Arsenal_RULES Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Mulig det er et rart spørsmål men, hvordan greier dere å lage så gode Internett sider? Hvilke programmer bruker dere? Har selv holdt på med litt Frontpage/Xara Webstyle, kan ikke si at det blir ekstremt kult, men greit nok lissom! Endret 22. mai 2004 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Vi ble bare født sånn, rågode til å designe sider. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Vi ble bare født sånn, rågode til å designe sider. Trur ikkje han meinte deg... Endret 22. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Krever vel trening, tålmodighet og dedikasjon som med så mye annet. PS: jeg er ikke blant de trådstarter kaller 'dere' Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 PS: jeg er ikke blant de trådstarter kaller 'dere' Men uansett, hvilke programmer bruker dere??? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 PS: jeg er ikke blant de trådstarter kaller 'dere' Men uansett, hvilke programmer bruker dere??? Grafikk: Photoshop CS Kode: Dreamweaver MX 2004 CSS: TopStyle 3 Jeg er LAT Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Vel, det er noe med å ha litt fantasi, et øye for design og tolmodighet.. Man kan lage fine designs på et par timer, men det kan også ta laaang tid.. Det jeg bruker (nå sier ikke jeg at jeg råkker) er; - EditPlus (skrive kode, med kodehighlight..).. - Adobe PhotoShop (grafikken).. - IE/Opera/FireFox til å sjekke siden i de 3 største browserene.. De to øverste koster penger, det finnes også gratisalternativer.. Det finnes og så WYSIWYG-programmer som en kan bruke, men det finnes vel per i dag ingen slike programmer som lager strukturert (og validert?) kode, noe som mer og mer er blitt et krav.. Å lære seg HTML/CSS er ganske viktig.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg pleier å sette opp hele sida i MDWMX2004 først, men når det først er gjort pleier jeg å bare åpne filene i NotePad og redigere manuelt. Grafikk: PS CS Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 har du flaks og kommer i en ferie hvor ingen kamerater er hjemme, da kan du bli ganske flink Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 har du flaks og kommer i en ferie hvor ingen kamerater er hjemme, da kan du bli ganske flink Tviler på at jeg er så " heldig "... Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hvilke programmer bruker dere? Grafikk: Lightwave 3D Brukergrensesnitt/effekter: Flash MX 2004 Kode: Dreamweaver MX EDIT: Se signatur for siden jeg laget med disse programmene Endret 22. mai 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hvilke programmer bruker dere? Grafikk: Lightwave 3D Brukergrensesnitt/effekter: Flash MX 2004 Kode: Dreamweaver MX EDIT: Se signatur for siden jeg laget med disse programmene Takk for godt og seriøst svar ! Nice side Endret 22. mai 2004 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Til grafikk bruker jeg Photoshop 7.0... Koding av HTML/CSS bruker jeg HTML-Kit, mest på grunn av syntax-highlighting... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Photoshop CS til grafikk DreamWeaver MX -04 til koding, både HTML, PHP og SQL. (code view, selvsagt) PhpMyAdmin til sortering av rotet Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Hvordan greier dere å lage så gode Internett sider? Jeg vil si at de avgjørende egenskapene er: Peiling Erfaring Interesse Kreativitet Nice side Tusen takk! Endret 22. mai 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Software: Adobe PhotoShop CS (design) Adobe Illustrator CS (vectorgrafikk (som oftes logo)) Xara3D4 (genialt til små 3d effekter) Adobe ImageReady (animasjon) Macromedia FreeHand (bedre til å TEGNE i enn Illustrator) Macromedia Dreamweaver (kode) Testing i disse browserene: Internet Explorer 6 Opera 7.23 Mozilla Firebird 0.7 I hodet: Tålmodighet Åpen for kritikk Kanskje litt kreativitet Evnen til å bli inspirert EDIT: Hardware: Canon IXUS 500 Både LCD og CRT (ganske greit egentlig) Se sigg for *noen* av mine sider. Endret 22. mai 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 DreamWeaver MX -04 til koding, både HTML, PHP og SQL. (code view, selvsagt) Hmm.. var ikke klar over at DW hadde databaseadministrasjon Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 DreamWeaver MX -04 til koding, både HTML, PHP og SQL. (code view, selvsagt) DW har DB-administrasjon!! WOOH! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Det er vel ingenting i DW som hindrer deg i å skrive SQL? Alle spørringer til mySQL (eller mssql for den slags skyld) kan skrives i hvilken som helst notisblokk. For DB-administrasjon: sjekk linjen under det jeg skrev om DW. Endret 22. mai 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Marvil: din side i betraktning så er du en av de store jo! den er RÅ! Sir Ice: Kan du ikke få Mouse over på Splash screenen din også? Endret 22. mai 2004 av mad2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå