Kauder Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Og hvis noen finner ut hvor de har det, så post det også i Socketfestesett-tråden. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Ser ikke ut som de har det nei. Var det jeg trodde... Noen som VET om noen butikker som har det? På forhånd takk for svar. de har alt det du spør etter på Microplex!! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 Bastian: de skruene er alt for korte, jeg trenger 30-40 mm jeg og ikke 6,4 som de der er. Men godt fosøk alikevel! Jeg får vel stikke til byen en dag og leite etter det da... Har hørt at den lokale-maskinvare forretningen har det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2004 Bastian: de skruene er alt for korte, jeg trenger 30-40 mm jeg og ikke 6,4 som de der er. Men godt fosøk alikevel! Jeg får vel stikke til byen en dag og leite etter det da... Har hørt at den lokale-maskinvare forretningen har det. da er vel problemet løst da Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2004 Ser ikke sånn ut, har nå vært på en god del, men ingen hadde... Men har fortsatt noen butikker igjen som jeg ikke rakk å skjekke. Jaja, hvis ikke de har så får jeg vel bare bestille fra Elfa da. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 3. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2004 Snart update eller? gleder meg til og se blokka mere........ Lenke til kommentar
Daron Skrevet 3. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2004 Er ingen problem å bruke stålskruer.. håper jeg Har brukt stålskruer på min NB blokk uten problemer.. men jeg lagde noen plast skiver framme og bak på hovedkortet.. rekkefølgen blir da skrue, plastskive, hovedkort, plastskive, mutter, vannblokk, metallskive, mutter. Legg merke til at jeg skrudde skruen fast i hovedkortet.. hvis jeg trenger å demontere vannblokken, eller skifte den ut, så trenger jeg ikke å demontere hovedkortet.. men bare løsne de øverste to mutterne og løfte av vannblokken.. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2004 Kanskje det blir en update i kveld, jeg har vært litt lat i det siste ... Jeg vil helst ha plast-skruer men hvis ikke jeg finner det gjør jeg bare sånn som daron... Lenke til kommentar
Janders Skrevet 7. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2004 Kan opplyse om at Elfa har plastskruer - Janders Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juni 2004 Janders: takk takk, det var bra. Tror pappa skulle ha noe derifra så da bestiller jeg med han Men en mindre god ting er at NB-blokka lekker, så den må limes på nytt. Har funnet ut at jeg skal ha en forsenket skrue i hvert hjørne i tilleg. For når jeg bruker skrueklemme så får jeg ikke pressa blokka nok sammen i hjørnene og det var nok derfor det lakk. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 8. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2004 Hva selger de på elfa? er det en verktøysbutikk? eller er det en salgs biltema butrikk? Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Elfa har "Alt mellan antenn och jord" De har det meste inne elektronikk, med en katalog som er på størrelse med telefonkatalogen.. Ed. Leif Endret 8. juni 2004 av morcan Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 Selger de kobberplater? Lurer bare, på 10mm tykkelse? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2004 update snart jon?? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. juni 2004 Kobberplater på 10 mm er ikke lenger kobber-plater akkurat.... De har vel kobberemner på 10x10x500mm og 20x20x500mm og noen andre men ikke så veldig breie så det spørs på hvor brede du trenger. Update kommer så snart jeg får fatter til å hjelpe meg med de forsenka skruene. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 14. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2004 Hehe.. Har skaffet meg 2 50x50 i 10mm tykkelse plater i mitt prosjekt. Skulle virke bra det Snart update? Går litt treigt.... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2004 Pcgutten: er fullt klar over det Har andre ting å drive med også, fikk nettopp en xp2400-m i hus også. Hvor fikk du kjøpt de forresten? Har også planer om å lage meg egen radiator og kabinett i tre snart. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 14. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg kjøpte de ikke. Jeg var nede i kjelleren hos faren min.. Så da de og spurte om han skulle bruke de, han sa at jeg bare kunne ta det.. Så jeg kutta måla jeg har opp med Stikksaga pcgutten.. Vis du vil se på bitene kan du lese i min worklog. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Har nå kjøpt inn materialer til radiator, men vet ikke hvor kameraet mitt er akkurat nå så bilder få vente på seg litt... Jeg har kjøpt 6 meter kobberrør fra en lokal jernvare/rør-forhandler som kostet med 255 kr. Og 2 stk aluminums 1mm plater fra Clas Olson, art nr 30-6349 som kostet meg 47kr stk (totalt 94kr). Her har dere ett regneark som jeg laget: http://www.home.no/northwave-88/Prosjekter/rad-kalk.xls Hvis du forandrer de røde tallene vil resten også forandre seg. Slik kan radiatoren tilpasses 80mm vifte osv. Prinsippet jeg bruker vil bli veldig enkelt og vil bruke enkle verktøy. Her er en liten tegning av det som jeg mekket kjapt i paint: Har også fått borret hull i blokkene mine og har funnet ut at jeg skal bruke en pakning mellom hvert "lag" i stedet for å lime. Det blir enklere og forhåpentlighvis minst like bra. En annen fordel er at jeg kan demontere blokka igjen senere.... Men somsagt må dere vente litt før dere får se noen bilder. EDIT: jeg lager ikke radiatoren nødvendighvis fordi det blir så mye billiger og bedre, men tar det som ett lærerikt prosjekt! NB: som en del kanskje har lagt merke til tar ting gjerne litt tid hos meg... Endret 17. juni 2004 av NorthWave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå