Gå til innhold

Noen andre som liker Ozzy Osbourne?


majuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok deg og noen titalls millioner til som liker Ozzy ja. Meg inkludert, selv om det blir litt kjedelig ift. progmetal som jeg hører på nå for tida.

 

La merke til når jeg var i Tyskland at metalmusikk var mye mere "akseptert" i kulturen. Så langhåra hævvyrockere over alt i byene, og rånere hørte på Helloween og Iron Maiden. Tror det er forskjellig fra land til land, f.eks. i Brasil er den største stjerneartisten noensinne Andre Matos, som sang i powermetalbandet Angra for inntil et par år siden. Han har nå laga et eget band m/3 av orginale angra-medlemmene som heter Shaman. Selger millioner av plater bare fordi han er med. Sjekk ut Ritualive DVD'n deres for gnistrende bra powermetal med en av de beste vokalistene i bransjen. Men nok pimping.

Sånt skjer bare ikke i Norge.

 

Eller som i Nederland, der goth-band som Within Temptation selger hundre tusen plater og holder gigantiske utendørskonserter, men i Norge blåser vi bare i våre egne band og nærmest tvinger dem til å turnere utenlands for å tjene inn noe penger.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

For å være ærlig liker jeg IKKE Ozzy, jeg kan ikke FATTE og forstå hva alt fuzzet rundt ham skal være godt for. Greit, Black Sabbath hadde sine glansdager, men Ozzys spinnoff på det (TV-serie, datter gir ut plate, HAN gir ut plate) er jo bare CRAP. Faen heller har ikke sett noe mer ubrukelig musikk på LENGE enn de singlene han har gitt ut som soloartist i nyere tid. Korrekt, han har et strålende band i ryggen, men fyren SUGER jo. Mannen er ingen spesielt god vokalist lenger, eller, han har vel aldri vært noen GOD vokalist, men imaget, det hadde han ihvertfall. I dag er han bare det kjipe, gamle narkovraket som synger pop-skit med sin akkurat like inkompetente datter og selger millioner bare fordi han har spillt in en av verdens absolutt kjipeste TV-serier. Når skal folk lære å gi seg når leken er god? :roll:

Lenke til kommentar

:roll:

Ozzy synger ikkje bra....han synger tøft... kurt cobain kunne heller ikkje synge...men det er snakk om et særpreg uten like som gjer det tøft som faen..

 

Kor hadde acdc vore uten den vokalen? (vokalistane)

 

Men er enig i at det siste han har mana utav seg kunne han ha spart seg for...men at han er en av rockens legender kan ingen ta fra han... :)

 

edit: .....,,,,, spre eder små djevler... :D

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
:roll:

Ozzy synger ikkje bra....han synger tøft... kurt cobain kunne heller ikkje synge...men det er snakk om et særpreg uten like som gjer det tøft som faen..

 

Kor hadde acdc vore uten den vokalen? (vokalistane)

 

Men er enig i at det siste han har mana utav seg kunne han ha spart seg for...men at han er en av rockens legender kan ingen ta fra han... :)

 

edit: .....,,,,, spre eder små djevler... :D

:yes::yes:

Lenke til kommentar
For å være ærlig liker jeg IKKE Ozzy, jeg kan ikke FATTE og forstå hva alt fuzzet rundt ham skal være godt for. Greit, Black Sabbath hadde sine glansdager, men Ozzys spinnoff på det (TV-serie, datter gir ut plate, HAN gir ut plate) er jo bare CRAP. Faen heller har ikke sett noe mer ubrukelig musikk på LENGE enn de singlene han har gitt ut som soloartist i nyere tid. Korrekt, han har et strålende band i ryggen, men fyren SUGER jo. Mannen er ingen spesielt god vokalist lenger, eller, han har vel aldri vært noen GOD vokalist, men imaget, det hadde han ihvertfall. I dag er han bare det kjipe, gamle narkovraket som synger pop-skit med sin akkurat like inkompetente datter og selger millioner bare fordi han har spillt in en av verdens absolutt kjipeste TV-serier. Når skal folk lære å gi seg når leken er god? :roll:

:yes:

Lenke til kommentar
For å være ærlig liker jeg IKKE Ozzy, jeg kan ikke FATTE og forstå hva alt fuzzet rundt ham skal være godt for. Greit, Black Sabbath hadde sine glansdager, men Ozzys spinnoff på det (TV-serie, datter gir ut plate, HAN gir ut plate) er jo bare CRAP. Faen heller har ikke sett noe mer ubrukelig musikk på LENGE enn de singlene han har gitt ut som soloartist i nyere tid. Korrekt, han har et strålende band i ryggen, men fyren SUGER jo. Mannen er ingen spesielt god vokalist lenger, eller, han har vel aldri vært noen GOD vokalist, men imaget, det hadde han ihvertfall. I dag er han bare det kjipe, gamle narkovraket som synger pop-skit med sin akkurat like inkompetente datter og selger millioner bare fordi han har spillt in en av verdens absolutt kjipeste TV-serier. Når skal folk lære å gi seg når leken er god? :roll:

:yes:

:no:

Lenke til kommentar
Støtter deg fullt ut her, Ozzy er tøff...

 

Mannen er ingen spesielt god vokalist lenger, eller, han har vel aldri vært noen GOD vokalist
Sex Pistols, Nirvana, AC/DC... Tøffe stemmer, selv om de ikke var gode vokalister

Ozzy er tøff han, selv om han aldri har kunnet synge. Så lenge det passer til musikken, behøver man jo ikke å kunne synge...

Lenke til kommentar
For å være ærlig liker jeg IKKE Ozzy, jeg kan ikke FATTE og forstå hva alt fuzzet rundt ham skal være godt for. Greit, Black Sabbath hadde sine glansdager, men Ozzys spinnoff på det (TV-serie, datter gir ut plate, HAN gir ut plate) er jo bare CRAP. Faen heller har ikke sett noe mer ubrukelig musikk på LENGE enn de singlene han har gitt ut som soloartist i nyere tid. Korrekt, han har et strålende band i ryggen, men fyren SUGER jo. Mannen er ingen spesielt god vokalist lenger, eller, han har vel aldri vært noen GOD vokalist, men imaget, det hadde han ihvertfall. I dag er han bare det kjipe, gamle narkovraket som synger pop-skit med sin akkurat like inkompetente datter og selger millioner bare fordi han har spillt in en av verdens absolutt kjipeste TV-serier. Når skal folk lære å gi seg når leken er god? :roll:

Takk! På grunn av deg slapp jeg å skrive ned det jeg mener om denne saken på egen hånd :)

Lenke til kommentar
Sex Pistols, Nirvana, AC/DC... Tøffe stemmer, selv om de ikke var gode vokalister

Nja, enig angående Johnny Rotten, men ikke Nirvana og AC/DC. Kurt Cobain var ingen elendig vokalist på samme måte som Ozzy. :shrug:, når det gjelder AC/DC tar du jo bare FEIL! For det første, AC/DC har hatt TRE vokalister, den originale vokalisten Dave Evans ble nokså fort bytta ut med Bonn Scott. Bonn Scott var jo GENIAL! :woot: Men mannen druknet i fylla (ble funnet død i en bil, dødsårsak: kvelt av eget oppkast.) i Februar 1980. Scott ble erstattet av Brian Johnson, NOK en glimrende vokalist, som siden har fulgt gruppa. Det som slår meg med dette i forhold til det du sa er at INGEN av disse vokalistene er i nærheten av det bunnivået Ozzy representerer. Uff. jeg får grøss nedover ryggen av de GRUSOMME balladene hans. :(

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...