Josten Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Stilig! Liltt skeptisk til hvor bra den radiatoren vil fungere, men absolutt veldig fett hvis du får det til. Mangler bare å lage hjemmelaget pumpe også Lykke til videre, og jeg ser fram til ny update! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Hehe, jeg er ikke helt sikker på ytelsen jeg heller. Men håper da på det beste! Men den blir jo billig i forhold til å kjøpe på Microplex da, der kommer det jo veldig fort opp i 600kr for en 2x120mm radiator. Og jeg tror da jeg skal kunne klare å få muligens like god ytelse per krone som med en derifra. Men vil ett 10mm bor lage akkurat 10mm hull? Det er ganske viktig for meg, for hvis ikke det gjør det så blir det VELDIG mye mikk med dyrebart AA-termisk lim... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Hmm, tror nok det skal lage ganske nøyaktig 10mm hull ja. Men kan jo være en ørliten feil på enten røret eller borret. Må nok bare prøve. Som sagt stilig at du prøver dette. Er jo slik man oppdager nye ting Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Jepp, tror kanskje jeg lager HELT nye blokker en dag jeg har god tid også, er ikke helt fornøyd akkurat... Ble masse småfeil + at jeg helst vil ha 10mm nipler slik at alt blir likt. Tror jeg vil gå for ett litt annet design da også. Jaja, vi får se! Er bra at det er noen andre som er oppe på denne tiden og svarer meg! EDIT: tror jeg skal skaffe meg litt bedre verktøy hvis jeg skal begynne på nye blokker også, multiverktøy er egentlig ett must... Er glad jeg har jobbet mye denne måneden så jeg har råd til alt dette! Endret 17. juni 2004 av NorthWave Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Pent dette her! pcgutten Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Da har jeg funnet kameraet mitt og har knipset noen bilder! Her er materialene jeg brukte: Her har jeg kappet opp kobberrørene til passende 25cm stykker: Jeg fant ut at det vil bli svært vanskelig å bruke slanger til å koble sammen alle disse rørene og 90 graders kobberbend er alt for dyrt, men jeg kommer med en spennende løsning for det så det er bare å følge med! EDIT: Glemte at jeg også holder på med en software-styrt viftestyring! Endret 18. juni 2004 av NorthWave Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Gjett om jeg skal følge med a!!!gleder meg Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 NICE! håper du får en effektiv og stilig løsning Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 NorthWave: Du tenker ikke å lage en plenumsradiator, da? Selvfølgelig er det morro å lage ting selv, men har du ikke tenkt på at du kan få tak i et varmeregister mye billigere enn radiatorene på nettbutikkene? Uansett, lykke til! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Det gjør jeg også! hehe... Tror koblings-løsningen kan bli meget stilig hvis jeg får det ordentlig til! EDIT: Arachn0: hakke lyst på noe varmeregister jeg! Hvis ytelsen blir så kommer jeg nok til å skaffe meg noe ordentlig etterhvert. Update: Nå har jeg skrudd sammen blokkene og de virker helt tette. I stedet for å lime har jeg brukt sykkelslange som pakning og skrudd det hardt sammen. Første bildet er av NB-blokka og andre er med begge to. Og ja, jeg vet de ikke er så pene! Det er ikke noe stort mål for meg heller, så da kan det værra det samme. Men tenker jeg skal lakke dem litt og sånt da. Og dette er bare rev1 uansett... (ikke det at jeg lover en rev2 da ) Har desverre ikke rukket å kjøpe inn det jeg trenger til radiatoren så jeg har ikke jobbet noe mer med den. Men har begynt med viftestyringen! Endret 19. juni 2004 av NorthWave Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2004 stilige blokker du Jon.. hva har du tenkt til å lage viftestyringen av forresten? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2004 Kommer til å bruke en optokobler tilkoblet com-porten og har programert ett program som gjør det mulig å styre on/off frekvensen. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2004 kult, sleng inn noen bilder av det snart da!! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2004 Will do! Skal få satt det på printkortet nå snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå