det heter..

Det brukte jeg når jeg sagde ut sporet til plexivinduet inne i kabinettet mitt.

Sporet må, som nevnt tidigere, være på 3mm. Jeg skal gjøre noen forsøk med overfres og benkesag som du nevner, men skal ned på verktøybutikken å spørre etter dette mystiske verktøyet! :)

 

 

 

Har tenkt på litt klister til UltiMAMEn din og kan og si jeg også er stor fan av superhelter, men det jeg er enda større fan av er animefigurer.

Er HELT enig med deg der, jeg elsker anime/manga, har de fleste studio Ghibli filmene (Spirited away, Princess Mononoke, My Neighbour Totoro, Porco Rosso mm.) Ellers forguder jeg filmer som Ghost in a Shell, Grave of the Firefly og Perfect Blue. -Denne listen kunne jeg strukket ut MYE lenger, men du skjønner tegninga, MANGA er deilig! :) -Jeg abonerer også på Dragon Ball da, hvis det teller.... :)

 

Men...... når det kommer til dekorasjon av kassa mener jeg fortsatt at noen skikkelige superhelter gjør jobben bedre en en stakkars liten animealv ;) , husk at den skal se ut som om den er fra superheltenes høytid, 80 tallet. En animekasse ville sett mer moderne ut!

 

 

 

-Nå skal jeg legge siste strøk med maling på rommet mit, snart flytter jeg sakene mine inn, da kan kabinettbyggingen starte.....

 

-Audun

Lenke til kommentar
jeg er i oslo i hele morgen.. jeg kan være i testpanelet..

for å se om du har gjort en god nok jobb

Hmmmm.... Ikke dårlig av deg altså.... Men foreslår at du venter til den er nærmere en ferdigstillelse! :D

- Skolestart på tirsdag 17. for deg også eller?

:D hehe nope.. skolestart den 17. er for kvinner, homofile og spesielt interesserte..

 

starter 23. weee!!! :w00t:

 

hvor har du flyttet hen forresten?

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Er HELT enig med deg der, jeg elsker anime/manga, har de fleste studio Ghibli filmene (Spirited away, Princess Mononoke, My Neighbour Totoro, Porco Rosso mm.) Ellers forguder jeg filmer som Ghost in a Shell, Grave of the Firefly og Perfect Blue. -Denne listen kunne jeg strukket ut MYE lenger, men du skjønner tegninga, MANGA er deilig!  :) -Jeg abonerer også på Dragon Ball da, hvis det teller.... :)

 

Men...... når det kommer til dekorasjon av kassa mener jeg fortsatt at noen skikkelige superhelter gjør jobben bedre en en stakkars liten animealv  ;) , husk at den skal se ut som om den er fra superheltenes høytid, 80 tallet. En animekasse ville sett mer moderne ut!

 

Når du sier det sånn så forstår jeg det bedre :)

Hva med "Manga Mania", er et par bra serier der, love hina er ganske gøy, Blade of the imortal er også bra, GTO er også bra, Chobits er jo bare nydelig.?

 

Forresten en ny Ghost in _The_ shell film kommer snart på lerrete i usa , sendte en mail til kino1 og spute om den kom til å bli satt opp på norske kinoer, men fikk ikke noe svar. Uansett trailer til GITS Innocence finner du her. Nydelig animert, det er til nå den dyreste animefilmen og det ble nominert til gullpalmen under årets cannes festival. Uten at jeg har sett filmen tror jeg at jeg ser hvorfor....

 

Serien(e) til GITS er også veldig bra, Stand Alone complex heter den første serien og fins både som manga og som anime, serie nr. 2 heter Man vs. Machine og finnes så vidt jeg vet bare som manga, DC comics gir den ut i usa og jeg har 5 av bladene. de siste 10 måtte jeg laste ned siden butikken her ikke hadde resten av serien :cry:

 

Som du ser så liker jeg Ghost In The Shell ganske godt :p

Lenke til kommentar
Sporet må, som nevnt tidigere, være på 3mm. Jeg skal gjøre noen forsøk med overfres og benkesag som du nevner, men skal ned på verktøybutikken å spørre etter dette mystiske verktøyet! :)

 

-Audun

Hvis verktøyet ikke er så lett tilgjengelig, vil jeg anbefale å ta en tur til Nirvana, eller Astrup Maskin som de har valgt å kalle seg.

 

De fører alt fra Luna-katalogen, Tingstadkatalogen, Astrups metall- og plastkatalog osv. Man får kjøpe i så små kvanta som man vil, og i tillegg får man ypperlig service!

 

Finner du ikke verktøyet ditt her må du lage det selv; )

Lenke til kommentar
Sporet må, som nevnt tidigere, være på 3mm. Jeg skal gjøre noen forsøk med overfres og benkesag som du nevner, men skal ned på verktøybutikken å spørre etter dette mystiske verktøyet! :)

Da passer det perfekt..

Selv hadde jeg 3 mm plexi glass, og sagbladet var på 3 mm.. noe som de fleste benksager bruker..

 

Går mye raskere enn fres, og i tillegg får du ett mye mer nøyaktig spor.. min erfaring i allefall

Lenke til kommentar
hvor har du flyttet hen forresten?
Bor nå litt nærmere sentrum, like ved St. Olavs Plass/Regjeringskvartalet. Ferdig med oppussing av rommet mitt idag, skal innrede og gjøre alt klart for kabinettbygging i løpet av de neste dagene.

 

En på jobben er nesten ferdig med sin MAME.

Jeg har ikke sett den, men han brukte "sommerferien"(3uker) og han må vel ha 1 eller 2 uker til.

Jeg kan spørre han om han har noen bilder av den over helga, og se om jeg kan legge de ut her.

ABSOLUTT!!! Vi trenger flere slike prosjekter, hadde vært gøy å utveksle litt erfaringer hvis du får ham inn på forumet! :yes:

 

Hva med "Manga Mania", er et par bra serier der, love hina er ganske gøy, Blade of the imortal er også bra, GTO er også bra, Chobits er jo bare nydelig.?....
Joda.... jeg likte forsåvidt seriene i Manga Mania (kjøpte de to/tre første utgavene), Min favoritt må være Chobits. Men må si at filmene jeg har nevnt er betraktelig bedre tegnet og har, ikke minst, mer å komme med innholdsmessig. Men morro lesning altså!

 

.....Forresten en ny Ghost in _The_ shell film kommer snart på lerrete i usa.....
Takker så mye for informasjonen, den traileren var bare HELT vakker, gleder meg som en unge, håper den kommer på kino her i Norge også!

 

 

 

Et par bilder til dere:

 

 

mini-PICT0002.JPG

ArcadeVGA kortet er basert på ATI Radeon 9200 chipsetet, med 128 Mb RAM. Det er spesielt designet med tanke på arcademonitorenes spesielle oppløsninger og refreshrate. Det er bare å plugge monitoren rett i, til forskjell fra om jeg hadde benyttet et vanlig skjermkort.

 

 

mini-PICT0005.JPG

Ledningene som kommer ut fra kortet og skal kobles til monitoren er: V-Sync, H-Sync og fargene Rød, Grønn og Blå.

 

 

mini-PICT0008.JPG

Jeg kunne bare ikke dy meg når jeg først skulle bestille fra Ultimarc. MÅTTE bare ha to av denne deilige lille saken. De gir en skikkelig god spillefølelse, kortere bevegelseslengde enn de andre jeg har, gir raskere reaksjon. De skal vel inn i et fremtidig prosjekt........

 

 

 

 

Nu ska eg ut på byen.

 

Ha en fortsatt god helg allesammen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En liten rask statusrapport!

 

- Det meste av materialer og utstyr er nå på plass, systemet er oppe å kjører med ny monitor og et heftige specs! :)

 

Jeg har gjort endel saker som skal dokumenters nærmere her om ikke lenge, ikke tid nå men i morgen er nok en dag.......

 

 

En liten sniktitt på siste utvikling av prosjektet, jeg gjør det til en liten gjettekonkurranse.

 

- Hva er dette?

 

mini-UltiMAME35.jpg

 

 

Svar kommer i morgen...... :p

 

 

 

Ville bare si ifra at ting går fremover her!

 

- audun

Lenke til kommentar

Joda dere nærmer dere svaret på "gåten", men ingen har HELT rett enda! :)

 

 

Liten update underveis:

 

MDF platene er i hus. Fy flate for noen TUNGE saker og kabinettet skal settes sammen av TO av disse!!!!

Må bestille spesialister innen pianoflytting for å flytte på det jo!!! :ermm:

 

He! He! - Blir spennende, kanskje montere hjul......?

 

Nu skal alle deler måles opp og skjæres ut, regner med å ha dette ferdig innen i kveld/natt!

 

Her er planene for best utnyttelse av platene (hvis det skulle være av interesse), målene har jeg i SketchUp tegningen.

 

mini-MDF_Mal_01.jpg

 

 

mini-MDF_Mal_02.jpg

 

Kommer tilbake med mer om ikke lenge.......

Endret av DrSpawn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...