Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
He! He! :grin:

 

Ikke HELT død, enda.......!

 

Skriver på en tekst nå, men må ta toget fra Moss til Oslo nu klokken 22:04 så tar med meg den til Oslo for ferdigstillelse og poster den derfra før jeg legger meg!

 

Sooooooon.........!

Helt konge prosjekt dette her, Dr.Spawn!

Leste igjennom hele BeQuiet tråden din her for en stund siden og syns den var helt rå, tenk så digg å ha en pc som ikke bråker i det heletatt :love:

 

Et lite spørsmål: Så du bodde i Moss, hvor i Moss bor du? Kanskje jeg vet hvem du er..

Lenke til kommentar

Det er litt liv her fortsatt ja?.....

Det var da hyggelig! :D

 

Tiden går fortere en fort når man skal flytte, pusse opp, studere TUNG matte og fysikk OG prøve å være en smule sosial samtidig!

-Heldigvis har ikke sommerværet vert det HELT store enda, slipper å dra på stranda!

 

Men jeg får da klemt inn en liten arbeidsstund her og der alikevel.....

Som tidligere nevnt så må byggingen av selve kabinettet vente til jeg får flyttet inn på et større rom i det samme huset jeg bor i nå. Det skjer en gang mot slutten av august, så frem til da blir det mest småtteri som kan gjøres.

En ting som kan finpusses og ferdigstilles på det nåværende tidspunkt er software, lebger ned i denne tråden viser jeg dere mine fremskritt på det punktet.

 

- Nei, nok prat, over til et par spørsmål og svar:

 

 

Ja, når får du satt igang for alvor da doktor?
Jeg henviser til teksten ovenfor, men raskt estimert, sånn engang mot slutten av August!

 

.....Myntinkkast - ingen problem i det hele tatt!.......

har du kjøpt den eller? den går det helt fint ann å ha 2 mynt-innkast i.

Du bør jo også ha lys bak lappene der det skal stå "10 kr" og "20 kr" ikke sant?....

Først av alt, fett at det finnes flere av oss "Arcadefreaker" her på forumet! :D -Jeg er i ferd med å skaffe meg et klassisk kabinett også (ikke helt sikker på hvilket spill), gleder meg.....

 

Når det gjelder myntinnkastet så har jeg ikke skaffet meg noen dør enda, men skal ta meg en tur ned til gutta på Flipperspill.com i Sandefjord å se på et par mulige kandidater der i løpet av sommeren.

Lys bak knappene kommer, men de skal preges med 5kr (skal ikke robbe de som kommer på besøk heller da!).

 

 

Når det gjelder logo'er, så finnes det MASSE gode av disse, her er noen eksempler:
Takker for fine linker, men vil nok designe og produsere marqueen min selv, går fint å printe den ut i 3 deler på vanlige A4 transparentark. Evt. kontakter man bare et kopieringssenter og setter de på jobben, sikkert ikke så dyrt som å bestille fra "classicarcadegrafix"

 

 

Når det gjelder "bilder" på kabinettet, så er det ikke noe problem! Det finnes dekaler (store "klistermerker") som du kan få kjøpt, slik at det ser helt ut som orginalt, finnes mange forskjellige typer... Disse kan du få kjøpt hos classicarcadegrafix også visst ikke jeg tar feil...
De dekalene er jo temmelig dyre da, men absolutt en mulighet for å gi kabinettet et skikkelig autentisk utseende.

Jeg tenker meg egentlig at siden jeg nå engang er en modder så må det jo gjøres selv! Derfor er planen å male/spraye bilder på kabinettets sider og på kontrollpanelet. Designet skal jeg komme tilbake til, men er stooooor fan av superhelter....Superman, Spiderman, Captain America.......

 

 

Er det noe interesse av en worklog på min opp-pussing av cocktail-bordet?
Absolutt!!!!! MER Arkade, MYE mer!!!

 

 

Ble kanskje litt langt dette her, men som sagt; er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre
I will!

Det er som sagt gøy at det er flere av oss her, så kan man utveksle relevante erfaringer etterhvert!

Stå på!

 

 

....Kan huske at de fleste bestod av 3-4 farger. ikke no mer.

...Satt forresten og kjedet meg på toget hjem fra skolen i dag. Hadde henta laptopn på service osv. Fant frem Photoshop og lekte meg bittelitt.

 

mame.jpg

Som twarr sier så fantes det mange kabinetter som var skikkelig fargefulle, ofte for å veie opp for monokrome skjermer! :)

Logoen din var jo skikkelig stilig den, har lagt den inn i et av screenshotsene under. - Finn den! ;)

 

Jeg har forresten også lekt meg litt med PS, her er et kjapt forslag fra min side:

 

mini-logo02.jpg

 

 

Oppdatering:

 

Siden jeg ikke kan jobbe med selve kabinettet før om en måneds tid må jeg jo finne på noe annet å ta meg til og med liten plass hva er vel bedre enn å ta fatt på software delen av prosjektet?

 

Jeg har valgt å benytte meg av en frontend for mame som heter MAMEWAH, denne er helt perfekt til mitt formål idet at den kan konfigureres til å kjøre en mengde forskjellige emulatorer i tillegg til MAME. Dessuten er den meget enkel å forandre utseende på med det medfølgende layout programmet. Eller ved å laste ned skins fra nettet. I tillegg arbeider den sømløst med I-Pac kontrolleren som jeg benytter til kontrollpanelet, slik at jeg kan programere den fra MAMEWAH.

 

Her er programmene jeg skal bruke:

  • OS: - WInXP
  • Frontend: - MAMEWAH
  • MAME: - MAMEplus
  • NES: - FCE Ultra v0.97
  • SNES: - Zsnesw v1.36
  • SEGA Genesis: - GensFE v2.11
  • SEGA Master: - Mekaw v0.65b

Alle emulatorene er spesialkonfigurerte til å benytte ESC som exit tast, samme som i MAME, på den måten kan jeg benytte samme taster på kontrollpanelet. Kan finne frem linkene til emulatorene om det skulle være ønskelig.

 

Nu over til et par screenshots:

 

 

mini-shot02.jpg

Dette er utseende til MAME avdelingen, den har jeg igjen delt opp i flere forskjellige lister for å skille litt på de forskjellige spillene. Dett er favoritt lista hvor jeg har lagt inn de 15-20 spillene jeg liker best.

Her er en oversikt over hvordan jeg har sortert samt shots av disse:

Fighters

Platform

Driving

Shooter

Maze

Sports

Wrestling

Puzle

Quiz

Mature

 

 

 

mini-shot12.jpg

Slik ser menyene ut i MAMEWAH, disse kan lett betjenes med kontrollpanelet så videre vedlikehold og justeringer kan gjøres uten tilgang på tastatur.

 

 

 

Nå følger et par shots av de forskjellige emulatorene. Layoutene har jeg lastet ned fra Screenshotarchive.

 

 

mini-shot05.jpg

NES

 

 

mini-shot06.jpg

SNES

 

 

 

mini-shot08.jpg

SEGA Master

 

 

mini-shot09.jpg

SEGA Genesis

 

 

mini-shot10.jpg

Dette er en liste over musikkvideoer som ligger i en bestemt mappe, her kan man legge de vidoene man vil ha tilgang til. De spilles av i fullscreen via WMP.

 

 

Dette var en rask gjennomgang av de forskjellige delene med software, jeg skal komme tilbake til en mer nøye gjennomgang av konfigureringen av de forskjellige. Men det blir sikkert i en Guide på MyMods.net!

 

 

Nå MÅ jeg legge meg, opp klokka 06:00 i morgen! -MATTE!!!

 

 

PS: Det gikk sikkert litt fort mot slutten av posten, jeg skal se igjennom den og rette opp ting i morgen.

 

-Sov godt! :)

Lenke til kommentar

Endelig update :)

 

Jeg pratet med Ole og han sa at du skulle en tur nedover, blir sikkert kjekt det? :)

 

De dekalene er jo temmelig dyre da

 

Ja, det er sant, men det er jo et alternativ visst du ikke gidder å gjøre det selv :D

 

Jeg tenker meg egentlig at siden jeg nå engang er en modder så må det jo gjøres selv! Derfor er planen å male/spraye bilder på kabinettets sider og på kontrollpanelet.

 

Lykke til! Er mye jobb, men du greier det nok, har sett dine andre worklog'er :)

 

Absolutt!!!!! MER Arkade, MYE mer!!!

 

Den er grei, skal lage en worklog når jeg starter på den :D

 

Forresten, her er et bilde av en Arcade64:

 

Promobilde2.jpg

 

Disse lages her i Ålesund, og er VELDIG pene (de bruker jo MDF plater - dyrt!)

Disse kabinettene er veldig overpriset synes jeg, men pene er de :)

 

Takker for fine linker, men vil nok designe og produsere marqueen min selv, går fint å printe den ut i 3 deler på vanlige A4 transparentark. Evt. kontakter man bare et kopieringssenter og setter de på jobben, sikkert ikke så dyrt som å bestille fra "classicarcadegrafix"

 

Det er jo også en mulighet, blir sikkert pent det :) (husk å bruke fotopapir..)

Endret av twarr
Lenke til kommentar
Takker for fine linker, men vil nok designe og produsere marqueen min selv, går fint å printe den ut i 3 deler på vanlige A4 transparentark. Evt. kontakter man bare et kopieringssenter og setter de på jobben, sikkert ikke så dyrt som å bestille fra "classicarcadegrafix"l

 

Det som hadde vært konge var om du monterte et plexiglass på toppen.. men marquee'n din over. og 1 eller 2 katoder bak for å lyse igjennom.. så du får en skikkelig fet look og.

 

Btw.. sitter i rommet ved siden av deg..

 

Matematikk 1 er verre enn det du har nå.

Btw: Fikk A i matten du har nå. så hvis du trenger no hjelp så si i fra.

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Det som hadde vært konge var om du monterte et plexiglass på toppen.. men marquee'n din over. og 1 eller 2 katoder bak for å lyse igjennom.. så du får en skikkelig fet look og.
Akkurat det som er planen, har faktisk skaffet meg lysarmaturet allerede (200,- på Clasern).

 

 

Btw.. sitter i rommet ved siden av deg..

 

Matematikk 1 er verre enn det du har nå.

Btw: Fikk A i matten du har nå. så hvis du trenger no hjelp så si i fra.

Matematikk 1? -Trenger alle det? -Synes dette er vanskelig nok jeg......!

 

Jeg skal huske tilbudet ditt! :D

 

Treffes vel en gang?

 

 

Oppdatering:

 

Jeg har lekt meg litt videre med designet på kabinettet. Det skal sies at dette ikke er noe ferdig plan, men en liten tankelek!

 

Planen er å gi kassa et "Superhelt preg". Jeg tenker meg å lage det endelige designet i svart/hvit, printe det på transparentplast og deretter projisere bildet opp på kassa med en overhead. På den måten kan jeg plassere bildene perfekt og deretter tegne av strekene på kabinettet. Neste skritt blir så å fylle i farge, tenker å male med hobbylakk, vi får se.....

 

 

Her er rundens bilder:

(Sorry for den ***** målestreken, orker ikke lage nye bilder! :) )

 

mini-ultiMAME_art_01.jpg

Superhelter er altså stikkordet hele veien!

Her, på høyre side ser vi Batman, Superman og Flash.

 

 

mini-ultiMAME_art_02.jpg

På venstre side har Spiderman, Captain America og Wonderwoman fått plass. Spiderman burde ha vært byttet ut siden jeg fant et bedre hjem for ham på fronten.

 

 

mini-ultiMAME_art_03.jpg

Her poserer Spiderman. Bildene rundt selve skjermen (Bezel) er hentet fra en Captain America Arcademaskin, på den ferdige utgaven vil jeg nok lage min egen, med forklariner til knappene på MITT kontrollpanelet for eksempel! :)

 

 

mini-ultiMAME_art_04.jpg

Her er et nærbilde av kontrollpanelets nye design, bezelen og mitt forslag til marquee (logo). Spillet som ruller over skjermen er "Captain America & the Avengers" -FETT spill! :D

 

 

Dett var dett for denne gang, men leker meg videre med designet så det kommer sikkert noe mer snart.........!

 

 

-Nite!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...