Sigga Skrevet 23. september 2004 Del Skrevet 23. september 2004 Har et problem...Må åpne noen porter på routern for å spille online ordentlig...Hvordan gjør jeg dette? Ikke å skru opp routern,men og endre innstilingene...I need help! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 23. september 2004 Forfatter Del Skrevet 23. september 2004 Har et problem...Må åpne noen porter på routern for å spille online ordentlig...Hvordan gjør jeg dette? Ikke å skru opp routern,men og endre innstilingene...I need help! Kanskje her: Configuring Popular Routers Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Hmmm...Takk for det...Det skal leses. Lenke til kommentar
Aloc Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hei, trenger også litt hjelp. Har hjemmenettverk, der vi finner hverandre på nettverket, men når vi prøver å "gå" inn på de delte mappene/filene, så blir vi bedt om brukernavn og passord. Tipper nok at det er noe som ikke er riktig konfigurert,men finner ikke ut hva.. Er det noen som peiling på dette? Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 ta turen innom kontrol panel / brukerkontoer og slå på gjest kontoen, burde ordne problemet, eller tast inn brukernavn og passord til en gyldig bruker på den andre maskinen.. Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hei Har et problem med trådløst nettverk I går kom det en mann fra Bravida og fiksa trådløst nettverk for oss, det fungerte helt fint, satt på pc'n min og spilt glad og fornøyd langt utover kvelden. I dag når jeg kom hjem fra skolen og skulle skru på pc'n min fungerte plutselig ikke Internett lenger..? Internett fungerer på den pc'n som er koblet til routeren men ikke til min pc. Jeg finner nettverket, og er koblet til det, men får ikke internett, mens den andre pc'n (den pc'n jeg sitter på nå) har Internett. Hva skal til, har ringt telenor, de visste heller ikke..? Prøvde å release og renewe ip'n på pc'n jeg ikke har internett på, men fikk fortsatt ikke iIernett... Noen som har peil, og nei, jeg har på automatisk ip adresse og ikke på proxy... HJELP MEG ! ! :( ? Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Noen som kan hjelpe eller, har folk på dette forumet nok kunnskaper ? ? Lenke til kommentar
abducted Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 jeg har et problem noen som kan hjelpe meg?? jeg prøver å connecte til en pc på hjemme nettverket mitt men får beskjed om å skrive inn et passord... dette passordet skal egentlig ikke finnes noen som vet hva jeg skal gjøre? hvor jeg kan endre eller fjerne dette? MVH Abducted Lenke til kommentar
SKAREN Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 (endret) *Hele trådstarters første innlegg fjernet* Du har beskrevet meget bra oppsett av nettverk for XP, men vet du hvordan man kan koble til en maskin med windows 2000 til et nettverk der de andre pc'ene deler filer med xp gjennom trådløs ruter?? Forøvrig hadde jeg tilgang til nettverket tidligere, så vet det skal gå. Endret 20. oktober 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Bjarild Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har funnet svaret på hvorfor jeg ikke fikk Internett. Jensen hadde snedt ut en levering med "bugga" routere. Det var det hele... så nå funker det med den nye router'n Lenke til kommentar
loe.per Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 :!: Bip, bip! Forstår ikke helt all den omstendeligheten for å få opp et nettverk. Jeg er ingen "bits and byte mann" og har aldri satt opp et nettverk før jeg fikk bruk for det. Brukte veiviser for nettverksinstallasjon. Alle programmer - Tilbehør -kommunikasjon - Veiviser for nettverksinstallasjon. Fulgte guiden. Ingen problemer. Alt fungerte etter første forsøk. Lenke til kommentar
loe.per Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Bip, bip Bjarild! Prøv med å sette nettverkskortet i den PC`en som ikke vil spille på lag, til å motta dynamisk IP adresse. Kjør deretter veiviseren for nettverksinstallasjon. Denne vil da eventuelt sette opp kortet med fast IP-adresse. Lenke til kommentar
Euphoric Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 hei! jeg deler i-net me ein random hub, å når begge pc ene sto nede funket det fint. nå har jeg flytta pc en opp men da skjedde det noe mask! nå står det at lan er plugga i og det står på status at jeg sender pakker, men jeg motar ingen ting! ja så jeg klarer ikke å koble meg til den andre pc en i lanet å jeg får heller ikke internet! jeg tror oppsettet er rett siden jeg hadde internet tidligere, så eneste forklaringen min er at det er noe galt me tpen!..? den er ca 30 meter da, men blir dette forlangt? hva er max klarer kansje begrense det til 20 meter tp! er det det så er galt eller er det en annen forklaring på hvorfor det bare funker nesten? jeg måtte foresten spleise tp en i hvær ende for jeg hadde ikke sån tang till å sette på "hodet" me! men dett skal vel ikke ha noe å si? Noen så har et svar på gang elle? Tnx Lenke til kommentar
ke_1165 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Vil koble til xboxen min som har ip 192.168.1.202 til dataen min som har ip 192.168.1.209 for så igjen lage en bro til internett. Ruteren har en ip på 192.168.1.200 og adressen på dataen til ruteren for å få internett er 192.168.1.1. Jeg har altså to nettverkskort.. Men det virker som om det ikke går ann å ha to tilkoblinger på en gang!? Det oppstår ip-konflikt! Noen tips der!? Xboxen skal fungere som en vanlig data tilkobling Mvh Duff Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Takk for en bra guide! Ville ha statisk ip på maskinen min i nettverket. Med guiden på linksys.com (routeren min) stod det dns-adresse skulle være det samme som router-ipen (192.168.1.1) noe som ikke funket. Men med online.no sine iper ser det ut til å funke Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Har lest gjennom guiden og finner ikke noe om en ting jeg har lagt merke til at mange mange mange gjør feil. Hvordan sette opp ett nettverk med et routende modem OG en trådløs router. ------------------------------------------------------------------------------------------ En ting jeg stadigvekk ser er at folk har problemer med å koble en trådløs-router på nettverket sitt. Dette gjelder spesiellt for folk som har et modem med innebygget ruter (f.eks. nextgentel og telenor abbonenter med topcom modemet). Det veldig mange gjør er å koble en nettverkskabel fra modemet og inn på WAN inngangen til trådløs-routeren. Dette fungerer, MEN det fungerer mye dårligere enn det kunne gjort. Fordi modemet sin DHCP server deler ut IP til trådløsrouteren og trådløsrouteren deler ut DHCP adresser til maskiner som er koblet på via nettverk eller i lan-portene til trådløs-routeren. Istedet bør du gjøre følgende: 1. La modemet fungere som DHCP server (som vanlig). 2. Skru AV DHCP serveren til trådløsrouteren. 3. Sette en fast IP på trådløsrouteren OG passe på å velge samme IP range og subnetmaske som modemet deler ut, deler modemet ut i området 10.0.0.x så velg f.eks. 10.0.0.100 og subnetmaske 255.255.255.0. Grunnen til at det er viktig er for å kunne konfigurere trådløsrouteren senere. 4. Når man kobler en nettverkskabel mellom modemet og trådløsrouteren skal man koble ledninga på EN AV LAN portene, IKKE wan porten. 5. Koble PCer med kabel til de andre lan portene. Trådløsrouteren vil da bli koblet opp som ett trådløst accesspunkt + en switch istedet for en trådløsrouter. Dette ble skrevet litt seint på kvelden (11:00 om mårran), så jeg er litt usikker på hvor velformulert dette ble , men jeg håper hvertfall at dere skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Hei, jeg trenger hjelp, se: http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=61&t=335731 takker (Har med trådløst nett å gjøre - et område guiden ikke dekker...) Endret 29. november 2004 av Zattaxu Lenke til kommentar
humla78 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 heisann har A7N8X-E Deluxe hoved kort den har fast ethernet port og gigabit lan port.kan jeg sette opp et hjemmenettverk,uten hub,ruter/svitsj? har kjøpt nettverks kabel men kommer ikke lengre en det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Veldig sosialt og greit at noen tar seg tid til å skrive en guide om dette emnet Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 hei. kjøpte denne link MÅ jeg ha Speedstreamen til bluecom med denne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå