Gå til innhold

De stilige Internett sidene???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du må ha god fantasi for å bli god ... det er veldig viktig synst jeg ..

og selvfølgelig god smak (hva nå det vil si ... ;))

jeg bruker for tiden:

- Photoshop CS 8.0

- Macromedia Dreamweaver MX

- Opera 7.5 (IE og FF til testing av siden seff ...)

også er det viktig å ha stå-på vilje, det blir aldri riktig på første forsøk ...

lite arbeid = lite suksess ... ;)

Lenke til kommentar
Marvil: din side i betraktning så er du en av de store jo! den er RÅ!

Hihi takk..:) Uansett, det vasser av folk her som er MYE flinkere enn meg på alle områder.. Dessuten er det en viktig ting til, vertfall for meg;

- Å ha mennesker rundt seg med samma interesse, og som har peiling som kan evaluere og komme med innspill og idèer til forbedringer.. Slik blir en side bra.. :yes:

Lenke til kommentar
et lite spørsmål-.. jeg kan ingen ting om HTML osv men har laget et design i Photoshop7 er det mulig å få mouse over på skriften der da?

Ps: kan kanskje litt html da:P

viss ja: isåfall hvordan?

Er ikke mulig å lage selve mouseoveren ser, men du kan lage de visuelle forandringene som skal skje ja.. Da vil du få to bilder, en normal, og en mouseover som du fikser til en mouseoverfunksjon på siden din.. Enten via JavaScript eller CSS..

Lenke til kommentar
Jeg pleier å sette opp hele sida i MDWMX2004 først, men når det først er gjort pleier jeg å bare åpne filene i NotePad og redigere manuelt.

Hvorfor sette opp siden i DW for å så importere den inn i notepad, da DW's kodefunksjon er minst 10 ganger mer effektiv? :scared:

Lenke til kommentar
Hvorfor sette opp siden i DW for å så importere den inn i notepad, da DW's kodefunksjon er minst 10 ganger mer effektiv? :scared:

Vel, enkelt nok fordi jeg liker å se litt innom design view innimellom også...

Senere blir det jo bare oppdateringer, og da er notepad vel så grei, og tar ikke 15 sekunder å åpne, som MDW gjør. (Ja det er lenge. Nei, det er ikke min maskin så jeg tror ikke jeg skal gjøre så mye med det siden visse folk blir sure.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vel, det er noe med å ha litt fantasi, et øye for design og tolmodighet.. Man kan lage fine designs på et par timer, men det kan også ta laaang tid..

Det jeg bruker (nå sier ikke jeg at jeg råkker) er;

- EditPlus (skrive kode, med kodehighlight..)..

- Adobe PhotoShop (grafikken)..

- IE/Opera/FireFox til å sjekke siden i de 3 største browserene..

De to øverste koster penger, det finnes også gratisalternativer.. Det finnes og så WYSIWYG-programmer som en kan bruke, men det finnes vel per i dag ingen slike programmer som lager strukturert (og validert?) kode, noe som mer og mer er blitt et krav..

Å lære seg HTML/CSS er ganske viktig..

Jepp, her sa du det vel i første setning, det nytter vel lite uansett hvor flink du er med programmering om du ikke har fantasi og sans for design , evnen til å se ting før de er laget rett og slett .

Selv er jeg helt blank når det gjelder bruk av programmer,men håper jeg får tid til høsten å begynne å lære litt .

Lenke til kommentar
Selv er jeg helt blank når det gjelder bruk av programmer,men håper jeg får tid til høsten å begynne å lære litt .

Det å lære seg programmer går egentlig fort når en først går inn for det.. Man leser tutorials, og prøver og feiler selv.. Jeg har lært en god del PhotoShop på denne måten, noe jeg utnytter når jeg lager websider eller annet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...