marthen Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Hei Jeg er ny i bruken av IIS og håper noen kan hjelp meg med mitt lille problem. Hvorfor funker ikke Session objektet i IIS. Marthe Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) det var jammen en god utredning av problemet, hvordan du har forsøkt å løse det, og hva som skjer feil. godt jobbet. Endret 23. mai 2004 av Manfred Lenke til kommentar
marthen Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 på en side har jeg: Session("nr") = RS("nr") response.redirect "neste_side.asp" På neste side har jeg: dim nr nr = Session("nr") men nr får ikke noe verdi... Jeg har ikke gjort så mye for å prøve løse problemet - for jeg har ingen anelse på hva jeg skal gjøre - derfor dette innlegget... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 1: er cookies aktivert i nettleseren din? (domt spørsmål kanskje, men.....) 2: er dette en produksjons eller utviklingsserver? viss produksjon: er den en delt server med andre sider på? 3: er det nåke i recordsetet ditt? prøv med ein statisk verdi Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du skrev: Session("nr") = RS("nr") response.redirect "neste_side.asp" Husk at i ASP er det veldig viktig å lukke objektene du bruker, særlig recordset og sånt. "Riktig" måte å gjøre det på er slik: ...code før her minVariabel = RS("nr") rs.Close Set rs = Nothing minConnection.Close set minConnection = Nothing Session("Nr") = minVariabel response.redirect "neste_side.asp" Tilbake til problemet ditt. Du bør kanskje sjekke at rs("nr") faktisk innholder noe. Kan du ikke gjøre en test: Session("Nr") = 1 Response.Redirect("nySide.asp") ... Response.Write( Session("Nr") ) Dette burde virke. Og hvis det faktisk gjør det , så er det heller noe feil med/i recordset'et ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå