johanngj Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hepp! Sitter på en xp 1600+ palomino @1400 mHz, som så mye annet i denne bransjen ikke har tålt tidens tann spesielt bra.. Men, men: I stedet for å kaste den, vil jeg kjøre litt oc. Har ikke låst den opp, men holdt meg til fsb. Den har jeg kjørt opp til 151. Da er det 50 grader under lokket på cpukjøler'n. Standard kjøling som var billig DEN GANGEN!... Det gir meg ca 1585,5 mHz. Det er jo ikke all verden. Men som jeg leser i forskjellige guider, så overklokkes alt på HK, og ikke bare CPU, ved å endre fsb. Den er greit stabil i denne hastigheten. Frågan er da om det er noe poeng å dundre på med litt mer vcore, eller har jeg misforstått da? Kan jo låse den opp. Har skills nok til denslags, men det er så greit å bare sitte i godstolen så lenge... Jeg leser om 1:1 forhold på ett eller annet og ram. Hva er det? Og sånn 2-2-5-5 (?), har jeg heller ikke taket på! En liten kommentar på dette hadde også vært ønskelig om du gidder å svare in the first place. Mens jeg har sludrer litt kan jeg jo nevne at har et powercolor 9600xt som jeg har tatt fra 500/337 til 531/354. Det er jo latterlig lite. Også bare med orginalkjøling + en 120 mm som blåser over kortet. Noen raske tips til hvordan å tyne ut litt mer? Kjipt å lande på 100 poeng under 4000-grensa... Vil det være sannsynlig at jeg kan hente ut noe mer points på å sage en gammel cpukjøler i passenede kvadrater og lime dem på rambrikkene med sånn nørd lim dere snakker om i tide og utide? De er per dags dato helt nakne... Ikke mas med at jeg nevnte gpu i denne posten (topic og greier), for jeg slår tilbake! Håper dere gidder å slenge litt svar opp på tråden, selv om slikt utstyr sikkert bare er av akademisk interesse for de fleste av dere! -Aut Fox aut nihil. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hmm... En kamerat av meg har en 1600+ Palomino som han kjører på 1600MHz som standard. Dette er på en KT266a-plattform med PC2100 DDR ram og 1:1 i FSB-MEM- ratio. (Har selv hatt prosessoren der på rett over 1800MHz på en KT400 plattform). Så til det essensielle: Stock Voltage på den prosessoren TROR jeg er 1,7 eller 1,65 i vcore. Det han har gjort, er å klokke til 1600MHz, for så å sette NED vcore til 1,60 -uansett er systemet stabilt. Jeg opplevde det samme på min T-bird 1400, stock spenning = 1,75, da jeg klokka den til 1600MHz gikk jeg ned til 1,725 vcore. På Stock Speed var prosessoren stabil på 1,7 vcore. Så du kan prøve med høyere spenning, men det er ikke sikkert det hjelper deg så mye. Anbefaler deg heller å lage PC'n stillegående Lenke til kommentar
johanngj Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Støy er ingen hindring i så måte! Dette med ratio fsb:ram: Har alle bioser den muligheten? (Kan ikke huske å ha sett det hos meg..) Påvirker en slik 1:1 innstilling noe ? Kan det i så måte være negativt? Noe å passe seg for om man gjør det? Vurderer å låse den opp og endre multiplier. Coren har "riktig" farge, ifølge noen her på forumet, så det hadde jo vært litt stas å se hvor langt man kan gå! Må i safall ha ny luftkjøler... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 fsb:ram bør være 1:1 men hvis rammen stopper deg så kjører du sef lavere mhz på ramen min xp1600+ er stabil på 1,6v (default 1,75) og jeg har også kjørt den på 1470mhz med den volten, og hatt den stabil på 1533mhz, men husker ikke åssen volt jeg hadde da, og siden jeg ikke har agp lås så får jeg ikke kjørt den så høyt... desuten blir den veldig fort for varm også, så jeg kjører den på stock med 1,6v til daglig Lenke til kommentar
johanngj Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Har testet ut lit forskjellig vcore, men det ga ingen merkbar endring. Dette med fsb:ram; Er det farlig å plutselig sette den til 1:1 når man har multiplier på 151? Bør jeg i safall sette den ned først, eller har de ingenting med hverandre å gjøre? -Aut Fox, aut nihil Lenke til kommentar
icaruz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Min xp1600+ (Palamino) kjører stabilt med 1.475 volt og 1400MHz. Den poster på 1.775 volt og 166 MHz FSB, noe som skulle tilsvare 1743 MHz (Multiplyer er fortsatt låst). Men pga dårlig kjøler, så fortsatte jeg ikke med testingen. Hvis man ser på CPU-databasen hos www.overclockers.com så er det en del som har klokket langt.. 1:1 forholdet betyr vel at minnehastighet synkroniseres med FSB, så hvis du har 133MHz minne og kjører på 151, så kan det bli problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå