Gå til innhold

Noen andre som liker Ozzy Osbourne?

majuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AC/DC har hatt TRE vokalister, den originale vokalisten Dave Evans ble nokså fort bytta ut med Bonn Scott. Bonn Scott var jo GENIAL! :woot: Men mannen druknet i fylla (ble funnet død i en bil, dødsårsak: kvelt av eget oppkast.) i Februar 1980. Scott ble erstattet av Brian Johnson, NOK en glimrende vokalist, som siden har fulgt gruppa. Det som slår meg med dette i forhold til det du sa er at INGEN av disse vokalistene er i nærheten av det bunnivået Ozzy representerer. Uff. jeg får grøss nedover ryggen av de GRUSOMME balladene hans. :(

Helt enig! :)

Skal prøve å ikke vri dette for offtopic. Syns det er litt feil å si han drukna i sitt eget spy. Greit, det var det som sto som dødsårsak på papirene, men det var nok heller mange årsaker som gjorde at han døde :cry:

Han drakk en del som han alltid gjorde (rykter om at han tok harde stoffer har aldri blitt bekreftet og stod ingenting om det i dødsrapporten), men ikke mer enn vanlig. En "kamerat" kjørte hjem, da hadde Bon sovna, og Alistair klarte ikke å bære ham opp i leiligheten sin, derfor la han et pledd over ham og lot han sove. Dette var i midten av februar i London, mao det var svinkaldt. Kulden, fylla og posisjonen han lå i var grunnen til at han døde. Han fikk ikke puste skikkelig, og ikke spytt opp. At han måtte spy, kan igjen ha å gjøre med posisjonen han lå i, og kulden.

At Bon Scott var en fantastisk vokalist er det liten tvil om, og han var utrolig til å skrive tekster. Brian Johnson var også en utrolig vokalist, og er fortsatt veldig bra. Han har ikke samme rekkevidde som han hadde på 80-tallet, men det er nok naturlig, spesielt ettersom han røyker rimelig hardt.

Men så kan man sammenligne med Ozzy, Axl og andre som har nesten null stemme igjen. Det er forferdelig å høre på rett og slett. Synst Ozzy har gjort mye bra, men det er sikkert noe i at han hadde et veldig bra band bak seg. Narkotika har ødelagt den mannen utrolig mye, smått utrolig at det er liv i fyren enda...

Å brette ut livet sitt på eMpTyV er sikkert det dummeste han har gjort. Greit, han har sikkert solgt litt flere plater, og fått noen fine kontrakter, men det er ikke det musikk handler om. Musikk handler ikke om å selge x mill plater. Det handler om å lage den musikken man selv synst er bra, turnére, treffe fansen, og ikke minst være på scenen og se publikum gå fra hengslene! Ikke noe er mer givende for en artist enn å se publikum virkelig slippe seg løs. Platesalg er et fint pluss selfølgelig, men så lenge man har til mat og hus er det liksom nok. Det er ikke pengene som gjør at artister går på turné or etter år...

Så har man selvsagt alt drittet på eMpTyV da.... Men det skal jeg ikke gå inn på her, de har ikke turnéer engang :lol:

I wonder why... :roll:

Lenke til kommentar

Jaha? Hvorfor har det seg da at turneer osv. gjerne er ren promotering av plater? Og hva har dette med å lage bra musikk å gjøre?

Å lage bra musikk og å selge den har liten sammenheng. Se hvor mange nisser som selger fett med sugen musikk, hvorfor? Plateselskapene vet å utnytte smekre ungre berter med middelmådig sangstemme og funky dansetrinn, slikt selger. Finnes drøssevis med kjempetalentfulle musikere som ikke selger plater i det hele tatt.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Rock, pop, jazz, electronica, rap, metall, funk/soul, ... Hvorfor er det relevant?

Ps. Det heter "hva slags", eventuellt "hvilken type", ikke "hvordan". "Hvordan" brukes kun i sammenhenger der det spørres etter "hvordan" handlingen ble utført. "Hvordan skjedde det?".

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

siden du ikke liker ozzy så lurte jeg på om du var en av de som likte country eller no.. ser ut som at du liker all slags musikk azz... unntatt ozzy.. hva ef yndlingsmusikken din av alt det der??

Lenke til kommentar
Ps. Det heter "hva slags", eventuellt "hvilken type", ikke "hvordan". "Hvordan" brukes kun i sammenhenger der det spørres etter "hvordan" handlingen ble utført. "Hvordan skjedde det?".

stort pirkemodus.. se i signaturen min du... jeg har ikke sovet i natt..

Lenke til kommentar
@ HalTan : kom igjen no fyr...ikkje kom her å sei at du ikkje får litt lyst til å trampe med foten når du høyrer Ironman eller paranoid? *skubbe Haltan litt på gli*

:D

hehe :D dette er også noen av Ozzy`s topp 10 sanger..

Lenke til kommentar

Herregud. :roll: Hva slags forhør er dette.

Jeg liker ikke Ozzy fordi han ikke er noen god vokalist. Mannen har aldri hatt noen spesiellt god stemme, ikke engang i Sabbath-tida, men da hadde han ihverfall et sinnsykt bra band i ryggen. Selv om jeg er fan av en god del rock og metall betyr ikke det at jeg må digge Ozzy Osbourne/Black Sabbath, vet du.

For øvrig, angående sjangere: Jeg tror det finnes noe bra i hver sjanger, uansett hva det virker som for deg. Jeg liker mye forskjellige electronica, selv om jeg ikke er glad i trance, jeg liker mye metall, selv om jeg ikke tåler musikken til Dimmu Borgir. Skjønner? Synes ikke det er noen grunn til å være så sjangerbundet. Alt til hver sin tid.

Noen favorittartister: Bobby Conn, The Mars Volta, At The Drive-In, Nine Inch Nails, Tool, Led Zeppelin, A Perfect Circle, David Bowie, The Doors, Guns N' Roses, Muse, Pink Floyd, Opeth, Shpongle, Turboneger, Jimi Hendrix, The Blood Brothers osv.

Lenke til kommentar
@ HalTan : kom igjen no fyr...ikkje kom her å sei at du ikkje får litt lyst til å trampe med foten når du høyrer Ironman eller paranoid? *skubbe Haltan litt på gli*

Iron Man er en finfin klassiker det, men jeg synes ikke Ozzy synger bra for det, og jeg blir aldri noen fan.

hehe  dette er også noen av Ozzy`s topp 10 sanger..

Nei, det er noen av Black Sabbath sine top 10 sanger.

Lenke til kommentar
Iron Man er en finfin klassiker det, men jeg synes ikke Ozzy synger bra for det, og jeg blir aldri noen fan.

Nei nei...var berre en spøk...you are entitled to your own wrong opinion (ekje det desertglow som har det i siggen sin) :D

Neida...kver og en må ha sin egen meining...

vi har vel kanskje glidd litt vel offtopic? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...