Wizendraw Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Jeg har bestilt en Aopen HQ08, får den vel om en 3 måneder eller så (bestilte fra Mamoz.no ). link Er det noen som har tips til Hva jeg kan gjøre med den? Skal jo sannsynligvis lakkere den, er litt kjedelig med hvitt kabinett, men noe utover det? Gjerne noe litt orginalt! Alle seriøse innspill mottas med takk Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Plexi-vindu og blå katoder! Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Plexi-vindu og blå katoder! Jeg har tenkt på noe i retning av det der ja... Er det vanskelig å borre hull i plexi? Er så evig stygt med de gummilistene som følger med window-kits... Tenkte på å lage til noe i likhet med LianLi sin løsning Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 Plexi-vindu og blå katoder! Jeg har tenkt på noe i retning av det der ja... Er det vanskelig å borre hull i plexi? Er så evig stygt med de gummilistene som følger med window-kits... Tenkte på å lage til noe i likhet med LianLi sin løsning Da trenger du ikke bore hull i plexiglasset. De er festa med lister på innsiden som er poppa fast. Bilde Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Aha! Men går det an å kjøpe/lage et sånt vindu da? Hadde vært dødsfett (sry fjortiss-språk) Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 i mitt kabinett har jeg tenk å feste plexiglasset med 4 skruer. 1 i hvert hjørne. det skal ikke være noe problem å borre i plexi. det er det samme som å borre i plast Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) i mitt kabinett har jeg tenk å feste plexiglasset med 4 skruer. 1 i hvert hjørne. det skal ikke være noe problem å borre i plexi. det er det samme som å borre i plast Jeg har hørt at det kan ha lett for å sprekke (ihvertfall med billigplexi), er det noen spesielle bor jeg bør bruke? EDIT: Kom på at jeg ville ha matt plexi Hvor kan jeg få kjøpt det? Endret 22. mai 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) jeg har ikke erfaring med boring i plexi men antar at det skal være lett. bruk et skarpt tre bor. la maskinen gå med mye hastighet og la borret gjøre jobben og ikke handa hvis du skjønner hva jeg mener. Matt plexi mener du som is på en måte? isåfall går det ann å pusse plexiglasset. det er det jeg skal gjøre med de 2 plexi remsene jeg skal ha i fronten en hver glassmester har plexiglass Endret 22. mai 2004 av Haukeboe Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 jeg har ikke erfaring med boring i plexi men antar at det skal være lett. bruk et skarpt tre bor. la maskinen gå med mye hastighet og la borret gjøre jobben og ikke handa hvis du skjønner hva jeg mener. Matt plexi mener du som is på en måte? isåfall går det ann å pusse plexiglasset. det er det jeg skal gjøre med de 2 plexi remsene jeg skal ha i fronten en hver glassmester har plexiglass Mener å ha hørt at du ikke skal hga stor hastighet, siden plexi smelter. Lenke til kommentar
the animal Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Er det noen som har tips til Hva jeg kan gjøre med den?Skal jo sannsynligvis lakkere den, er litt kjedelig med hvitt kabinett, men noe utover det? Gjerne noe litt orginalt! Alle seriøse innspill mottas med takk du kan jo modde kabbiset sånn som jeg gjorde, har jo samme kabisset som deg men en litt eldre utgave er jo litt jobb men det er et Aopen - HQ08 kabbis Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 For all del, LAG NY FRONT! Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Hint: lakker om kabinettet... Plexi vindu med 2 vifter. Lag en fan duct nede framme. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Hmm... Nå vet jeg åssen jeg skal ha det (tror jeg) Jeg lakkerer hele kabinettet blått... Detaljene blir i gult eller oransje eller noe... Også blå katoder... pluss noe UV, maybe Også skal jeg prøve å mekke ny front, et eller annet i alluminium tror jeg... pluss en ting til: Colaholder med vifter til å kjøle ned colaen (kommer vel en worklog på den, hvis det blir noe av... ) EDIT: Glemte Plexien helt: Jeg skal ha et firkantet plexivindu nederst i kabinettet, festet med 4 skruer, pluss sikkert et i toppen Ka dokkar tru? Endret 23. mai 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 At du bør ha form på plexien . Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Holder på å modde min gamle Aopen selv; Link. - Ny front i børstet alu - Plexiglass mellomlegg fra front til kasse (med LED lys) - Lakkert og polerte side/topp deksel (sorte) - Matt sort lakkert inni/bak/under osv. - Fjernet diskettstasjon/hdd holder - Nytt hd oppheng i strikk i 5 1/4 brønn - Slotin CD-ROM med kun slotten foran (bare ei glipe til CD-ROM plater liksom) - Rød LED inni kassa - Avpå bryter til LED lys bak - Glass med motiv (drage) fra microplex - Alu badge fra microplex - Skifte vifte i PSU til ei fra microplex - Kromgrill bak - Egne knapper foran i børstet alu - Kabelstrøpme i krom - Litt modding av CPU vifte (bytte vifter, slipe osv) Får håpe dette blir bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå