Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

 

Takker nok en gang for deres positive og seriøse tilbakemeldinger, de betyr MYE!

 

Jeg drar nå en uke på fjellet for å koble helt av en stund, det vil derfor ikke komme mye vettugt fra denne kanten på en stund. Men dere er fortsatt hjertelig vellkomne til fortsatt å komme med deres kommentarer.

 

Så en liten teknisk opplysning:

 

Grunnet flytting av www.mymods.net fra hjemmeserver til webhotell vil alle bildelinker være døde den nærmeste uka. Jeg vil begynne arbeidet med å forandre linkene når jeg kommer ned fra fjellet.

- Vær tolmodige! :)

 

 

Ellers vil jeg ønske alle en riktig god sommer, nyt den den som kan! ( - jeg skal studerer matte og kjemi HELE sommeren! :no: )

 

 

Sommerhilsen fra

 

Audun

Lenke til kommentar

hei,

 

Har ikke sett tråden din først nå, kunne gjerne ha kommet med innspill før :)

 

Jeg er en privat samler av flipperspill og automater, og har mye kunnskap om diverse automater, ikludert arkadespill og da mame..

 

Litt info om meg: Har 5 flipperspill, 4 gamle kronespill, noen vanlige spilleautomater og litt forskjellig annet snacks. Automater er den beste hobby'en ever mener jeg! Det koster mye penger, men er verd det. For 3 måneder siden har jeg overtatt garasjen til gameroom. Et "gameroom" er et rom der du har spillemaskiner..

 

Litt info:

 

Myntinkkast - ingen problem i det hele tatt!

Du bare bruker et vanlig mekanisk myntinnkast, som har en mikrobryter i bunn.

Det var disse innkastetene som ble brukt i absolutt alle flipperspill og arkademaskiner på 80-tallet og starten av 90-tallet før det kom elektroniske mynt-innkast... Siden du kan programmere til 2 mynt innkast på I-pac, så kan du jo for eks. ha 10- og 20-kroners myntinnkast? Innkast koster ca. 200,- pr. stk..

 

 

På side 3 så jeg denne myntdøren: http://www.runriot.pwp.blueyonder.co.uk/ar...DoorArrived.jpg

 

har du kjøpt den eller? den går det helt fint ann å ha 2 mynt-innkast i.

Du bør jo også ha lys bak lappene der det skal stå "10 kr" og "20 kr" ikke sant? :)

Det løser du ganske enkelt ved å bruke slike 12v pærer som brukes i utbetalingsautomater: ftn.gif .

Du kjøper da en sokkel til å plassere pæren i, så kan den lett byttes ut når den går! Siden dette er 12 volts pærer, så er det bare å ta direkte fra strømforsyingen på pc'en du skal sette inn..

 

Når det gjelder logo'er, så finnes det MASSE gode av disse, her er noen eksempler:

 

1

2

3

4

5

6

7

 

Alle disse kan kjøpes professjonelt utprintet hos Classicarcadegrafix.com .

Stiller du et lysrør eller 2 bak denne, så blir det veldig stilig !

 

Når det gjelder "bilder" på kabinettet, så er det ikke noe problem! Det finnes dekaler (store "klistermerker") som du kan få kjøpt, slik at det ser helt ut som orginalt, finnes mange forskjellige typer... Disse kan du få kjøpt hos classicarcadegrafix også visst ikke jeg tar feil...

 

Håper dette har hjelp deg litt, har mye mere info, så det er bare å spørre i vei så skal jeg svare så raskt som jeg kan ! :)

 

Jeg har forøvrig 2 "cocktail" bord som jeg skal bygge om til mame-coktail.

Dette er akkurat det samme som de "vanlige" arkadespillene, bare at du sitter, har et kontrollpanel på hver side og skjermen er i midten !

Her er et bilde av det:

0_126.sized.jpg

Dette skal jeg resturere, slik at det blir seende ut nesten som nytt !

 

Er det noe interesse av en worklog på min opp-pussing av cocktail-bordet?

 

Uansett: veldig bra arbeid så langt :)

 

Ble kanskje litt langt dette her, men som sagt; er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre :)

Endret av twarr
Lenke til kommentar
:thumbup: GAALSKAP :thumbup:

 

Men fy f...så heftig.....

Nå er jeg halveis til 60 :ermm: ...men si fra dersom noen vil LEKE...

Jeg tar med Bakke og Braastad. :thumbup:

Galskap nei, det vil ikke jeg si...

 

For å sammenligne med de som samler på frimerker; de kan kjøpe en liten papirbit med et lite bilde på for mange tusen kroner, og det er gull og grøne skoger for de.... DET synes jeg er galskap ;)

Lenke til kommentar
ikke for anent enn at jeg vil være med på galskapen... :innocent:

Men dersom det ønskes, stryk galskap og behold tøft.

Der ja :D

 

Visst du bor du på sunnmøre (i nærheten av Ålesund) så kan du gjerne få komme innom å spille visst du er intressert !

Endret av twarr
Lenke til kommentar

hmm.. når jeg tenker tilbake til de gode gamle spillmaskinene som pleide å stå på forskjellige kiosker og bensinstasjoner så kan ikke jeg huske at "logoen" var skikkelig fargerik osv.

 

Kan huske at de fleste bestod av 3-4 farger. ikke no mer.

 

Satt forresten og kjedet meg på toget hjem fra skolen i dag. Hadde henta laptopn på service osv. Fant frem Photoshop og lekte meg bittelitt.

 

( jeg har aldri vært no god i PS :no: men jeg tenkte jeg skulle lage en liten logo som forklarer hva jeg husker fra de yngre dagene mine. )'

 

mame.jpg

Lenke til kommentar

Slenger meg på nå, bedre sent enn aldri...

Sykt konge prosjekt

 

3 - Tiden akslererer i hastighet etterhvert som vi blir eldre ser det ut til! For meg er det et hav av tid siden jeg sto bøyd over arkademaskinene på Mossehallen etter svømminga, men husker fortsatt lukten av harskt pommes frittes fett som lå tungt over lokalet som om det var i går.....!

 

Jasså, er du fra Moss :D

Ta med ultimame'n til Mossehallen da, så kan jeg komme å se på den... Kanskje det vekker gamle minner hos deg...

Lenke til kommentar
hmm.. når jeg tenker tilbake til de gode gamle spillmaskinene som pleide å stå på forskjellige kiosker og bensinstasjoner så kan ikke jeg huske at "logoen" var skikkelig fargerik osv.

 

Kan huske at de fleste bestod av 3-4 farger. ikke no mer.

Hmm, tja...

 

Det var veldig mange arkadespill med ganske så fargerik marquee, så det er veldig forskjellig...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For meg er det et hav av tid siden jeg sto bøyd over arkademaskinene på Mossehallen etter svømminga, men husker fortsatt lukten av harskt pommes frittes fett som lå tungt over lokalet som om det var i går.....!

 

Jasså, er du fra Moss :D

Ta med ultimame'n til Mossehallen da, så kan jeg komme å se på den... Kanskje det vekker gamle minner hos deg...

Reagerte på det jeg også, så det finnes faktisk noen andre fra moss her enn bare meg :cool: .

 

Selv om jeg ikke er så gammel husker jeg likevel spillemaskinene i mossehallen, gikk unna på 10'erne der.

 

Veldig kult prosjekt Dr Spawn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...