Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hey folkens!

 

Jeg nyter for tiden litt ferie i Moss så det blir ikke så mye jobbing med prosjektet.

Men HELT kan man jo ikke slippe det fra seg!

Jeg har nemlig benyttet anledningen til å besøke "gutta" fra Flipperspill.com, i Sandefjord. Skikkelig hyggelige folk med et lager fullt av godsaker, her var det mye å bli blank i øynene av! :p

 

Jeg har lagt av en ny(!), ekte 21" arkadeskjerm, 10m "T-molding" (T formet gummilist til kantene av kabinettet) og sist, men ikke minst en skikkelig myntdør med dobbelt innkast. Jeg skal nedover engang l neste uke å plukke opp sakene for å ta de med til Oslo.

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å komme skikkelig igang med dette!

Snart........

 

 

Nyt sommeren mens dere kan..........! :)

 

-Audun

Lenke til kommentar

God aften folkens, endelig skjer det litt her! ;)

 

-Som tidligere fortalt har jeg vært en tur nede i Sandefjord og besøkt "arkadegutta" for å plukke ut noen nødvendige godbiter. Nå har jeg vært nede å hentet sakene.

-Det dreier seg om en skikkelig arkadeskjerm, en dobbel myntdør og 10m T-list.

 

 

mini-PICT0024.JPG

Skjermen er en 21" arkademonitor fra Italienske Intervideo. Den har i utgangspunktet ingen høy oppløsning, men kombinert med et ArcadeVGA kort fra Ultimarc gir den et mye mer autentisk og skikkelig bilde. Grafikkmessig virker fargene klarere og bildene skarpere, man må tenke på at spillene er laget originalt for denne typer skjermer.

Jeg skal selvfølgelig komme tilbake til hvordan denne skjermen er å spille på, men foreløpig venter jeg ¨på ArcadeVGA kortet, er på vei med DHL! :)

 

 

mini-PICT0027.JPG

På baksiden av skjermen finner man et lite kontrollpanel hvor man kan gjøre en mengde justeringer og innstillinger. Dette kontrollpanelet kan taes ut så jeg tenker meg å forlenge festet med en kabel slik at jeg har enkel tilgang til det fra fronten.

 

 

 

 

mini-PICT0031.JPG

Myntdøra satte vi sammen av to delvis slaktede dører og endte da altså opp med denne, ikke så altfor slitne døren. Et par malingstrøk, nye merkelapper og lys bak myntinnkastene så er den som ny!

Jeg leker fortsatt med tanken som Novec lanserte tidligere i tråden, nemlig å putte et minikjøleskap inn i maskina! Da vil jeg gjøre det slik at myntdøra samtidig fungerer som kjøleskapsdør. Blir digg å strekke seg ned fra barstolen og hente opp en herlig kald pils (hvis man driver med denslags!) :D

 

 

 

 

mini-PICT0029.JPG

Her er døren åpen, man kan se at det som sitter igjen av maskineri bak her ikke er så mye å skryte av, men jeg tenker å gjøre den istand til å registrere mynter som blir puttet på maskina. Selvfølgelig må dette systemet være adskilt fra kjøleskapsdelen!

 

 

 

 

mini-PICT0036.JPG

Til slutt et bilde av T-lista som skal pryde kantene av kabinettet.

I forbindelse med denne er jeg ute etter å finne frem til et verktøy som kan frese spor i midten av MDF plata til lista. Jeg vet at det finnes, men ikke hva det heter, noen som vet? (Snekker'n? ;) )

 

Det var det for denne gang, men venter, som nevnt, på ArcadeVGA kortet som er på vei fra Ultimarc, så da blir det vel en liten statusrapport til om ikke så lenge!

 

 

 

-Fortsatt god sommer! :)

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut!

 

Skal du ha mini-kjøleskap kan du kjøpe et på Euronics til 298 kr. 12 liter og plass til 12 bokser, går vel 2 1,5 på skrå. Kan kjøres på 230 eller 12v. Har et slikt selv og det fungerer greit. Men du burde forte deg, det var så vidt jeg fikk tak i et. Veldig populære. ;)

Lenke til kommentar

på Rusta i Sverige har dem kjøleskap, 14 liter. kan gå på DC og AC (separate ledninger) varmt og kaldt, har foreløpig bare brukt den kald.

koster 600,- though, men jeg synes absolutt det var vært penga.

en stor ulempe er at det er snakk om 2-3 mm for at en 1,5L flaske skal få plass, så dem må være på skrå. følger med hylle og inni er det 2 steder å feste hylla på.

jeg fikk plass til 4 sixpacks med redbull inni der, da hadde jeg kjølt dem ned fra før, så slapp skapet å jobbe så mye.

Lenke til kommentar

Nok en gang, takker jeg for all respons, det varmer en modders hjerte! :blush:

 

 

Et par kjappe:

 

Skal du ha mini-kjøleskap kan du kjøpe et på Euronics til 298 kr.
Takker for tipset, skal stikke ned i morra for å ta en titt, hadde passa meg meget bra å fått det til den prisen! :)

 

 

for å frese ut det sporet kan det sikkert bli bra hvis du bruker en hånd-overfres med en liten fres.

Du kan få låne min hvis du vil og fortsatt bor i byen.

Jeg har vært inne på tanken om en hånd-overfres, tror det skal la seg gjøre. Men jeg vet at det finnes et spesialverktøy beregnet spesielt til dette formål, så vidt jeg vet er det en "dings" som festes på en vanlig borrmaskin......

...Letingen fortsettes!

 

 

Hvor brei er den delen av lista som skal felles inn?
Den er 3,5mm, men sporet bør være på 3,0mm.

 

 

Hvor mye kostet disse nye herlige delene? Artig å få satt ting litt i perspektiv.
Ga 2500,- for skjermen (helt ny!), 500,- tilsammen for 10m T-list og myntdøra. ArcadeVGA kortet havner vel på rundt 800,- med frakt og toll. HELT billig blir dette ikke, men hva ofrer man ikke for å ha det litt gøy innimellom? :p

 

 

på Rusta i Sverige har dem kjøleskap, 14 liter. kan gå på DC og AC (separate ledninger) varmt og kaldt, har foreløpig bare brukt den kald.

koster 600,- though, men jeg synes absolutt det var vært penga.

Det er og en god ide, er de utsolgt på Eronics så får jeg se om jeg ikke tar meg en tur over grensa!

 

 

 

Når så dette var sagt kan jeg jo legge til at ArcadeVGA kortet er ankommet fra Ultimarc, sammen med etpar andre godbiter! ;)

Skal se om jeg ikke får satt sammen en liten "testbenk" i morgen!

 

-Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...