stidz Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) jeg hadde tenkt og lage min egen vifte styring. eller med en av/på bryter. skal lage alt på en cd-plate og har ikke mye matriale tilgjenglig. har ledninger, loddeutstyr. spikere ståltråd og sikkert noe lim å sånt. har det meste av verktøy. grunnen til at jeg må gjøre dette er at jeg glemte og kjøpe meg sånn adaptor greie til viftene jeg bestilte. dum som jeg var. noen som har noen tips til hvordan dette kan gjøres enklest og tryggest? Endret 22. mai 2004 av stidz Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) CD-plate? sikker på du ikke mener 5.1/4" deksel? EDIT **** Endret 23. mai 2004 av Carrox Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Dersom du har hastighetsmålar så lar du den gule gå rett til vifta, den svarte lar du også gå rett til vifta, men den raude går inn på brytaren og ut igjen før den går inn på vifta. Verre er det ikkje. Korleis skal du klare å montere det på ei CD-plate forresten? Endret 23. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
stidz Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) jeg vet hvordan jeg kobler. men trenger tips til hvordan få alt på en cd-plate. er ikke så mange som har gjort dette før tror jeg. og hvertfall ikke med så lite utstyr. må bruke ståltråd eller spiker som pin's å sånt. men skal sjekke kanskje jeg har limpistol et sted og da legger jeg bare opp ståltråd helt fra molexkontakten og limer over edit. jeg driter bare i den gule. gidder ikke ha no måler edit 2 : og lodding blir et problem det også siden jeg kan ikke lodde normalt jeg må dryppe ellers smelter jo plasten Endret 23. mai 2004 av stidz Lenke til kommentar
razer Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Altså, hva er det du skal her? Skal du lage en viftestyring med on/off knapp på en cd-plate? Hvorfor ikke bruke et vanlig brønndeksel? Lenke til kommentar
stidz Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) har ingen brønn deksler. og skal streke on/off knappen til et brønn deksel hvor jeg allerde har 2 katode brytere edit: men selve cdplaten skal være en slags multi kontakt for vifter vis du skjønner Endret 23. mai 2004 av stidz Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Du trenger bare å "tvinne" alle lederene/ledningene sammen, men ta den svarte/blåe å la den andre være. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) vil dette funke? de prikkene er vifte kontaktene edit veldig slurvete har ikke tegnet op molex kontakten eller noe. bare prinsippet Endret 23. mai 2004 av stidz Lenke til kommentar
stidz Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 dette er jo en sånn gjennomsiktig CD kanskje jeg skal sette inn noen leds også kan jo bli tøft Lenke til kommentar
Mira Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Eller kanskje bruke noe annet enn en cd? Plexi eller noe? Skulle ikke du lage PSU også? Lenke til kommentar
stidz Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 joa har lyst. men tror jeg venter litt jeg. hvertfall til jeg har starta på elektro. går fortsatt på ungdomskolen Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 En cd-plate har et metallskikt i seg, så den koblingen du tenker på å gjøre vil mest sannsynlig ende opp i kortslutning! Lenke til kommentar
stidz Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 bruker jo en gjennomsiktig cd da. sånn beskyttelses greie. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 testet nå og ikke engang en vanlig cd ledet mye strøm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå