Gå til innhold

Asono DC5231 5.25M Pixel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spesifikasjonene ser bra ut, men dessverre er det umulig å bedømme bildekvalitet ut fra dette. Slike ukjente merker, men masse megapixler, har vanligvis ikke spesielt god bildekvalitet. De har stort sett en ganske "råtten" bildebrikke som fungerer svært dårlig i andre lysforhold enn ute... og da midt på dagen med mye lys. Selv med blits vil en dårlig bildebrikke slite innendørs.

At kameraet har mange megapixler er ikke ett spesielt godt argument. Megapixler er ikke alt, men det virker som mange ukjente merker lesser på med masse megapixler på små bildebrikker for å tilrekke kjøpere. Problemet er at jo flere megapixler du har på en liten bildebrikke, jo mer støy generer bildebrikken. Hvis den i tillegg er lite lysfølsom, vil du faktisk kunne få bedre bilder med ett to megapixel kamera fra f.eks Canon eller Nikon, enn ett fem megapixel kamera fra en billigprodusent som Asono, Mustek, Trust og lignende. Optikk er også ett spørsmål... optikk fra Asono tør jeg påstå er dårligere enn optikk fra f.eks Canon og Nikon som er kjente optikkprodusenter.

Jeg ville heller satset på ett ordentlig digitalkamera fra en kjent produsent (Canon, Nikon, Olympus, Casio, Sony, Konica Minolta, Pentax osv...) med tre-fire megapixler til samme pris. Du får mest sannsynlig bedre kvalitet med ett av de kameraene.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Ja, har tenkt på dette selv også, kjenner en som driver asono så tenkte å prøve kamera og få noen jeg kjenner som har peil på sånt til å se litt på det, fikk forresten vite at asono lages på samme fabrikk som olympus og hp hvertfall, men vi får se når jeg tester det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...