jonask Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Heihopp! Sitter og skrur på dette programmet jeg starta på for noen uker siden, og nå begynner det å bli rimlig artig synes jeg. Dealen er at det simulerer stress, gravitasjon og div krefter på all slags enkle strukturer. Du kan også legge til "muskler" som strekker og dytter på ting. Jeg synes dette egentlig er overraskende kult å sitte å mekke med, og jeg håper at noen kommer til å ha glede av det. Jeg har lagt med noen små eksempler for å vise hva proget kan gjøre. Jeg har postet tidligere versoner av dette programmet her, så jeg beklager hvis jeg virker repeterende, men jeg føler at det har utviklet seg såpass at det er på tide å dele =) programmet med full kildekode finner dere som alltid på Visual Basic seksjonen på jonask.com filen heter stress_and_structure_simulation.zip Håper noen finner dette like festlig som meg Endret 23. mai 2004 av jonask Lenke til kommentar
ThaKladd Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 ganske fett det jeg ikke forstår er hvordan du kan få plass til alt det der på så lite kode... jeg er i ganske tidlig opplæring tror jeg, men jeg bruker alltid veldig lange koder, selv om jeg prøver å forkorte dem en del. men så litt som du bruker... *uforståelig* men det blir vel enklere dess mer avansert kodinga blir.. får lære av andres koder.. Lenke til kommentar
jonask Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Vel, jeg skal ikke ha æren for at det er så lite kode. Det er nemlig det som er så herlig med fysikk, noen få enkle grunnregler skaper uendelig komplekse resultater =) Som her, det eneste jeg beregner er gravitasjon, friksjon og stress/spenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå